  • 31. Data: 2019-05-16 10:28:36
    Temat: Re: Dodac MS-DOS do Ubuntu + WinXP
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Da się, ale to raczej ostateczność bo wolałbym mieć
    > to na stałe, a pendrajwa jutro zgubię i co wtedy? :-)))

    Wtedy trzeba mieć ten obraz na dysku i w razie potrzeby
    wrzucić go na inny pendrajw.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2019-05-16 10:36:07
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
    > To co proponujesz kolego to jakaś chała z makiem co
    > nie potrafi nawet wystartować pod Windows 10.
    > Ale dzięki za dobre chęci :-)

    Myślałem, że chcesz pod XP :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 33. Data: 2019-05-16 10:38:14
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
    > Pomijacie dosyć istotny mankament tego rozwiązania: mianowicie
    > jego WIRTUALNOŚĆ. A więc odseparowanie od sprzętu, do którego
    > ja właśnie chce mieć bardzo, nazwijmy to - intymny dostęp...

    Pod wszystkim oprócz DOSa będziesz mieć jakąś warstwę abstrakcji. Pytanie,
    czy to rzeczywiście jest taki problem i czy koniecznie ten dostęp musi być
    tak intymny. Zainstaluj VirtualBox, postaw na nim DOS i zobacz, czy naprawdę
    jest tak strasznie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 34. Data: 2019-05-16 13:49:16
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2019-05-16 at 03:29, Pszemol wrote:

    > Pomijacie dosyć istotny mankament tego rozwiązania: mianowicie
    > jego WIRTUALNOŚĆ. A więc odseparowanie od sprzętu, do którego
    > ja właśnie chce mieć bardzo, nazwijmy to - intymny dostęp...

    Bez urazy, ale albo nie przeczytałeś dokładnie, albo nie zrozumiałeś
    -- w VirtualBoxie przygotowujesz obraz dysku z zainstalowanym DOS-em
    i czym tam jeszcze potrzebujesz, a memdisk pozwala ci uruchomić
    DOS z tego obrazu tak, jak by się to odbywało z normalnego HDD
    czy pendrajwa. Po uruchomieniu na komputerze pracuje DOS i tylko
    DOS. Realnie, nie wirtualnie.

    --
    mrg

  • 35. Data: 2019-05-16 15:15:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5cdd0a04$0$537$6...@n...neostrada.pl

    > Postscriptum: Zostałem ukarany ;) zastawieniem wjazdu do garażu za film,

    Suruweczki:

    http://eneuel.w.duna.pl/zastawka/P_20190516_091910.j
    pg
    http://eneuel.w.duna.pl/zastawka/P_20190516_091917.j
    pg
    http://eneuel.w.duna.pl/zastawka/P_20190516_091934.j
    pg
    http://eneuel.w.duna.pl/zastawka/P_20190516_091952.j
    pg

    bez jakiejkolwiek obróbki...

    > którego nie jestem współautorem?! Bracia Siekielscy nie
    + którego nie jestem współautorem?! Bracia Sekielscy nie

    https://youtu.be/BrUvQ3W3nV4
    > Rozbijam oglądanie na raty -- bo oglądanie całości naraz
    > przerasta me siły, choć niby wiem to i owo od dawna...

    -=-

    > Kąsajcie jakoś uczciwiej -- nie stale mnie!!!!!!

    Facet w filharmonii czuje, że ktoś mu leje na głowę...
    Rozgląda się po czym krzyczy:

    - Coś się do mnie uczepił? Lej po wszystkich!!

    -=-

    Jeszcze nie wróciłem do mieszkania, więc nie wiem,
    czy Mercedes odjechał -- nieco ;) zmęczony wróciłem
    do biura, bo było bliżej... (i odwaliłem robotę, jak
    się to mówi -- lubię tę pracę; chyba nie wykonywałem
    takiej zarobkowej pracy, której nie lubiłem)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

    Cytat lepszy od argumentu?

    7 Każdy doradca wysoko ceni swą radę,
    a przecież bywa i taki, który doradza na swoją korzyść.
    8 Strzeż się doradcy,
    a najpierw poznaj, jakie są jego potrzeby,
    - albowiem taki na swoją korzyść doradza -
    czy czasem nie zyska on czegoś na tobie, jakby losem,
    9 i aby, mówiąc ci: <<Dobra jest twoja droga>>,
    nie stanął z przeciwka, by patrzeć na to, co przyjdzie na ciebie.

    http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=627

    Powyższe tyczy stanowiska JKaczyńskiego w sprawie
    kościelnej pedofilii -- nie zaś doradców z tej grupy.

    13 Następnie trzymaj się rady twego serca,
    gdyż nad nią nie masz nic godniejszego wiary.

    [obecnie me serce niczego mi nie doradza, ale
    czasami radzi mi, abym łyknął ćwiarteczkę Nebivoru]

  • 36. Data: 2019-05-16 15:31:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jarosław Sokołowski" s...@f...lasek.waw.pl

    > Wtedy trzeba mieć ten obraz na dysku i w razie potrzeby
    > wrzucić go na inny pendrajw.

    Co trwa chwile tak zwaną i zajmuje miejsca odrobinę. :)
    (zajmuje i mało miejsca, i mało czasu? -- jedność czasu
    i przestrzeni? czy takie coś przypomina stośne_FILO
    w odróżnieniu do FIFO znanego z UARTów?)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl

    Postscriptum: BTW ;) UARtów... Idąc dziś do kardiologa, zauważyłem, że
    'zielona fala' wreszcie funkcjonuje poprawie -- niemal
    wszędzie trafiałem na światło zielone. :) Wprawdzie na razie dotyczy
    to tylko ruchu pieszych, nie pojazdów, ;) ale (jak to mówią) nie od
    razu Kraków zbudowano...

  • 37. Data: 2019-05-16 16:17:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> wrote in message

    >Do liczenia czasu między znakami przychodzącymi na port
    >szeregowy w milisekundach - dowiedziałem się że program
    >pod MS-DOS jakiego używam do tego celu nie działa dobrze
    >pod WinXP. Śledzę pewne opóźnienia w transmisji RS485.

    >A może ma ktoś jakaś alternatywę do zaproponowania?

    oscyloskop, uC ...

    a sam linux nie ma do tego jakis lepszych mozliwosci ?

    Bo DOS:
    -przerwanie od czasu przychodzilo co 55ms ... troche duzo,
    -mozna przerwanie przyspieszyc, ale wtedy DOS moze zglupiec,
    -mozna odczytac licznik 8253, ale to chyba niezbyt dobrze dziala,
    jakos sobie nie przypominam, zeby ktos z tego korzystal

    -moglby liczyc jakies petle programowe ... ciekawe czy na
    wspolczesnym procku to jakiegos overflow nie zrobi, bo procek ze 100
    razy szybszy niz w czasach DOS :-)
    no i te wszystkie cache - program chodzi szybciej, wolniej :-)

    A wspolczesne procki dostarczaja pare narzedzi ... tylko trzeba dobrze
    zaprogramowac.

    J.

  • 38. Data: 2019-05-16 19:21:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.misc.elektronika Pszemol <P...@p...com> wrote:

> [...]
    > pod MS-DOS jakiego używam do tego celu nie działa dobrze
    > pod WinXP. Śledzę pewne opóźnienia w transmisji RS485.

    Do karty dźwiękowej podłącz :) mówię serio. No, średnio serio, ale w sumie
    jakby to oprogramować to miałoby szansę działać.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 39. Data: 2019-05-16 19:26:52
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.misc.elektronika J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > -przerwanie od czasu przychodzilo co 55ms ... troche duzo,
    > -mozna przerwanie przyspieszyc, ale wtedy DOS moze zglupiec,

    Jak się wywołuje oryginalne co N przerwań przyspieszonych, tak żeby nadal
    było wywoływane co 55 ms, to nie głupieje. Ustawiałem przerwanie nawet na
    8 kHz (no, 8008 Hz).

    > -moglby liczyc jakies petle programowe ... ciekawe czy na
    > wspolczesnym procku to jakiegos overflow nie zrobi, bo procek ze 100
    > razy szybszy niz w czasach DOS :-)

    Zależy jak będzie kod napisany :) Pamiętam problem z Pascalowymi
    programami na nowszym sprzęcie.

    > A wspolczesne procki dostarczaja pare narzedzi ... tylko trzeba dobrze
    > zaprogramowac.

    rdtsc

    https://en.wikipedia.org/wiki/Time_Stamp_Counter

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 40. Data: 2019-05-16 19:29:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.misc.elektronika Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    wrote:

> [...]
    > się to mówi -- lubię tę pracę; chyba nie wykonywałem
    > takiej zarobkowej pracy, której nie lubiłem)

    Czy ten post na pewno miał się znaleźć w tym wątku?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika