  • 1. Data: 2016-07-16 22:21:42
    Temat: Do czego może to służyć? :-)
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jest taki przedłużacz.
    http://www.sklep.elpin.pl/przedluzacz-biurkowy-2x230
    v-ac-usb-audio-ethernet,3,9982,20738
    Jaki zamysł przyświecał twórcy, dając takie gniazda?
    Te dwa okrągłe obok USB.
    Montowałem takie coś i zachodzę w głowę do czego one są?
    W opisie napisano, że wej/wyj audio, jack. Tylko, że to są gniazda
    laboratoryjne. :-) jedno gniazdo 1 wyprowadzenie. Średnica otworu 4,2 mm.
    Funkcyjnie takie jak to, tylko całe metalowe:
    https://media.conrad.com/medias/global/ce/1000_1999/
    1300/1390/1392/1214567_BB_00_FB.EPS_250.jpg
    Po wymontowaniu ukazał się nawet boczny otwór, taki jak w
    laboratoryjnych, aby przewód umocować i dokręcić. Tylko ten otwór z boku
    ma z 5 mm średnicy.

    Nie mieli jack-ów i wkręcili co pasowało?

    Robert

  • 2. Data: 2016-07-17 03:39:14
    Temat: Re: Do czego może to służyć? :-)
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ma z 5 mm średnicy.
    >
    > Nie mieli jack-ów i wkręcili co pasowało?

    ja bym tego użył do podłączenia np. opaski ESD.
    Czyi generalnie jako uziemienie. W warsztacie to może nawet przydatne być...

  • 3. Data: 2016-07-17 10:32:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > Nie mieli jack-ów i wkręcili co pasowało?

    Z motocyklem Sokół - a w zasadzie jego trzecią wersją, była taka historia:
    pracownik dostał na kartce narysowany projekt oznaczeń, gdzie było
    "SOKÓŁ III" - czyli rzymska trójka.
    Ale że pracownik nieco niekumaty w klasyce (czasy międzywojenne), to
    wykaligrafował na baku "SOKÓŁ 111" i tak już zostało.

    Może wykonawca nie dostał dokumentacji technicznej, tylko rysunek
    czołówki? ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-07-18 10:00:20
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 16 lipca 2016 22:21:37 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > ma z 5 mm średnicy.
    >
    > Nie mieli jack-ów i wkręcili co pasowało?

    Można zapytać u producenta :)

    http://www.gtv.com.pl/pl/produktu?view=productdetail
    s&virtuemart_product_id=1174&virtuemart_category_id=
    149

    W karcie produktowej stoi ze to jack 4mm.

    Łukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2016-07-18 11:28:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-18 o 10:00, s...@g...com pisze:
    > Można zapytać u producenta
    To jest chińskie.

    Robert

  • 6. Data: 2016-07-18 17:23:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > To jest chińskie.

    Znaczy się, że co? Samo na bambusie rośnie? ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2016-07-19 03:45:38
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Znaczy się, że co? Samo na bambusie rośnie? ;)

    Kiedyś czytałem książkę, czy opowiadanie SF...nie pamiętam co to było.
    Elektronika i wszystko inne powstawało z ziarenka - zasadzasz i wyrasta
    ci np. radio, czy tam toster :)

    Pamięta ktoś, gdzie to było ?

  • 8. Data: 2016-07-19 08:12:54
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 11:28:50 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:
    > To jest chińskie.

    Ale przedstawiciel handlowy wyjasni czy to tak miało być czy jednak partia produktu
    wyszła chinczykom śmieszna a jesli tak miało być to co tam się daje podpiąć i dla
    kogo taka specjalna wtyczka, bo zrozumiałem że to nie jest zwykły jack.

  • 9. Data: 2016-07-19 09:50:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-19 o 08:12, s...@g...com pisze:

> [...]
    kogo taka specjalna wtyczka, bo zrozumiałem że to nie jest zwykły jack.

    Podzwoniłem, wszyscy cytowali instrukcję, że to in i out. Dodzwoniłem
    się do technologa :-) i ten chyba jednak rozkręcił to coś i oddzwonił.
    Będą wycofywać ten produkt, bo faktycznie te gniazda są laboratoryjne.
    Tak na szybko wymyślił (chyba w żartach) podłączenie zasilacza.
    A ja (też w żartach) prostownik do ładowania akumulatora. Prostownik pod
    biurkiem, przychodzimy do pracy i aku na biurko, klik, otwieramy panel,
    dwa bananki i ładujemy.

    Gniazdo USB też jest gołe, to zwykłe gniazdo wklejone na klej
    termotopliwy. mamy 4 nózki, aby coś sobie przylutować.

    A RJ jest tak zrobiony (cat5 napisano), aby przewody podłaczyć do dwóch
    gniazdek trzeba rozpruć kabel na 3 cm.

    Robert

  • 10. Data: 2016-07-19 10:21:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >W opisie napisano, że wej/wyj audio, jack. Tylko, że to są gniazda
    >laboratoryjne. :-) jedno gniazdo 1 wyprowadzenie. Średnica otworu 4,2

    A to dzego podlaczone ?
    do 230 V ? :-)

    >Nie mieli jack-ów i wkręcili co pasowało?

    Mozliwe, choc druga wersja - maja taki modulik w ofercie na dwa
    bananki, i pomylili moduliki.

    J.