  • 1. Data: 2019-07-06 18:03:05
    Temat: Długowieczne czujki PIR Made in Canada
    Od: m...@g...com

    Na obiekcie pierwsza czujka zaczęła rzucać sporadycznie fałszywymi alertami , rok
    produkcji 1994 , Made in Canada. Z ciekawości sobie ją z bliska pooglądałem i wyszło
    mi, że po wymianie kondensatorów, może także przekaźnika i przełącznika sabotażu
    następne 25 lat pociągnie, także zamiast do recyklingu wylądowała na biurku do
    regeneracji.

    Ot taka ciekawostka.

  • 2. Data: 2019-07-06 19:53:33
    Temat: Re: Długowieczne czujki PIR Made in Canada
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-07-06 o 18:03, m...@g...com pisze:
> [...]
    następne 25 lat pociągnie, także zamiast do recyklingu wylądowała na biurku do

    Tak samo centrali alarmowe DSC z Kanady. Do dziś działają.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-07-09 18:32:49
    Od: m...@g...com

    W dniu sobota, 6 lipca 2019 19:53:21 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:
> [...]
    regeneracji.

    > Tak samo centrali alarmowe DSC z Kanady. Do dziś działają.

    Tak, racja DSC to mniej więcej połowo z tych czujek, ale nie tylko DSC.
    Kondensatory przemierzone i są w sumie w niezłej kondycji, w sumie mieszczą się w
    20% pojemności. Swoją drogą to nie one były winne fałszywym alarmom, ale lutowania
    złączy ARK, pod mikroskopem widać coś na kształt pęknięć, po gorących dnaich
    temperatury spadły i to wyjaśnia dlaczego te czujki generowały fałszywe alarmy. W
    sumie wystarczy to solidnie przelutować, ale wymieniłem i kondensatory, testowo jedna
    czujka wróciła na swoje miejsce i ... cisza :)