  • 21. Data: 2017-06-28 16:13:52
    Temat: Re: Dlaczego uszkodziłem akumulatorki?
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu środa, 28 czerwca 2017 11:32:20 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > jeśli masz takie, to napisz proszę jak działa takie zabezpieczenien...
    Pytanie jest tak nieprecyzyjne, że nie wiem co mam napisać. Ja tylko zachęciłem do
    wpisanie zapytania do Google. Mam napisać to co można znaleźć w Google?
    A może mam napisać czy mam takie ogniwa? Tak, mam! Ładuje je prądem 1A... po kilku
    godzinach ogniwo przestaje pobierać prąd a napięcie na tak zabezpieczonym ogniwie
    wynosi 5V bo takie jest napięcie ładowarki. Po odłączeniu ładowarki napięcie na
    akumulatorze wynosi 4,2V. Przy zbyt dużym obciążeniu napięcie spada prawie do zera.
    Po zdjęciu obciążenia znowu wynosi prawie 4,2V. Po wyczerpaniu się ładunku w
    akumulatorze podczas jego pracy napięcie gwałtownie spada do zera. Takie mam
    zabezpieczenie w ogniwie z zabezpieczeniem.
    Zachęcam ponownie do wpisania w Google: "akumulator 18650 Li-ion z zabezpieczeniem" i
    poczytanie sobie kilku opisów takich ogniw.

  • 22. Data: 2017-06-29 04:05:22
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Jawi" napisał:

    > Chamów i nieuków jak widać też.

    A coś merytorycznie kretynie?

    Bzpzdr

  • 23. Data: 2017-06-29 04:26:09
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał:

> [...]

    Nie ma sensu odpowiadać na Twoje "mądrości". Odniosłem się do cytatu z
    drugiego posta. Otóż, jeśli właściwie dobrana żarówka ogranicza prąd do
    wartości nominalnej dla danego (sprawnego) ogniwa, to napięcie na nim nigdy
    nie wzrośnie powyżej nominalnego. W ten sposób można ładować nawet
    pojedyńcze ogniwo. Łatwo to doświadczalnie sprawdzić, jeśli komuś brakuje
    wiedzy teoretycznej na skutek dziurek w mózgu, a nie w akumulatorze. Na
    poważnej grupie, na której ludzie szukaja wiedzy nie powinni wypisywać bzdur
    różnej maści kretyni i niedouki.

    Bzpzdr

  • 24. Data: 2017-06-29 15:37:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F." napisał:

> [...]
    >brakuje
    >wiedzy teoretycznej na skutek dziurek w mózgu, a nie w akumulatorze.

    Sprawdz. Na akumulatorze li-ion.

    A za tym idzie dalszy wniosek - tak mozna ladowac pojedyncze ogniwo,
    pilnujac napiecia.
    Przy dwoch czy wiecej w szeregu jest ryzyko, ze napiecie na calej
    baterii ciagle dobre, ale co z tego, skoro na jednym ogniwie niskie, a
    na innym juz za wysokie.

    J.

  • 25. Data: 2017-06-29 17:36:08
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-06-29 o 04:26, Kamil pisze:
    > Na
    > poważnej grupie, na której ludzie szukaja wiedzy nie powinni wypisywać
    > bzdur
    > różnej maści kretyni i niedouki.
    To co tu robisz?

  • 26. Data: 2017-06-29 19:43:01
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 29 czerwca 2017 04:26:21 UTC+2 użytkownik Kamil napisał:
> [...]

    > poważnej grupie, na której ludzie szukaja wiedzy nie powinni wypisywać bzdur

    Niestety ładowanie akumulatora to NIE TYLKO nominalny prąd ale RÓWNIEŻ czas
    ładowania. Użyłeś sformułowania "napięcie na nim nigdy nie wzrośnie powyżej
    nominalnego". Niestety prawda jest taka, że WZROŚNIE powyżej nominalnego 4,2V gdy
    iloczyn prądu i czasu ładowania wzrośnie powyżej ok. 0,6 pojemności akumulatora.
    Komuś tu jednak brakuje wiedzy bo ma dziurki w mózgu i nie wie o tym, że prąd
    ładowania akumulatora Li-Ion powinien być ograniczony do odpowiedniej wartości dla
    danego typu ogniwa Li-Ion, a gdy napięcie na ogniwie wzrośnie do 4,2V ładowarka aby
    nie dopuścić żeby to napięcie dalej wzrastało MUSI ograniczać prąd ładowania. Tego
    żadna ŻARÓWKA nie potrafi zrobić nawet gdyby była starannie dobrana. Celowo nic nie
    napisałem o temperaturze ogniwa podczas ładowania żeby nie pobudzać do jeszcze
    większych bluzgów.

  • 27. Data: 2017-06-29 23:08:25
    Temat: Re: Dlaczego uszkodzi?em akumulatorki?
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-06-27 19:32, Kamil wrote:

    > To znaczy, że baterię samochodową trzeba do ładowania rozbierać na
    > pojedyńcze ogniwa i tak ładować? Co za brednie. Coraz więcej głupców na
    > grupach....

    Istotnie.
    Polecam nabycie wiedzy.

  • 28. Data: 2017-06-29 23:10:13
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-06-29 04:26, Kamil wrote:

> [...]
    > wiedzy teoretycznej na skutek dziurek w mózgu, a nie w akumulatorze. Na
    > poważnej grupie, na której ludzie szukaja wiedzy nie powinni wypisywać

    No właśnie.

  • 29. Data: 2017-06-30 04:28:07
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał:

> [...]
    > Przy dwoch czy wiecej w szeregu jest ryzyko, ze napiecie na calej baterii
    > ciagle dobre, ale co z tego, skoro na jednym ogniwie niskie, a na innym

    Czy Ty rozumiesz słowo pisane?

    "jeśli właściwie dobrana żarówka ogranicza prąd do
    wartości nominalnej dla danego (sprawnego) ogniwa, to napięcie na nim nigdy
    nie wzrośnie powyżej nominalnego".

    Wbij to sobie do głowy, albo sprawdź praktycznie. Nieprawidłowe napięcie
    może się odłozyc jedynie na elemencie niesprawnym.

    Pzdr

  • 30. Data: 2017-06-30 04:33:04
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "kilokitu" napisał:

    > Niestety ładowanie akumulatora to NIE TYLKO nominalny prąd ale RÓWNIEŻ
    > czas ładowania.

    Dlaczego niestety? To oczywiste, że należy zachować wszelkie warunki
    prawidłowego ładowania akumulatorów. Napęcie, prąd, czas, jak również
    temperatuę w ekstremalnych warunkach. Czytaj ze zrozumieniem to co napisałem
    i do czego się odniosłem. Przeczytaj drugi post i moja odpowiedź, a
    wyciągniesz właściwe wnioski.

    Pzdr