  • 41. Data: 2015-02-16 14:51:58
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-02-14 18:35, k...@g...com wrote:

    > Na części zamienne błotniki z laminatu do Syren produkowało rzemiosło. Ani te
    francuzy ani Syreny nie świadczą że blisko do masowej produkcji plastikowych
    samochodów. Stal tania i technologia opanowana do perfekcji. Wszystko inne będzie
    droższe.

    większość współczesnych 'francuzów' ma przednie błotniki z tworzywa (i
    nie chodzi tu o taniość ale o to, że te błotniki wracają do swojej
    pierwotnej formy po drobnych stłuczkach parkingowych do ok 5km/h).
    Bardzo często z tworzywa jest też wykonana klapa tylna.

  • 42. Data: 2015-02-16 15:01:42
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 lutego 2015 14:51:59 UTC+1 użytkownik AL napisał:

> [...]
    > pierwotnej formy po drobnych stłuczkach parkingowych do ok 5km/h).
    > Bardzo często z tworzywa jest też wykonana klapa tylna.

    Ale to świadczy że to są plastikowe samochody? Warszawa garbus miała plastikową
    kierownicę. Gałka na dźwigni zmiany biegów była z plastiku. Czy tą warszawiankę uznał
    być za samochód z plastiku?

  • 43. Data: 2015-02-18 18:04:49
    Od: Bruno <b...@i...pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2015 09:57:52 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):

    > a jeszcze lepiej z nierdzewki. cena wzrosłaby o góra 10000zł.

    Były próby. Nie przyjęło się zapewne ze względu na brak korozji ;)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/DeLorean_DMC-12

    --
    Pozdrawiam!
    Bruno

  • 44. Data: 2015-02-20 21:45:31
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    WM pisze:
    "Warto przypomniec co sie przytrafilo producentowi samolotu:
    de Havilland Comet."
    Miałem okazję (przed laty, w programie Discoveri) oglądnąć i wysłuchać obszernego
    wywiadu z konstruktorem tego samolotu.
    Po wielu latach miał jeszcze wielkie wyrzuty sumienia że tak łatwo przystał na zmianę
    sposobu mocowania obramienia okien nie przeprowadzając odpowiedniej analizy
    konsekwencji takiej zmiany.. Miało być klejenie, ale terminy (wiadomo, honor firmy
    etc) goniły a do taki0ej klejonej technologii potrzeba było użyć oprzyrządowania, a
    tego jeszcze nie mieli. Zatem technolog zaproponował zamianę na nitowanie na co
    przystał konstruktor.
    Parcie na termin i cenę zaowocowało.
    Pozdrawiam,
    W.Kr.

  • 45. Data: 2015-05-21 19:40:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-02-14 o 09:48, s...@g...com pisze:
    > W moim pełnoletnim samochodzie pojawiły się ślady rdzy.
    > I tak się zastanawiam dlaczego nie ma plastikowych samochodów.
    > Ekologia ale można zrobić z tworzywa które 100% da się przetworzyć?
    Jak obserwuję zmiany różnych produktów na przestrzeni ostatnich
    powiedzmy 40 lat to cel jest jeden:
    ZYSK
    tak więc żaden produkt nie może być zbyt trwały nie mówiąc już o tym,
    aby był wieczny.
    Przy samochodach pewnie dochodzi w pewnym stopniu sprawa stref zgniotu i
    właściwości karoserii w czasie zderzenia. Stalowe jest przewidywalne,
    plastyczne i spełnia swoją rolę. Plastik przy zderzeniu zachowuje się
    różnie zależnie od rodzaju, temperatury itp. itd.
    Tak więc o ile nie zacznie brakować surowców, to jesteśmy skazani na
    wyroby o trwałości = okres gwarancji + możliwie jak najmniej.
    Jacek