  • 1. Data: 2014-04-19 18:21:31
    Temat: Tania i dostępna w Polsce przejściówka USB do RS232-TTL 5V/3.3V
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Czego używacie aby podłączyć do komputera przez USB
    różne płytki demo lub swoje produkcje z portem szeregowym?

    Coś w stylu tego co ten Chinczyk sprzedaje:
    http://www.ebay.com/itm/270936726975
    tylko lepiej aby miało to scalaka FTDI żeby drivery były
    już do tego w Windows i nie było problemów z instalacją :-)

    Najchętniej poznałbym to, co jest popularne w Polsce, bo
    jest tego trochę na eBayu ale pewnie Wy wiecie gdzie taniej
    kupić to lokalnie bez czekania na kopertę z Chin... :-)

  • 2. Data: 2014-04-19 18:26:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > jest tego trochę na eBayu ale pewnie Wy wiecie gdzie taniej
    > kupić to lokalnie bez czekania na kopertę z Chin... :-)

    Prawie idealne byłoby to:
    http://apple.clickandbuild.com/cnb/shop/ftdichip?pro
    ductID=53&op=catalogue-product_info-null&prodCategor
    yID=105
    Gdyby nie cena 16 brytyjskich funtów :-) W gumki sobie lecą.
    Fajnie byłoby gdyby była jeszcze linia 3.3V zasilania
    wyprowadzona oprócz tej z 5V wprost idącej z wtyczki USB...

  • 3. Data: 2014-04-19 18:45:50
    Od: fifak <f...@o...pl>

    > Coś w stylu tego co ten Chinczyk sprzedaje:
    > http://www.ebay.com/itm/270936726975

    przecież tony tego na allegro

  • 4. Data: 2014-04-19 18:58:49
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2014-04-19 18:26, Pszemol pisze:

    > Gdyby nie cena 16 brytyjskich funtów :-) W gumki sobie lecą.
    > Fajnie byłoby gdyby była jeszcze linia 3.3V zasilania
    > wyprowadzona oprócz tej z 5V wprost idącej z wtyczki USB...

    Jest trochę tego na a..., również takich z możliwością pracy na 5 i
    3.3V, z wyjściami TTL lub z buforami. Trochę modulików od FTDI (i nie
    tylko) znajdziesz u dystrybutorów... Na takie, które robią 3.3V z USB
    chyba się nie natknąłem, ale nie zależało mi na tym.
    Na pewno był nawet jakiś FTDI z 2 i 4 UARTAmi.
    Tyle, że raczej nie przeszkadza mi wyprowadzenie buforów od UARTa i
    używanie standardowej przejściówki USB/RS232/485. Nawet lepiej o tyle,
    że łatwiej nad wszystkim panować - jedna przejściówka jeden COM w
    komputerze, a dołączam to, co chcę.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2014-04-19 19:08:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "fifak" <f...@o...pl> wrote in message

    > przecież tony tego na allegro

    I którą Ty byś kupił?

  • 6. Data: 2014-04-19 19:12:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> wrote in message

> [...]
    > znajdziesz u dystrybutorów... Na takie, które robią 3.3V z USB chyba się
    > nie natknąłem, ale nie zależało mi na tym.

    Widzisz - nie jest jednoznaczna dokumentacja od samego FTDI.
    Popatrz na stronę 20:
    http://www.ftdichip.com/Support/Documents/DataSheets
    /Cables/DS_TTL-232R_CABLES.pdf
    Wynikałoby z tego, że wersja 3V3 ma wyprowadzone Vdd jako 3.3V.
    A z opisu na ich stronie wynika że wyprowadzają na Vdd 5V.

> [...]
    > łatwiej nad wszystkim panować - jedna przejściówka jeden COM w komputerze,

    Myślę raczej o tym co zrobiłby hobbysta.

  • 7. Data: 2014-04-19 19:26:00
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-04-19 18:21, Pszemol pisze:
> [...]
    > jest tego trochę na eBayu ale pewnie Wy wiecie gdzie taniej
    > kupić to lokalnie bez czekania na kopertę z Chin... :-)
    Tylko, że tam jest Prolific a nie FTDI. Ostatnio długo się z czymś takim
    mordowałem, bo trafiłem na chińską podróbkę prolifica (prolific ostrzega
    przed tym na swojej stronie) i zadziałało dopiero z najstarszym
    drajwerem znalezionym w sieci.

  • 8. Data: 2014-04-19 19:47:23
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Andrzej <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > przed tym na swojej stronie) i zadziałało dopiero z najstarszym drajwerem

    Tak myslalem ze to podejrzanie wyglada :-)

  • 9. Data: 2014-04-19 20:04:00
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2014-04-19 19:12, Pszemol pisze:

    > Widzisz - nie jest jednoznaczna dokumentacja od samego FTDI.
    > Popatrz na stronę 20:
    > http://www.ftdichip.com/Support/Documents/DataSheets
    /Cables/DS_TTL-232R_CABLES.pdf

    Nie no, jest bardzo dokładny, o ile popatrzysz na pdf układu. 16 to
    wyjście stabilizatora 3.3V, a zworką przełączasz czy wyjście po stronie
    "TTL" ma być na 5 (zasilanie z USB) czy z 3.3V (wyjście z 16 scalaczka).
    No to w takim razie chyba nawet mam taką płyteczkę (wyprowadzenia po
    stronie "TTL": GND, TxD, TxD, 3V3). Sądziłem, że te 3V3 to trzeba podać
    z zewnątrz, a tu wygląda, że nie i te 3V3 jest jakimś "drobnym"
    wyjściem. Na samej płytce jest zworka 5V/3.3V. Tyle, że to tylko takie
    sobie dywagacje bez pokrycia, bo samego schematu nie pamiętam, dawno
    temu się tym bawiłem i chyba akurat na 5V.

    > Myślę raczej o tym co zrobiłby hobbysta.

    Tu masz przykładowe moduły:
    http://allegro.pl/konwerter-usb-rs232-ftdi-ft232rl-k
    abelek-nowy-i4097792106.html
    http://allegro.pl/konwerter-usb-rs-232-uart-z-zabezp
    -500ma-ft232rl-i4132947950.html
    Więcej znajdziesz "w okolicy".
    Przy tym drugim masz naprawdę dokładne informacje co i jak.

    Pozdrawiam

    DD

  • 10. Data: 2014-04-19 20:05:02
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-19 19:47, Pszemol pisze:

    > Tak myslalem ze to podejrzanie wyglada :-)

    Ja sobie kupiłem tanie (po 2$) chińskie konwertery USB/RS485 - do celów
    serwisowych. 2 dni mi zajęło zanim znalazłem do nich sterownik (HL341).
    Działa toto ale na krótkim kablu. Na dłuższy trzeba by chyba
    popodciągać linie danych. Konwertery z USB a UART 3,3 V i 5 V ma TME.
    Produkcji FTDI - około 50 - 60 zł netto. Nie wiem czy to dla ciebie
    tanio, ale są na FTDI :)

    --
    pozdrawiam
    MD