  • 41. Data: 2019-05-16 19:29:13
    Temat: Re: Dodac MS-DOS do Ubuntu + WinXP
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.misc.elektronika Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    wrote:

    > Jeszcze nie wróciłem do mieszkania, więc nie wiem,
    > czy Mercedes odjechał -- nieco ;) zmęczony wróciłem
    > do biura, bo było bliżej... (i odwaliłem robotę, jak
    > się to mówi -- lubię tę pracę; chyba nie wykonywałem
    > takiej zarobkowej pracy, której nie lubiłem)

    Czy ten post na pewno miał się znaleźć w tym wątku?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 42. Data: 2019-05-16 20:27:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    In pl.misc.elektronika J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jak się wywołuje oryginalne co N przerwań przyspieszonych, tak żeby
    >nadal
    >było wywoływane co 55 ms, to nie głupieje. Ustawiałem przerwanie
    >nawet na
    >8 kHz (no, 8008 Hz).

    >Zależy jak będzie kod napisany :) Pamiętam problem z Pascalowymi
    >programami na nowszym sprzęcie.

    Piszesz pod DOS, licznik petli jest 16 bit, a tu procek ma 3GHz :-)

    J.

  • 43. Data: 2019-05-16 22:18:15
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Piszesz pod DOS, licznik petli jest 16 bit, a tu procek ma 3GHz :-)

    Jak procek ma 3 GHz, to ma też RDTSC(P) :) Choć IMO 8253 wystarczy aż
    nadto.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 44. Data: 2019-05-16 23:22:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Queequeg" 0...@t...no1

    > Czy ten post na pewno miał się znaleźć w tym wątku?

    Dogłębna analiza śledcza wykazała, że tak.

    -=-

    Teoretycznie dodanie DOSa jest czynnością niezwykle
    łatwą, ale w praktyce merdanie partycjami jest
    i czasochłonne, i ryzykowne, przez co najprostszym
    rozwiązaniem jest wykonanie obrazku penflaszki
    i startowanie z takiej flaszki. BTW -- IMO warto
    tak spreparować flaszkę, by mieć RAMdysk, na
    który powędrowałby 'Command.Com' odpowiednio
    zasetowany w 'Autoexec.Bat'. Rzecz jasna inne
    programy (w tym i docelowe) także można kopiować
    do RAMdysku.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 45. Data: 2019-05-17 05:46:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> wrote in message

    > Myślałem, że chcesz pod XP :)

    XP na laptopie w pracy - w domu, pod Win10 chciałem
    sprawdzić czy ma potrzebną mi funcję monitorowania
    odstępy czasu między znakami - i nie mogłem sprawdzić
    bo nawet nie odpala pod Win10. Kicha...
    A piszą w wymaganiach:
    Microsoft Windows 2000 or later

  • 46. Data: 2019-05-17 12:37:40
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > To jakaś wirtualizacja/symulacja?
    > Bo chodzi mi o fizyczny dostęp programu do rejestrów portów szeregowych
    > UARTa.
    > Mam program do MS-DOS który obsługuje UARTa niskopoziomowo, w asm x86.
    Poczytaj o parametrach wywołania - tam można uzdatnić kompatybilność COM z
    dosem.

    --
    marfi

  • 47. Data: 2019-05-17 14:36:54
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Pszemol <P...@P...com>
    w artykule <news:qblaps$1g6$1@dont-email.me> pisze:

    > "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> wrote in message
    > (...)
    > bo nawet nie odpala pod Win10. Kicha...
    > A piszą w wymaganiach:
    > Microsoft Windows 2000 or later

    Czyli powinieneś uruchomić w trybie zgodności według wskazanych wymagań.
    Przy czym ciekawostka jest taka, że program dobrze działający w trybie
    zgodności z Windows XP pod Windows 7 może wymagać trybu zgodności z Windows
    95 pod Windows 10.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 48. Data: 2019-05-18 04:41:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Czas w milisekundach czego? Minicom ma timestampy w rozdzielczości 1ms. Z
    > tym że faktyczny dokładny pomiar okolic 1ms w osach. czasu
    > nierzeczywistego moze być klopotliwy, stąd albo czysty dos albo Arduino.

    Nie interesuje mnie pokazywanie timestampów abym sobie
    samemu musiał obliczać względne czasy między znakami...
    Chcę mieć coś co mi pokaże np.

    A_B__C_D
    _2310131

    i z tego się dowiem, że między znakami A i B było 23ms,
    między Bi C było 101ms a C i D było 31ms. Robi któryś tak?

  • 49. Data: 2019-05-18 04:44:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "marrgol" <m...@a...invalid> wrote in message

    > Bez urazy, ale albo nie przeczytałeś dokładnie, albo nie zrozumiałeś
    > -- w VirtualBoxie przygotowujesz obraz dysku z zainstalowanym DOS-em
    > i czym tam jeszcze potrzebujesz, a memdisk pozwala ci uruchomić
    > DOS z tego obrazu tak, jak by się to odbywało z normalnego HDD
    > czy pendrajwa. Po uruchomieniu na komputerze pracuje DOS i tylko
    > DOS. Realnie, nie wirtualnie.

    Dzięki, teraz dopiero do mnie dotarło co proponujesz :-)

  • 50. Data: 2019-05-18 08:56:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 May 2019 21:41:18 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > i z tego się dowiem, że między znakami A i B było 23ms,
    > między Bi C było 101ms a C i D było 31ms. Robi któryś tak?

    Nie wiem jaki to robi i nie widzę potrzeby by to jakikolwiek robił
    bo taką funkcjonalności oskrptiowuje się w powłoce w 5min czytając
    odpowiednie tty i obliczając różnice czasową między oczekwanymi
    znakami (tutaj znak końca linii).

    --
    Marek