    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Date: Tue, 4 Dec 2018 22:53:13 +0100

    Znalazłem właśnie to, co na myśli miałem i widziałem (obróciło BMW na
    prostej na obwodnicy od strony Gdyni Chyloni - zero manewrów,
    elektronika nie pomogła). Pierwszy klip:

    https://youtu.be/1JvHJiH0BNU

    To miejsce, to składnica części karoserii. Bez przerwy ktoś rozwala
    sobie auto gdy jest mokro. Zapewne znasz to miejsce doskonale. Ktoś
    farciarsko udostępnił nagrane zdarzenie.

    Gość jedzie BMW mniej więcej tak jak poprzedzający go samochód - raczej
    nie szaleje. W dodatku ścina zakręt by łagodniej było. Mimo to zaczyna
    go znosić do lewego krawężnika i wszczyna bałagan. Elektronika nie
    zadziałała. Nie sądzę by on i dziesiątki innych aut z tego zakrętu jej
    nie miało.

    Wspominałeś w niedawnej dyskusji o mocnych samochodach, że mocniejsze
    depnięcie nie powinno odwrócić samochodu przy włączonej elektronice. Tu
    depnięcia nie było a mimo to...

    Ja również pod okiem instruktora miałem okazję testować ESP (napęd 4x4)
    na lodowym torze i bez problemu dało się wprowadzić auto w
    niekontrolowany poślizg przy 20km/h.

    Więc jak to jest z tą elektroniką, która wymięka ponoć tylko przy
    nieodpowiedzialnych manewrach, jak to mniej więcej określiłeś?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek