  • 21. Data: 2012-12-12 01:41:13
    Temat: Re: Dlaczego felgi stalowe mają inne kształty niż aluminiowe?
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-12-11 22:07, Hals pisze:

    > Dlaczego nie będą stalowe?
    > Koła w wagonach kolejowych są właśnie odlewane ze staliwa.
    > Nie ogarniasz różnicy między staliwem a żeliwem.
    >
    > Ale zaraz sprawdzisz w necie i cytując kilka zdań udowodnisz że ogarniasz
    > :-)

    Ty z kolei (nomen omen?) nie odróżniasz stali
    od staliwa.

    JK

  • 22. Data: 2012-12-12 09:31:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Wednesday, December 12, 2012, 12:27:00 AM, you wrote:

> [...]
    &hl=pl&tbo=d&rlz=1D2GGLD_plPL347PL348&source=lnms&tb
    m=isch&sa=X&ei=0Y3HUPW6EoqohAeNiIC4Dw&ved=0CAcQ_AUoA
    A&biw=1216&bih=728
    > Nie przeglądałem wszystkiego, ale to raczej gięte pręty będą.

    Nie tylko. Poza tym - wyciąłeś istotę, czyli twierdzenie o braku
    czegokolwiek stalowego o wymyślnym kształcie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2012-12-12 13:30:11
    Od: "Hals" <H...@v...pl>

    > Ty z kolei (nomen omen?) nie odróżniasz stali od staliwa.

    Teraz to się naprawdę wygłupiłeś.....
    Cieżko Ci będzie z tego wybrnąć.

    Zarzucenie nieodróżniania było ciniuuutkie.
    Ale próbuj..... poczytaj....
    I ripostuj merytorycznie a nie personalnie.
    Nadążasz?
    A potem ustosunkuj się do tekstu: " Można by je odlewać. Tylko wtedy nie
    będą stalowe, ale żeliwne."

    Hals.

  • 24. Data: 2012-12-12 14:55:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-12-12 13:30, Hals pisze:

> [...]
    > Nadążasz?
    > A potem ustosunkuj się do tekstu: " Można by je odlewać. Tylko wtedy nie

    Czy w każdym wątku muszę czytać wyznania kogucików, które porównują
    swoje... grzebienie? Po co te kłótnie? Wiesz coś - to mów. Bez zgadywanek.

    --
    MN

  • 25. Data: 2012-12-12 15:14:19
    Od: "Hals" <H...@v...pl>

    > Czy w każdym wątku muszę czytać wyznania kogucików, które porównują
    > swoje... grzebienie? Po co te kłótnie? Wiesz coś - to mów. Bez zgadywanek.

    Przecież wszystko w tej kwestii już zostało powiedziane - nie ma zadnych
    zgadywanek..
    Napisałem o staliwie i żeliwie - to niedowartościowany rozmówca zarzucił mi
    brak wiedzy w danym temacie.
    I to on zboczył z tematu na personalne zagrywki.
    Jeżeli prezczytasz cały wątek - to zrozumiesz, bo ważne są szczegóły w danej
    technologii.

    Hals.

  • 26. Data: 2012-12-12 15:23:08
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.12.2012 15:14, Hals wrote:
    > Napisałem o staliwie i żeliwie - to niedowartościowany rozmówca zarzucił mi
    > brak wiedzy w danym temacie.

    Co napisałeś? Na stwierdzenie, że nie będą _stalowe_ odpisałeś, że będą
    ze _staliwa_. _staliwo_ to nie _stal_ - mają inne właściwości fizyczne.
    _stalowych_ nie da się uzyskać metodą odlewania.

    Michoo

  • 27. Data: 2012-12-12 16:19:45
    Od: "Hals" <H...@v...pl>

    > Co napisałeś? Na stwierdzenie, że nie będą _stalowe_ odpisałeś, że będą ze
    > _staliwa_. _staliwo_ to nie _stal_ - mają inne właściwości fizyczne.
    > _stalowych_ nie da się uzyskać metodą odlewania.

    W takim razie jaką metodą otrzymuje się elementy stalowe?
    Wyraźnie napisałeś że jeżeli wypełnisz formę odlewniczą staliwem to odlew
    nie będzie stalowy, ponieważ "_stalowych_ nie da się uzyskać metodą
    odlewania."

    To jaki będzie? Żeliwny?
    Bo nie był obrobiony plastycznie?
    A cieplnie?
    Mechanicznie?
    Kiedy staliwo "zamienia" sie w stal?
    A kiedy nią nie jest?

    To jest bardziej skomplikowane, pozostańmy więc na tym że odlewy stalowe
    powstają po odlaniu staliwa a żeliwne - żeliwa.
    Natomiast cała sztuka polega na modyfikacji i późniejszej obróbce np.
    cieplnej, plastycznej, itd.

    Ale na pewno po odlaniu stali nie uzyskamy odlewu żeliwnego, więc
    stwierdzenie "Można by je odlewać. Tylko wtedy nie będą stalowe, ale
    żeliwne. Jeżeli
    nie zamierzasz produkować lokomotyw, to żeliwne koła to raczej średni
    pomysł." jest błędne.

    I tu się chyba ze mną zgodzisz?
    Hals.

  • 28. Data: 2012-12-13 16:24:49
    Od: Pyzaty <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 19:10:02 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > OK. A dlaczego nie robi się "ekskluzywnych" felg stalowych? Czemu
    > przyjęło się, że tylko aluminium, które marnie się spisuje zimą na
    > posolonych drogach?

    Robi się coś pośredniego pomiędzy alusem, a zwykłą felgą stalową:
    http://opel.dixi-car.pl/felgi-strukturalne-stalowe-a
    luminiowe.htm