  • 1. Data: 2019-03-20 11:59:52
    Temat: Dziwne zakłócenia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    W jednym z aut mam dziwny problem z czymś co zakłóca działanie czujników
    cofania.
    Sprawdziłem dwie pary czujników - przewodowe i bezprzewodowe - zakłócenia
    pojawiaja sie zawsze wtedy kiedy zasilanie idzie z instalacji samochodu.
    Czujniki działają ale wskazania cały czas pulsują zamiast wskazywać
    stabilną wartość.

    Po podłączeniu na lewo z osobnego aku wszystko w porządku (zamocowane
    cały czas w tym samym miejscu w czasie testów)

    Co moze byc przyczyną?

    Do tej samej lampy podłączona jest kamera cofania która jest zamocowana
    na dachu pojazdu czyli w odległosci ok 1,5m od czujników.

    Pacjent to fiat ducato.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 2. Data: 2019-03-20 13:26:17
    Temat: Re: Dziwne zakłócenia
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 11:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Do tej samej lampy podłączona jest kamera cofania która jest zamocowana
    > na dachu pojazdu czyli w odległosci ok 1,5m od czujników.

    Szukaj pod nazwą CAN-BUS, znaczy sprawdź z jakiej linii zasilasz :)
    Podobny problem chyba jest w wątku o ładowarce do telefonu.
    Niestety, wymyślili kontrolę z ECU i albo pociągniesz osobne zasilanie
    albo jakiś filtr musisz wykonać.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 3. Data: 2019-03-20 23:32:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Niestety, wymyślili kontrolę z ECU i albo pociągniesz osobne
    > zasilanie albo jakiś filtr musisz wykonać.

    A z jakiej linii powinienem?
    Prąd biorę z lampy cofania bo wtedy czujniki maja się wlaczyc.
    Teoretycznie mogłbym wziac prąd bezposrednio z aku, do tego jakis
    przekaznik i z lampy brac tylko prąd wzbudzania. To by pomogło?

    A jeżeli filtr to co kontretnie masz na mysli? Przepraszam za głupie
    pytanie ale taki ze mnie elektryk jak z pizdy trąbka. :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 4. Data: 2019-03-21 00:49:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-03-20 o 23:32, Budzik pisze:

> [...]
    > Teoretycznie mogłbym wziac prąd bezposrednio z aku, do tego jakis
    > przekaznik i z lampy brac tylko prąd wzbudzania. To by pomogło?

    Całkiem możliwe.
    Wiele samochodów ma żarówki włączane nie przez przekaźniki, a przez PWM,
    które nawet jak niby świecą na maksa, to i tak zasilanie mocno tętni.

    Może też być że całe zasilanie układu tylnego oświetlenia tętni w rytm
    PWM który ściemnia tylne postojówki realizowane na jednym włóknie
    żarówki ze stopami albo przecimgłowymi.

    Dla eksperymentu pociągnij sobie prąd bezpośrednio z akumulatora i
    sprawdź czy problem ustąpił.
    Bo równie dobrze może się okazać że takie zasilanie masz w całym
    samochodzie, bo np. masz awarię alternatora (albo regulatora napięcia),
    albo sieje jakiś silnik (np. od EHPS).

    > A jeżeli filtr to co kontretnie masz na mysli? Przepraszam za głupie
    > pytanie ale taki ze mnie elektryk jak z pizdy trąbka. :)))

    Dolnoprzepustowy - który wyrówna skoki napięcia.
    Można takie kupić dedykowane do CB-radia - raczej te czujniki cofania
    jakiegoś dużego poboru prądu nie mają i powinno być ok.

    Najprostszy to szeregowo dławik (dla małej elektroniki nawet może być
    rezystor), a za nim kondensator (albo kilka) do masy.
    Albo gotowy jakiś taki (przykładowy - nie znam tego produktu):
    https://allegro.pl/oferta/samochodowy-filtr-przeciwz
    akluceniowy-f3a-cb-16v-7107211032

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 5. Data: 2019-03-21 13:00:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    > być rezystor), a za nim kondensator (albo kilka) do masy.
    > Albo gotowy jakiś taki (przykładowy - nie znam tego produktu):

    Jezeli coś takiego za dwie dychy by pomogło to nie ma sie co babrac z
    bardziej rozbudowanymi sprawami.
    Dzieki za podpowiedz.

  • 6. Data: 2019-03-21 13:30:02
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-03-21 o 13:00, Budzik pisze:
    > Jezeli coś takiego za dwie dychy by pomogło
    Zawsze polecam transformator z uwalonym (albo sprawnym, ale po co)
    uzwojeniem pierwotnym. Wtórne jako dławik/filtr pięknie się sprawdza.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2019-04-04 22:49:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > być rezystor), a za nim kondensator (albo kilka) do masy.
    > Albo gotowy jakiś taki (przykładowy - nie znam tego produktu):

    Tomku, serdecznie dziekuje za podpowiedz. filtr wpiety, czujniki pieknie
    działają.
    Znowu sie czegos nauczyłem, znowu moj brak wiedzy mnie zasmucił, znowu
    sie okazało ze nie warto kombinowac, lepiej zapytac na usenecie :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 8. Data: 2019-05-06 15:02:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Thursday, March 21, 2019, 1:30:02 PM, you wrote:

    > Zawsze polecam transformator z uwalonym (albo sprawnym, ale po co)
    > uzwojeniem pierwotnym. Wtórne jako dławik/filtr pięknie się sprawdza.

    Bzdura. I nawet się ze mną na ten temat nie kłóć, bo z tego żyję.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2019-05-06 16:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

> [...]
    > Znowu sie czegos nauczyłem, znowu moj brak wiedzy mnie zasmucił,
    > znowu sie okazało ze nie warto kombinowac, lepiej zapytac na

    A jednak nie do konca - zakłocen jest ewidetnie mniej ale niestety nie
    jest tak, zeby temat zamknac.
    Kupić inny filtr, dokłozyc szeregowo kolejny czy raczej kazdy działa
    dokładnie tak samo i to juz nie pomoze?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 10. Data: 2019-05-06 19:04:25
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 16:59, Budzik pisze:

    > A jednak nie do konca - zakłocen jest ewidetnie mniej ale niestety nie
    > jest tak, zeby temat zamknac.
    > Kupić inny filtr, dokłozyc szeregowo kolejny czy raczej kazdy działa
    > dokładnie tak samo i to juz nie pomoze?

    Zakłócenia najlepiej likwidować przy źródle.
    Nie widzę pierwszych postów, więc nie wiem co je robi.