  • 11. Data: 2009-11-14 16:52:25
    Temat: Re: Domowe sposoby na parującą szybę w kasku
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    Leszek Karlik wrote:
    > On Sat, 14 Nov 2009 11:15:52 +0100, mysiar <p...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ja rozwiązałem ten problem za pomocą soczewek kontaktowych. :-)
    ja niestety nie mogę rozwiązać tego w taki sposób

    > Ale jakbym nie mógł jeździć w soczewkach, to maska Respro Foggy powinna
    > być niezłym rozwiązaniem.
    mam kask UVEX, czy te maski są uniwersalne ?

    --
    mysiar

  • 12. Data: 2009-11-14 19:11:19
    Od: "FanTomas" <f...@p...onet.pl>

    > Ciekawi mnie, jakie macie domowe sposoby na wspomaganie dobrej widoczności
    > kasku.
    >
    > Ostatnio taka jest wilgoć w powietrzu, że nawet moja "nieparująca"
    > szybka - nie daje rady. Owszem - pary nie ma, za to jest zwyczajnie mokro
    > od środka. Woda się skrapla i nawet jazda z uchyloną szybką niewiele
    > pomaga.
    >
    > Macie jakieś sposoby na taką pogodę? Czy po prostu co jakić czas trzeba
    > się zatrzymać i użyć chusteczki?

    wiec tutaj nieco z innej dziedziny sportu sposób ale skuteczny: wpaintballu
    bardzo szybko parują maski na ryjach grających (szczególnie tych co mało
    biegają i duzo w miejscu stoją)
    jest na to wyrafinowany sposób: posmarowac/natrzec/pokryć szybkę os strony
    facjaty szamponem bambino dla niemowlat:)
    nie wiem dlaczego akurat tym ale to działa:)
    pozdro

  • 13. Data: 2009-11-15 00:06:13
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sat, 14 Nov 2009 17:52:25 +0100, mysiar <p...@w...pl> wrote:

    [...]

    > mam kask UVEX, czy te maski są uniwersalne ?

    Są przeznaczone ogólnie do kasków zamkniętych, więc powinna dać radę
    spokojnie.
    Tylko w Polsce jakoś ich nigdzie nie widziałem, trzeba na ebayu kupić.

    Ja mam Uvexa z podwójną szybą, więc problem parowania niespecjalnie mnie
    dotyka ;-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 14. Data: 2009-11-15 09:37:49
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    Leszek Karlik wrote:
> [...]
    > spokojnie.
    > Tylko w Polsce jakoś ich nigdzie nie widziałem, trzeba na ebayu kupić.

    thx

    > Ja mam Uvexa z podwójną szybą, więc problem parowania niespecjalnie mnie
    > dotyka ;-)
    ja też mam UVEX'a z podwójną szybą, ale parują mi okulary a nie szybka w
    kasku :)

    --
    mysiar

  • 15. Data: 2009-11-15 13:00:32
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 15 Nov 2009 10:37:49 +0100, mysiar <p...@w...pl> wrote:

    [...]
    > ja też mam UVEX'a z podwójną szybą, ale parują mi okulary a nie szybka w
    > kasku :)

    No mógłbyś jeszcze spróbować jakiegoś środka przeciwko parowaniu
    naniesionego
    na okulary, ale nie wstrzymywałbym oddechu. :-) Z tego co czytałem, to
    parę osób jeżdżących w okularach pisało że im Respro Foggy pomogło, chociaż
    jest upierdliwe w dopasowaniu dokładnie do twarzy i do kasku i założeniu na
    to jeszcze okularów.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 16. Data: 2009-11-15 16:37:38
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    Leszek Karlik wrote:
    > On Sun, 15 Nov 2009 10:37:49 +0100, mysiar <p...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No mógłbyś jeszcze spróbować jakiegoś środka przeciwko parowaniu
    > naniesionego
    probowałem, nie pomogło
    > na okulary, ale nie wstrzymywałbym oddechu. :-)
    to robię, ale w przypadku innej dyscypliny ;)

> [...]
    > jest upierdliwe w dopasowaniu dokładnie do twarzy i do kasku i założeniu na
    chyba się pokuszę, ale ostatnio odkryłem półśrodek,
    jak jechałem 120 w sobotę to mi nie parowało, ale cały czas się tak nie
    da ;)

    --
    mysiar

  • 17. Data: 2009-11-15 17:17:46
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    FanTomas pisze:
    > jest na to wyrafinowany sposób: posmarowac/natrzec/pokryć szybkę os strony
    > facjaty szamponem bambino dla niemowlat:)
    > nie wiem dlaczego akurat tym ale to działa:)

    Dziala kazdym szamponem. Tak samo w aucie na szybe od wewnatrz.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 18. Data: 2009-11-15 22:06:59
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    > To ciekawe, bo ja właśnie obserwuję dokładnie odwrotne zjawisko. Jedyne
    > co, to kominiarkę mam wilgotną w okolicach nochala.

    w czasie nizszej temperatury, badz jak na swiatlach stajesz to bardziej,
    bez kominiarki np nie musze podnosic szybki na swiatlach, badz przy
    predkosci do ok 30km/h a w kominiarce musze ja uchylic

    Michał V-R
    gg 9409047

    -------------------------------------
    żyje się raz, potem się tylko straszy
    -------------------------------------

  • 19. Data: 2012-05-17 11:39:07
    Od: dunno <blackkadarka@_NOSPAM_gmail.com>

    > Ja probowalem tak zrobic i wtedy paruja mi okulary korekcyjne, w ktorych
    > musze jezdzic :)

    hej ja tez mialem podobny problem ale znalazlem na to rozwiazanie:
    ortosoczewki:)
    zakladasz je na noc a w dzien widzisz bez potrzeby noszenia okularow:)
    smialo moge polecic takie rozwiazanie jezeli chodzi o okulary i jazde w
    nich.
    metoda ta jest raczej dla tych co maja krótkowzrocznocs i niewielki
    astygmatyzm.
    Nowy Wzrok ma taka oferte korekcji.

  • 20. Data: 2012-05-18 19:24:14
    Od: Prawy <r...@g...com>