  • 1. Data: 2017-01-06 15:43:31
    Temat: Dodatkowy akumulator 12V
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Jak wpiąć w instalacje dodatkowy akumulator 12V w samochodzie, tak aby
    alternator ładował oba, ale jednocześnie gdy będę na postoju ciągnął z
    tego dodatkowego, to nie wyssie mi też podstawowego?

    Szukam jakieś "inteligencji" nie ręcznego rozłączania obwodu przy każdym
    używaniu :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2017-01-06 16:03:39
    Temat: Re: Dodatkowy akumulator 12V
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-01-06 o 15:43, Mateusz Bogusz pisze:

    > Szukam jakieś "inteligencji"
    Nie za darmo ale jest. :-)
    http://techtron.pl/p2523,modul-ladowania-dodatkowego
    -akumulatora-separator-sla.html

    Robert

  • 3. Data: 2017-01-06 16:24:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wybitnie samochodowa obudowa i samochodowe podlaczenia.

  • 4. Data: 2017-01-06 16:36:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Wybitnie samochodowa obudowa
    Bardzo ładna. Na szynę DIN. :-)

    Robert

  • 5. Data: 2017-01-06 16:41:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    > tego dodatkowego, to nie wyssie mi też podstawowego?
    >
    > Szukam jakieś "inteligencji" nie ręcznego rozłączania obwodu przy każdym

    Przekaźnik włączony tylko podczas pracy silnika.

    P.P.

  • 6. Data: 2017-01-06 17:35:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Bardzo ładna. Na szynę DIN. :-)

    No to bardziej tramwajowa.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-01-06 18:17:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > tego dodatkowego, to nie wyssie mi też podstawowego?
    >
    > Szukam jakieś "inteligencji" nie ręcznego rozłączania obwodu przy każdym

    http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system/i
    bs-dbs.html

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2017-01-07 14:56:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system/i
    bs-dbs.html

    Fajne, ale przypuszczam że przerasta moje potrzeby :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2017-01-07 15:01:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie za darmo ale jest. :-)
    > http://techtron.pl/p2523,modul-ladowania-dodatkowego
    -akumulatora-separator-sla.html

    Wygląda jak ciut inteligentniejsza wersja zwykłego przekaźnika, który
    zaproponował Paweł. Wersja 40A oznacza że maksymalny prąd ładowania z
    przekaźnika czy do przekaźnika nie przekroczy / powinien 40A? Bo jak z
    przekaźnika niezależnie jaki mam alternator, to mi pasi :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2017-01-07 16:19:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-07 o 14:56, Mateusz Bogusz pisze:

    bs-dbs.html

    > Fajne, ale przypuszczam że przerasta moje potrzeby :-)

    Są prostsze.

    Szukaj na hasła:
    - separator baterii
    - izolator baterii

    Uwaga:
    Większość prostszych wymaga akumulatorów podobnej pojemności i podobnej
    kondycji. Tylko niektóre obsługują skrajnie różne akumulatory, każdy z
    osobna ładując wg jego parametrów.
    Wtedy też instalację często się rozdziela, przykładowo jeden akku pod
    rozrusznik i światła, drugi dla elektroniki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam