  • 11. Data: 2009-01-09 16:03:21
    Temat: Re: Dreambox + nbox
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    > Zapytaj jeszcze jak wyłączonego.
    > Bo np. ustrojstwo od TP SA musi być wyłączone klawiszem sieciowym, żeby
    > przestało napięcie na konwerter podawać.
    > Wtedy dopiero drugi tuner może pracować u mnie w pełnym zakresie.

    tu jest tak samo. dlatego polecam konwerter twin i drugi kabel - nic nie
    trzeba wyłączać tylko zmienić źródło w tv

  • 12. Data: 2009-01-09 17:46:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > tu jest tak samo. dlatego polecam konwerter twin i drugi kabel - nic nie
    > trzeba wyłączać tylko zmienić źródło w tv

    Ale czytałeś że wymiana konwertera nie wchodzi w rachubę u pytającego?
    Ciągnięcie kabla tym bardziej pewnie nie.

  • 13. Data: 2009-01-09 19:39:02
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

    > Ale czytałeś że wymiana konwertera nie wchodzi w rachubę u pytającego?
    > Ciągnięcie kabla tym bardziej pewnie nie.

    Dobra panowie konwerter twin to faktycznie najlepsze rozwiązanie ale póki co
    nie dla mnie - pozostaje mi przełączać kabel...
    Zastanawiam się jeszcze czy w ogóle można rozdzielić jakimś urządzeniem
    wewnątrz domu sygnał z jednego!! przewodu za diseq'iem!! - jeżeli nie mozna,
    to nie ma tematu. Wszedzie podają różne rozwiązania i na grupach i na
    stronach, ale takiego jak jak chce nigdzie nie znalazłem. Początkowo
    myślałem, że załatwi to multiswitch - ale tu chyba się mylę. Choera niby
    prosta sprawa a jednak człowiek leży i kwiczy bo nie może ruszyć anteny na
    zewnątrz... :(

    Dzięki za wszystkie wskazówki
    Pozdr!

  • 14. Data: 2009-01-09 21:52:44
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > wewnątrz domu sygnał z jednego!! przewodu za diseq'iem!! - jeżeli nie mozna,

    Nie ma co rozdzielać. W kablu antenowym w mieszkaniu w danej chwili masz
    tylko 1/4 kanałów. O tym jakie są to kanały decyduje tuner odpowiednio
    sterując (zasilając) konwerter.

    Paweł

  • 15. Data: 2009-01-09 22:26:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "KAi" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Dobra panowie konwerter twin to faktycznie najlepsze rozwiązanie ale póki
    > co nie dla mnie - pozostaje mi przełączać kabel...

    Że niby to prostsze niż wyłączenie danego urządzenia?
    Dziwna logika zaiste.

> [...]
    > mozna, to nie ma tematu. Wszedzie podają różne rozwiązania i na grupach i
    > na stronach, ale takiego jak jak chce nigdzie nie znalazłem.

    I nie znajdziesz, bo pojedynczy konwerter może odebrać tylko jedną
    polaryzację w jednym czasie.
    Jak więcesz chcesz z niego wyciągnąć dwie naraz, dla dwóch różnych urządzeń?

  • 16. Data: 2009-01-09 23:14:34
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

> [...]
    > polaryzację w jednym czasie.
    > Jak więcesz chcesz z niego wyciągnąć dwie naraz, dla dwóch różnych

    No nie wiem - nie znam si e na tym dobrze - myslałem tylko o tym aby
    podłączyć dwa tunery tak żeby każdy z nich działał odrębnie i nie w jednym
    czasie - na zmianę... ale jak już kilka razy w tym wątku padło - nie da się
    i potrzebny twin...lub quad i tak też zrobię - "ruszę" to co mam na
    zewnątrz, powiększę dziurę i przeciągnę drugi kabel

  • 17. Data: 2009-01-09 23:31:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > No nie wiem - nie znam si e na tym dobrze - myslałem tylko o tym aby
    > podłączyć dwa tunery tak żeby każdy z nich działał odrębnie i nie w jednym

    No to nie ma problemu.
    Musisz tylko wyłączać niedziałający tuner.
    Nie do stanu czuwania, ale w ogóle - bo nawet w stanie czuwania podaje na
    konwerter prąd, sterujący konwerterem.

  • 18. Data: 2009-01-09 23:36:39
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

    > No to nie ma problemu.
    > Musisz tylko wyłączać niedziałający tuner.
    > Nie do stanu czuwania, ale w ogóle - bo nawet w stanie czuwania podaje na
    > konwerter prąd, sterujący konwerterem.

    Normalnie nie pomyslałem o tym żeby wyłączać nboxa z prądu - trochę to że
    tak powiem kulawe rozwiązanie - ale jest :) osobiście nie lubię takich
    półśrodków ale póki co tak sobie poradzę a z czasem wymienię parę rzeczy w
    instalacji, tak żeby wyeliminować wkładanie łapy za tuner i ograniczyć się
    tylko do pilotów :))

    Pozdr!

  • 19. Data: 2009-01-09 23:44:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > instalacji, tak żeby wyeliminować wkładanie łapy za tuner i ograniczyć się

    Tak też się da i to bez inwestycji.
    Musisz tylko nauczyć się jaki prąd jest podawany na konwerter przy jakiej
    polaryzacji.
    A potem znaleźć ten kanał który ma takie właśnie parametry i na nim wyłączać
    dekoder do stanu czuwania.
    Jeśli drugi dekoder poda w międzyczasie wyższy prąd, to on będzie sterował
    konwerterem.
    Np. empirycznie sprawdziłem u siebie, że na hotbirdzie wyłączenie tunera na
    tvn, nie zakłóca działania drugiego tunera, mimo iż pierwszy tuner pozostaje
    w stanie czuwania.