  • 1. Data: 2019-05-14 20:34:32
    Temat: Poprawa zasięgu kart wifi
    Od: PeJot <P...@s...adre.nigdzie.pl>

    Czołem. Od czasu do czasu człowiek wyrusza na jakieś wakacje czy inny
    wyjazd i chciałby skorzystać z wifi a to w hotelu, a to na kwaterze itp.
    I najczęściej jest tak że owo wifi pracuje od biedy na "1 kreseczkę" i
    wówczas trzeba sięgnąć po telefon. Czy jest szansa na poprawę zasięgu
    przygodnych sieci wifi poprzez zastosowanie np:

    https://www.x-kom.pl/p/62981-karta-sieciowa-tp-link-
    tl-wn822n-80211b-g-n-300mb-s.html

    Opinie ma toto dobre, ale może wśród podobnych urządzeń są jakieś
    wybitne, a warte swojej ceny.

    Mile widziane głosy praktyków.
    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2019-05-14 22:30:17
    Temat: Re: Poprawa zasięgu kart wifi
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-14 o 20:34, PeJot pisze:
> [...]
    tl-wn822n-80211b-g-n-300mb-s.html

    > Opinie ma toto dobre, ale może wśród podobnych urządzeń są jakieś

    Swego czasu jeździłem z anteną panelową. Później kupiłem Sapido WL617n z
    anteną 7 albo 9 dBi.

    Sprzęt z Twojego linku ma anteny tylko 3 dBi - może być cienko.

    Zacznij od anteny, np:
    https://www.dipol.com.pl/oferta-wlan-lan-anteny,5323
    .htm

    Później ewentualnie w urządzeniu WiFi (karta, AP, czy co tam masz) ustaw
    jakieś USA albo Japonię, aby zwiększyć moc ponad dopuszczalne w Europie
    restrykcje. Moc oczywiście ma znaczenie przy nadawaniu, czułości odbioru
    raczej nie polepszy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2019-05-17 01:16:33
    Od: Filip454 <f...@g...com>

> [...]
    tl-wn822n-80211b-g-n-300mb-s.html

    > Opinie ma toto dobre, ale może wśród podobnych urządzeń są jakieś

    To plus antena paraboliczna ^^

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 4. Data: 2019-05-17 12:54:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-17 o 01:16, Filip454 pisze:

    tl-wn822n-80211b-g-n-300mb-s.html

    > To plus antena paraboliczna ^^

    Parabolą trzeba się dobrze wstrzelić w AP.
    IMO wystarczyła by sektorowa - ma szersze listki od paraboli, a niewiele
    mniejszy zysk.
    Tyle, że i sektorowa i parabola to dość duże ustrojstwa.
    Może Yaga?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam