  • 1. Data: 2010-01-18 09:07:09
    Temat: Dokladność +_ 2 cyfry ?
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Co to znaczy dokładność +_ 2 cyfry ?

    http://www.fachowyelektryk.pl/index.php/porady/pomia
    ry/205-multimetry-cegowe-
    center-252-i-250.html

    WM

  • 2. Data: 2010-01-18 09:23:22
    Temat: Re: Dokladność +_ 2 cyfry ?
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-01-18 10:07, WM pisze:
    > Co to znaczy dokładność +_ 2 cyfry ?
    >
    > http://www.fachowyelektryk.pl/index.php/porady/pomia
    ry/205-multimetry-cegowe-
    > center-252-i-250.html

    Niech wartość rzeczywista będzie 1000. Przy błędzie +/- 2 cyfry
    wskazanie może być z przedziału 998 do 1002. Do tego jest jeszcze błąd
    "analogowy", np. 0.2%, może być wartości mierzonej ( wskazywanej ), ale
    może być zakresu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2010-01-18 09:23:45
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 18 Jan 2010 09:07:09 +0000 (UTC), "WM "
    <c...@g...pl> wrote:

    >Co to znaczy dokładność +_ 2 cyfry ?
    >
    >http://www.fachowyelektryk.pl/index.php/porady/pomi
    ary/205-multimetry-cegowe-
    >center-252-i-250.html
    >
    >WM

    Prawdopodobnie +- 2 jednostki ostatniej wyświetlanej cyfry, np. 2,36V
    = 2,36V +-0,02V
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 4. Data: 2010-01-18 12:13:14
    Od: "WM" <c...@p...onet.pl>

    Dziękuję wszystkim za wyjasnienie.

    Dwie cyfry to dla mnie np. 33, dlatego zastosowana konwencja jest niefortunna.

    To może wynikać z przeliczenia zakresu na 1bit zastosowanego
    przetwornika analogowo cyfrowego.

    Pozdr. WM

  • 5. Data: 2010-01-18 17:33:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" <c...@p...onet.pl>
    > Dziękuję wszystkim za wyjasnienie.
    > Dwie cyfry to dla mnie np. 33, dlatego zastosowana konwencja jest
    > niefortunna.

    Tak sie to zawsze oznaczalo.

    > To może wynikać z przeliczenia zakresu na 1bit zastosowanego
    > przetwornika analogowo cyfrowego.

    Przetwornik moze byc akurat dziesietny.

    Co istotne - w przyrzadach cyfrowych, w odroznieniu od analogowych,
    blad procentowy jest zazwyczaj podawany w odniesieniu do wartosci
    mierzonej.

    Czyli jak twoj przyrzad 1% + 2 cyfry wskazuje "38.5", to moze byc
    gdzies od 37.8 do 39.1

    J.