  • 11. Data: 2016-10-13 22:59:14
    Temat: Re: Doraźne zabezpieczenie przeciwprzepięciowe
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

    > prawie wszyscy piszecie że "upalone" zero (albo N). Skąd więc
    > "skoki" napięcia? Możecie to laikowi wyjaśnić?

    Miedzy fazami jest 400v. Jeśli będa włączone dwie jedankowe żarówki
    100W to napięcie rozłoży się po równo na żarówkach po 200v.
    A jeśli będzie to czajnik 2000W i telewizor 100W to chyba domyślasz się
    jak napięcia się rozłożą.

    Po za tym jest to niebezpieczna sytuacja bo przy dwuprzewodowej starej
    instalacji na lodówce, pralce itd pojawia się napięcie, które może
    zabić.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 12. Data: 2016-10-13 23:07:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Doraznie to dolaczyc ten przewod przy ktorym nie swieci sie wskaznik z neonowka do
    stalowej rury do wody.

  • 13. Data: 2016-10-14 00:11:32
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Thu, 13 Oct 2016 21:53:13 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

> [...]
    > czasu ostatecznej naprawy.
    >
    > Takie wahania napięcia są zazwyczaj efektem problemów z ciągłością
    > przewodu neutralnego (zerowego).
    >
    > Co to znaczy "Wezwany elektryk nie wykrył żadnych nieprawidłowości -
    > napięcie w normie"?
    >
    > Elektryk nie ma przyjść i pomierzyć napięcia, ale ma zajrzeć do każdej
    > puszki, do każdej skrzynki, do każdego zabezpieczenia i przyłącza. Ma
    > obciążyć obwody jakimś dużym odbiornikiem dużej mocy np. grzejnikiem i
    > szukać gdzie się grzeją lub iskrzą styki. Sprawdzić każde połączenie.

    To ostatnie zdanie mi się podoba. Teraz będę wiedział, czego od
    "fachofca" wymagać.
    Dla jasności - to nie moje mieszkanie i nie mój elektryk :-)

    --
    Artur Stachura

  • 14. Data: 2016-10-14 10:16:57
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > To ostatnie zdanie mi się podoba. Teraz będę wiedział, czego od
    > "fachofca" wymagać.
    > Dla jasności - to nie moje mieszkanie i nie mój elektryk :-)

    Kilka lat temu w programie "Usterka" pokazano "elektryków".
    Ogłaszali się w gazetach. Zakres ich prac sprowadzał się
    do sprawdzenia bezpieczników, wygłoszenia głupawego tekstu
    i zainkasowania niewielkiej gotówki "za przyjazd".
    Z zachowania mogłem odnieść wrażenie, że to bezdomni,
    a osobnicy trudnią się taką nowoczesną formą żebractwa.
    K.

  • 15. Data: 2016-10-14 10:48:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    John Smith napisał:

> [...]
    > Z zachowania mogłem odnieść wrażenie, że to bezdomni,
    > a osobnicy trudnią się taką nowoczesną formą żebractwa.

    Że niby żebractwo unplugged już niemodne i mało skuteczne?

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2016-10-14 10:53:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Doraznie to dolaczyc ten przewod przy ktorym nie swieci sie wskaznik z neonowka do
    stalowej rury do wody.

    Może lepiej nie.
    Ostatnio gdzie nie spojrzę, to dojścia już plastikowe. Nawet u rodziny
    na wsi "zabitej dechami" wymienili - do licznika dochodzi plastik.

    Jeśli ktoś tego nieświadomy uziemi instalację (bo w budynku/mieszkaniu
    jeszcze rury stalowe), to będzie jak jakieś dwa lata temu u szwagra:
    piecyk gazowy zaczął "kopać".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2016-10-14 11:12:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 14-10-2016 o 00:11, Artur Stachura pisze:

    > To ostatnie zdanie mi się podoba. Teraz będę wiedział, czego od
    > "fachofca" wymagać.
    > Dla jasności - to nie moje mieszkanie i nie mój elektryk :-)

    Miałem w mieszkaniu tak, że dawało się zauważyć, że światło czasem
    trochę pomiga jak się np. czajnik włącza, czy wyłącza.
    Zdarzyło się kilka razy w ciągu kilku dni i potem 3 miesiące spokoju.
    Za jakiś czas znów i znów długo nic.
    Po otwarciu przez elektryka zaplombowanych osłon obwodów przed
    licznikiem od razu było widać, że z przewodu zera spłynęła izolacja.
    P.G.

  • 18. Data: 2016-10-14 13:03:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Z zachowania mogłem odnieść wrażenie, że to bezdomni,
    >a osobnicy trudnią się taką nowoczesną formą żebractwa.

    Tylko wiesz - program mogl byc rezyserowany, a "fachowcy" to aktorzy,
    albo i bezdomni - im nie zalezy na opinii ...

    J.

  • 19. Data: 2016-10-14 13:23:56
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 14-10-2016 13:03, J.F. wrote:
    > Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tylko wiesz - program mogl byc rezyserowany, a "fachowcy" to aktorzy,
    > albo i bezdomni - im nie zalezy na opinii ...

    No właśnie zależy im na opinii, kasę muszą wyrwać przed odejściem.
    Gdyby frajer (klient) zorientował się, że ma do czynienia z oszustem
    to by zapłacił? Ja w podobnych sytuacjach nie płacę.
    Przyjdzie z miernikiem za 20zł, pomierzy napięcie w kontakcie,
    większość ludzi się nie zna. Dobra gra aktorska, łapie kasę
    i wychodzi. Kto go zapyta o uprawnienia SEP? Nawet jeśli, to
    odpowiedź też ma.
    K.

  • 20. Data: 2016-10-14 13:29:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W pomieszczeniach urzadzenia typu rury jak metalowe, wanny, zlewozmywaki itp powinny
    byc na tym samym potencjale i jest to potencjal ziemi. Mialem w reku kran do
    umywalki ze srubka do podlaczenia uziemienia. W temacie jest o bloku a nie domku
    czyjegos szwagra. W bloku rury metalowe i nawet jak rura dochodzaca do bloku
    plastikowa to metalowe rury sa uziemione. Teoretycznie na wykorzystanie rur jako
    uziemienia potrzebna jest zgoda wlasciciela rur. Praktycznie to nikt sie o taka zgode
    nie stara jak nie jest kopalnia, fabryka czy duza firma. Nie ma najmniejszego
    problemu i zadnych zagrozen jak zrobic tak jak napisalem. Jesli masz jakies inne
    wiadomosci to napisz co w bloku moze byc nie ten teges. Krowa nie jestem i moge
    zmienic zdanie.