  • 1. Data: 2010-01-16 14:10:37
    Temat: Alternatywa dla malowania proszkiem
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Elementy malowane proszkowo wygrzewa się w temperaturze ok. 200 stopni.
    Niestety to co chcę pomalować nie wytrzyma tak wysokiej temperatury.
    Czy jest jakaś technologia, która pozwala nanieść farbę na szorstki (po
    piaskowaniu) element? Jakaś farba żywiczna czy coś?
    Wiem, że można utwardzać farbę promieniami UV, ale w mojej okolicy
    (Kraków) nikt tego nie robi albo nie mogę znaleźć. Powierzchnia do
    malowania kilku nart nie jest metalowa, więc malowanie proszkiem odpada.
    Tradycyjne malowanie mnie nie interesuje, bo proces ten trwałby zbyt
    długo, potrzebowałbym z 10 warstw i koszty byłyby olbrzymie.

    Do pomalowania mam ... narty, oczywiście górna część, na czarno.
    :>

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 2. Data: 2010-01-16 15:10:39
    Temat: Re: Alternatywa dla malowania proszkiem
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Wiem, Ĺźe moĹźna utwardzaÄ&#65533; farbÄ&#65533; promieniami UV, ale w mojej
    okolicy
    > (KrakĂłw) nikt tego nie robi albo nie mogÄ&#65533; znaleĹşÄ&#65533;. Powierzchnia
    do
    > malowania kilku nart nie jest metalowa, wiÄ&#65533;c malowanie proszkiem odpada.
    > Tradycyjne malowanie mnie nie interesuje, bo proces ten trwaĹ&#65533;by zbyt
    > dĹ&#65533;ugo, potrzebowaĹ&#65533;bym z 10 warstw i koszty byĹ&#65533;yby
    olbrzymie.

    > Do pomalowania mam ... narty, oczywiĹ&#65533;cie gĂłrna
    czÄ&#65533;Ĺ&#65533;Ä&#65533;, na czarno.
    > :>
    >
    > zyga
    > --
    > --force --nodeps --all
    Farba epoksydowa. Na dodatek to nie alternatywa tylko ścisły zamiennik malowania
    proszkowego. Są epoksydowe proszki do malowania proszkowego jest i farba
    epoksydowa w płynie. Trwałość, odporność mechaniczną i chemiczną mają takie
    same. A z praktyki. Polska farba epoksydowa bardzo ładnie się rozlewa, bardzo
    przyjemnie maluje się nią walkiem z gąbki.Trzeba tylko wyczaić moment w którym
    wałek zaczyna się rozlatywać od rozpuszczalnika i wymienić go zanim się zacznie
    rozwalać. Nie polecam zagranicznych epoksydowych bo nigdy ich nie używałem. Są
    przeciętnie 3 razy droższe od polskiej i nie będą nic lepsze. Epoksyd to epoksyd.

  • 3. Data: 2010-01-16 15:35:50
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > przeciętnie 3 razy droższe od polskiej i nie będą nic lepsze. Epoksyd to epoksyd.

    Jakąś nazwę rzuć.
    W marketach budowlanych ludzie się mało znają.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 4. Data: 2010-01-16 19:54:54
    Od: Jakub Tarczewski <a...@g...pl>

    > Jakąś nazwę rzuć.
    > W marketach budowlanych ludzie się mało znają.

    nie jestem pewien, czy market budowlany to w tym wypadku właściwy adres...

    Osobiście mam b. dobre doświadczenia z Epinoxem (https://oliva.com.pl/ i
    http://www.farbyjachtowe.pl/), zresztą w ogóle farby Oliwy mają od kilku
    lat świetną opinię. Ale w markecie ich raczej nie dostaniesz; nb. ta
    druga firma ma nieźle działający sklep internetowy.

  • 5. Data: 2010-01-16 20:02:26
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2010-01-16 16:10, kogutek pisze:
> [...]
    > wałek zaczyna się rozlatywać od rozpuszczalnika i wymienić go zanim się zacznie

    Nie prościej malować wałkiem welurowym ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2010-01-18 07:41:29
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-01-16 15:10, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
> [...]
    > długo, potrzebowałbym z 10 warstw i koszty byłyby olbrzymie.
    >
    > Do pomalowania mam ... narty, oczywiście górna część, na czarno.

    Miałem malować proszkiem amortyzator. Odstraszyły mnie trochę cena i
    bardziej terminy. Koniec końców stanęło na *wałku*.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2010-01-18 12:51:20
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Miałem malować proszkiem amortyzator. Odstraszyły mnie trochę cena i
    > bardziej terminy. Koniec końców stanęło na *wałku*.

    A za ile?

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 8. Data: 2010-01-18 12:56:31
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-01-18 13:51, Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > A za ile?
    >
    > zyga

    Wałek 2 szt 2.99,-
    Kuwetka 1.99,-
    Farba "z półki" ( na aluminium ).

    Za lakierowanie proszkowe 2 lag wołali 50,- +VAT.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2010-01-18 12:59:28
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    > A za ile?

    Wałek 2 szt 2.99,-
    Kuwetka 1.99,-
    Farba "z półki" ( na aluminium ).

    Za lakierowanie proszkowe 2 lag wołali 50,- +VAT. Do tego cienka
    warstwa, która nie kryje drobnych rys. Jeśli lagi poniszczę, po sezonie
    podmaluję i będzie OK, a przy proszku trzeba by zaczynać od nowa.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2010-01-18 13:07:31
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Wałek 2 szt 2.99,-
    > Kuwetka 1.99,-
    > Farba "z półki" ( na aluminium ).
    >
    > Za lakierowanie proszkowe 2 lag wołali 50,- +VAT. Do tego cienka

    Bo tyle kosztuje minimalna usługa.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all