  • 11. Data: 2003-01-18 17:01:05
    Temat: Re: Długie nazwy domen?
    Od: wer <w...@w...pl>

    Samotnik wrote:

    > Ale tam chodzi o coś zupełnie innego, o poddomeny, które nie funkcjonują
    > (to.ja.super.gosc.z.wroclawia.a.nie.z.wachocka.glupi
    .ego.pl itd). Natomiast
    > to-ja-super-gosc-z-wroclawia-a-nie-z-wachocka-glupi-
    ego.pl już pod ich problemy nie
    > podpada. ;)

    Tak, ale to tez jest rodzaj smiecenia. W dodatku dlugie nazwy domen nic
    nie wnosza. W zasadzie nikt nie wpisze takiej dlugiej glupoty. Od tego
    jest znacznik keywords, zeby dac opis strony i zostac odpowiednio
    zindeksowanym. Najpopularnieszja ksiegarnia internetowa jest
    www.amazon.com, a nie
    www.the-best-place-to-buying-best-books-in-the-inter
    net.com. Jesli ktos
    ma wrocic na strone, to wroci na te, ktora ma krotka nazwe, a nie taka,
    ktora jest opisowa. Chyba, ze komus zalezy na jednorazowych wizytach.

    wer

  • 12. Data: 2003-01-20 08:59:08
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Piotr Meyer wrote:

    > Z 1035.

    No to cofnij się o numerek niżej, tego samego autora. I w 1034 jest
    wyraźnie napisane, na jakich założeniach bazuje DNS:

    The result was several ideas about name spaces and their management
    [IEN-116, RFC-799, RFC-819, RFC-830]. The proposals varied, but a
    common thread was the idea of a hierarchical name space, with the
    hierarchy roughly corresponding to organizational structure, and names
    using "." as the character to mark the boundary between hierarchy
    levels.

    Jakież to hierarchiczne odzwierciedlenie znajdujesz w nazwie
    piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-uni
    wersalne.com.pl?
    Albo innaczej- jakiego typu "organizacja" potrzebuje
    "piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-un
    iwersalne"? Bo ja
    śmiem twierdzić że żadna. I już napewno nie jest to z ideą
    hierarchicznego tworzenia nazw w DNS, prezentowanych w DNS.

    A na deser polecam RFC1178.

    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 13. Data: 2003-01-20 13:44:24
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <3...@k...p.lodz.pl> Maciej Wierzbicki napisał(a):

> [...]
    >
    > Jakież to hierarchiczne odzwierciedlenie znajdujesz w nazwie
    > piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-uni

    Bezpośrednie, nie wiem, dlaczego Ty takiego nie widzisz - jest to
    poddomena .com.pl. Brak zachowania ciągłości hierarchii występowałby w
    domenie

> [...]
    wersalne.com.pl

    > Albo innaczej- jakiego typu "organizacja" potrzebuje
    > "piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-un

    OK, każdy ma prawo do swojego zdania. ;)
    --
    Samotnik

  • 14. Data: 2003-01-20 13:45:20
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    pix <p...@w...pl> wrote:

    > A co ma do tego NASK ?

    Wyżej Ci zaznaczyłem do czego.

    > Oni zarejestrowali zgora.pl i subdomeny zakłada sobie użytkownik
    > jakie chce.

    Czytaj uważnie na co odpisujesz i nie wstydź się swojego nazwiska.

    --
    DJ

  • 15. Data: 2003-01-20 14:28:48
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > domenie
    >
    > piloty.zdalnego.sterowania.oryginalne.zamienne.i.uni

    Nie. Hierarchiczne, to znaczy każdy "człon" odzwieciedla odpowiednie
    organizacje. pl- czyli country-code TLD; com.pl - czyli Commercial
    Organizations w PL; onet.com.pl - czyli ONET.PL S.A. W KRAKOWIE (jak
    podaje whois.dns.pl). Jest to intuicyjne i hierarchiczne. Natomiast
    piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-uni
    wersalne nie
    odzwierciedla niczego, poza faktem wykorzystania DNS do czegoś, do czego
    DNS przeznaczony nie jest.

    --
    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 16. Data: 2003-01-20 16:07:33
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

> [...]
    wersalne nie
    > odzwierciedla niczego, poza faktem wykorzystania DNS do czegoś, do czego

    Sugerujesz, że domena, która nie jest nazwą firmy lub znakiem
    zastrzeżonym jest niezgodna z RFC? Nie? No to co jest zgodne, a co nie,
    kto to będzie rozstrzygał i jaką metodą wybierzemy metodę głosowania?

    Sorry, ale bredzisz.
    --
    Samotnik

  • 17. Data: 2003-01-20 16:07:47
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:
    > OK, każdy ma prawo do swojego zdania. ;)

    Mógłbyś tak poza argumentem, że "skoro NASK nie widzi przeszkód"
    przedstawić swoje argumenty na sens rejestracji takich domen? :) Jak
    na razie padły jedynie argumenty na bezsens (search engines pollution)
    no i przekonujące stwierdzenia Maćka Wierzbickiego, że jest to de facto
    niezgodne z RFC. Ale zostawiając to. Chętnie przeczytałbym ciekawe
    argumenty "za" :)

    --
    DJ

  • 18. Data: 2003-01-20 21:04:15
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b0h4rr$8jp$1@absolut.sgh.waw.pl> Dariusz Jaworski napisał(a):

> [...]
    > no i przekonujące stwierdzenia Maćka Wierzbickiego, że jest to de facto
    > niezgodne z RFC. Ale zostawiając to. Chętnie przeczytałbym ciekawe

    A czy mógłbyś podać jakiś argument przeciwko zdelegalizowaniu jogurtów
    owocowych? Pewnie nie, albo jakiś nieprzekonywujący społecznie (typu zysk
    producentów), zatem powinno się zabronić ich picia. Bardzo logiczne,
    prawda? Tak samo nielogiczne wydaje mi się zdelegalizowanie tych domen -
    komu to tak naprawdę przeszkadza? To jakieś szukanie dziury w całym, to
    tak, jakby znaleźć jakiegoś robaczka, znienawidzić go i zająć się jego
    tępieniem. W czym Wam przeszkadzają te domeny? Serwery się od nich
    przewrócą? Przecież nikt nie zmusza Was do wklepywania takich długich
    adresów, a wręcz możecie w ramach protestu używać tylko krótkich.

    Zabrania się czegoś, co jest złe. Takie domeny IMHO nie są złe (bo dns
    pollution mało mnie prawdę mówiąc obchodzi, nie widzę w tym problemu, a
    niezgodności z RFC też nie widzę), więc nikt ich nie powinien zabraniać.

    Kurde, coraz bardziej się denerwuję. Znalazł się facet z dobrym
    pomysłem, kupił sobie domenę, zapłacił, wszystko jest OK, a tutaj
    usiadł jeden z drugim i kombinują, jak by zaszkodzić.

    EOT z mojej strony.
    --
    Samotnik

  • 19. Data: 2003-01-21 07:08:28
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:
    > Kurde, coraz bardziej się denerwuję.

    Kup sobie nervosol może, co? Albo odpuść Usenet na jakiś czas,
    bo naprawdę nikt nie chce Cię mieć na sumieniu, biedactwo :)

    --
    DJ

  • 20. Data: 2003-01-21 07:32:36
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Samotnik wrote:

    > Sugerujesz, że domena, która nie jest nazwą firmy lub znakiem
    > zastrzeżonym jest niezgodna z RFC?

    Nie, ale widzę, iż na siłę starasz się, albo udajesz, że nie rozumiesz.

    Zgodna z RFC byłaby piloty.com.pl, albo oryginalnepiloty.com.pl albo
    sterowanie.com.pl albo nawet uniwersal.com.pl i missuniversum.com.pl.
    Żadna z tych domen, o ile mi wiadomo, nie jest nazwą firmy ani znakiem
    zastrzeżonym. Hierarchiczność jest zachowana.

    W przeciwieństwie do
    piloty-zdalnego-sterowania-oryginalne-zamienne-i-uni
    wersalne.com.pl

    > Sorry, ale bredzisz.

    Och, tak, ten argument mnie przekonał, żeby zakończyć dyskusję.
    --
    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE