  • 1. Data: 2017-06-24 16:00:26
    Temat: słoneczna ładowarka do telefonu - dlaczego nie działa?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    kupiłem sobie ogniwa słoneczne. 1 wat, 6 wolt około 160mA. chcę z nich
    poskładać ładowarkę słoneczną do telefonu. podłączyłem 4 równolegole,
    miernik pokazał 7.1V i... telefon nawet nie wystartował. zasłoniłem
    ogniwa na podłączonym telefonie, cośtam ruszyło ładowanie - dzechło.
    Więc kupiłem zenerkę na 5.6v, żeby nią ograniczyć napięcie. podłączyłem
    równolegle i tyle. po tym zabiegu, ładowanie startuje wyraźnie lepiej i
    jest stabilne..... 90mA. czyli 5 razy za mało. dzięki analogowemu
    dziadowskiemu miernikowi, "kapnąłem" się ze telefon na ułamek sekundy
    tak mocno obciąża baterie słoneczne, że spada im napięcie i dlatego prąd
    ładowania jest ustalany na taki mizerny. wiec zapiąłem na baterie
    kondensator 6.3v 1500uF. działa lepiej. znaczy mam stabilne 180mA. czyli
    dalej 3 razy za mało. Podłączyłem kondzior wielkości szklanki - 33
    000uF. bardzo ładnie widać (na mierniku) moment w którym telefon spawdza
    wydajnośc prądową. w krótkim momencie przekracza 600mA, ale... stabilny
    prąd ładowania dalej nie rośnie.
    Wszystko na bezpośrednim słońcu, 13-14, kabelki nie przekraczają 20cm,
    więc wpływ ich grubości jest minimalny, d+ i d- w usb zwarte. W takiej
    konfiguracji mój s4 przy zasilaczu 5.7v2.5A ładuje się prądem 1200mA

    Nie wiem co jest nieteges. wolałbym nei łączyć baterii w 12V, a potem
    ładowarką samochodową zmiejszać do 5V, bo w ładowarce będą straty.
    Macie jakeiś inne enegooszczędne sugestie?

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-06-24 16:51:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > Nie wiem co jest nieteges. wolałbym nei łączyć baterii w 12V, a potem
    > ładowarką samochodową zmiejszać do 5V, bo w ładowarce będą straty.
    > Macie jakeiś inne enegooszczędne sugestie?

    Ta jest najbardziej energooszczędna. Bo straty w przetwornicy impulsowej
    są bardzo niewielkie. W przeciwieństwie do zenerowodiodowego pomysłu
    zamiany energii w ciepło. Najlepiej w ogóle połączyć wszystkie w szereg
    i przetwarzać 24/5 V.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2017-06-25 10:26:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Jun 2017 16:00:26 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > miernik pokazał 7.1V i... telefon nawet nie wystartował. zasłoniłem

    Środa na złącze USB podałeś 7V? Kozak. Telefon jeszcze żyje?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-06-25 10:41:45
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 25.06.2017 o 10:26, Marek pisze:

    > Środa na złącze USB podałeś 7V? Kozak. Telefon jeszcze żyje?

    Jeśli to w miarę nowy telefon z quick charge to nie powinno mu to
    zaszkodzić.

  • 5. Data: 2017-06-25 11:18:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jun 2017 16:51:56 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ta jest najbardziej energooszczędna. Bo straty w przetwornicy impulsowej
    > są bardzo niewielkie. W przeciwieństwie do zenerowodiodowego pomysłu
    > zamiany energii w ciepło.

    Ale zener tu nie przeszkadza, bo telefon obciazy tak, ze bedzie 4.5V.

    Zewrzec linie data opornikiem 100ohm - tak wiele ladowarek mowi, ze sa
    wysokopradowe. Ale moze nie wystarczyc.

    J.