  • 1. Data: 2009-01-08 20:42:16
    Temat: Dreambox + nbox
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

    Hej,

    czy znacie jakieś rozwiązanie podłączenia tych dwóch tunerów w przypadku
    poniższej konfiguracji?

    Sytuacja wyglądała tak:
    Dwa konwentery (13.0i 19.2) podłączone do diseq'a na zawnątrz i jednym
    kablem do mieszkania, w którym stał dreambox ....

    Do tej pory na samym dream'ie to działało bez problemu. Doszedł nbox i
    został podłączony przez przelotkę z dreamboxa. Nbox działa przy wyłączonym
    dream'ie bez problemu ale w drugą stronę już nie jest za wesoło - szwankuje
    dreambox - nie wiem co jest nie tak ale jak odłącze kabel sat od nboxa
    dreambox wraca do normalnej pracy. Widocznie coś jest nie halo...

    Czym mogę zatem w przypadku mojej konfiguracji rozdzielić sygnał z jednego
    kabla w mieszkaniu na dwa tunery, żeby oba działały bez problemów (nie
    jednocześnie - jest tylko jeden TV i oglądane ma być na zmiane albo z
    jednego albo z drugiego)?
    Jakiś multiswitch? Jeden kabel do multiswitcha i dwa wychodzące do tunerów?

    Help! :)

    Dziękować z góry!

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-08 20:48:42
    Temat: Re: Dreambox + nbox
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 8 Jan 2009 21:42:16 +0100, KAi napisał(a):

    > Jakiś multiswitch? Jeden kabel do multiswitcha i dwa wychodzące do tunerów?

    Najtaniej i najprościej - konwerter quad i cztery kable.

    Opcjonalnie - konwerter dual (nie mylić z twinem) i poczwórny multiswitch.
    Zapłacisz więcej ale nieco zaoszczędzisz na kablach, bo od konwertera do
    multiswitcha mogą być tylko dwa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

  • 3. Data: 2009-01-08 21:04:40
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > Opcjonalnie - konwerter dual (nie mylić z twinem) i poczwórny multiswitch.
    > Zapłacisz więcej ale nieco zaoszczędzisz na kablach, bo od konwertera do
    > multiswitcha mogą być tylko dwa.

    ale taka konfiguracja nie pokrywa wszystkich kombinacji polaryzacja/pasmo.
    Jezeli chcesz uzyc multiswitch to trzeba do niego doprowadzic 4 kable z
    kazdego konwertera quad lub quatro...

    przyklad tutaj:
    http://www.dipol.com.pl/schemat_instalacji_tv_naziem
    nej_i_satelitarnej_na_multiswitchu_w_domu_jednorodzi
    nnym_schemat04.htm

    c.

  • 4. Data: 2009-01-08 21:26:46
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

> [...]
    >
    > przyklad tutaj:
    > http://www.dipol.com.pl/schemat_instalacji_tv_naziem
    nej_i_satelitarnej_na_multiswitchu_w_domu_jednorodzi

    Dzięki, wszystko piknie i na stronach dipolu też doczytałem o takich
    rozwiązaniach ...ale...
    problem polega na tym, że nie mogę póki co ruszać konwertera i niczego co
    jest za oknem..... w środku jest jeden kabel... czyli mam rozumieć, że dupa
    zbita i w żaden sposób nie rozdzielę sygnału z jednego kabla w środku w
    mieszkaniu - kurza stopa musi być jakieś rozwiązanie!!? ;)

    POzdr

  • 5. Data: 2009-01-08 21:36:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "KAi" <p...@j...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > dupa zbita i w żaden sposób nie rozdzielę sygnału z jednego kabla w środku
    > w mieszkaniu - kurza stopa musi być jakieś rozwiązanie!!? ;)

    I jest.
    Możesz korzystać na obu tunerach, ale tylko z jednej polaryzacji w danej
    chwili (na obu tej samej).
    Popatrz, które kanały są na której i będziesz wiedział które możesz oglądać
    naraz.

  • 6. Data: 2009-01-08 22:03:40
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

> [...]
    > chwili (na obu tej samej).
    > Popatrz, które kanały są na której i będziesz wiedział które możesz

    Nie tylko na polaryzacji. Jeszcze sa pasma Lo/Hi ale pytajacy nie chce
    ogladac na dwoch tunerach jednoczesnie.
    W sumie Twoja pierwotna konfiguracja powinna dzialac bezproblemowo... czyli
    jak masz włączonego dreama to on dziala a jak go wyłączysz to działa nbox.
    Byc moze jest jakis problem z potencjałami na urządzeniach. Próbowałeś
    odwrotnie podłączyć jeden z tunerów do gniazdka sieciowego?

    c.

  • 7. Data: 2009-01-08 23:00:40
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

> [...]
    > nbox. Byc moze jest jakis problem z potencjałami na urządzeniach.
    > Próbowałeś odwrotnie podłączyć jeden z tunerów do gniazdka sieciowego?

    potestowałem trochę i wynik jest taki póki co, że jak jest zapodany polsat
    to nie działa w ogole dream a działa nbox, jak jest karta cyfry to działa
    jedno i drugie... jakiś trop już mam... Polsat. W momencie wypięcie
    przelotki z nbox'a polsat zaczyna gadać bezproblemowo - kiedy przytknę lekko
    przewód do nboxa mam zwisa na Polsacie..... Patrzyłem na pasma Lo/Hi ale
    szczerze - to jestem już wykonczony dzisiejszym dniem i nie za bardzo kumam
    o co tam kaman... musze gdzieś o tym poczytać ... a może wiecie co z tym
    można zrobić?
    na dziś jużchyba odpuszczam....

    dzięki wielkie panowie!

  • 8. Data: 2009-01-09 00:24:29
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

> [...]
    > kumam o co tam kaman... musze gdzieś o tym poczytać ... a może wiecie co z

    ee tam....testy...
    nieźle zacofany jestem :0 przecież polsat od wieków nie działa na dreamach
    ..działają a w zasadzie nie działają programy fta i one zwisają
    ...generalnie dream po podpięciu do nboxa. wiesza się już za każdym razem..i
    teraz mam status taki, że wszystko co mogę(mogłem) oglądać na dream'ie nie
    gada nboxem Jak odepnę nboxa mogę sobie cośtam pooglądać - tak jakby nbox
    przejmował kontrolę nad konwerterem całkowicie. Daje sobie spokój - chyba
    coś padło :(. Nie wiem o co chodzi tym bardziej ze zaczyna mi się
    restartować co parę minut. Kiedyś zapodam tak jak mówicie odpowiednie
    konwertery, i zobaczę jak będzie działać.. a póki co cieszę się dalej
    nbox'em i wracam do samsunga PCyfr... będę przepinał przewód...ehhhh ...
    a swoją drogą mogłby pojawić się jakiś sprzęt, który czytałby by wszystkie
    karty wszystkich platform...:)) no teraz to już chyba przesadziłem.. :)
    dobranoc

  • 9. Data: 2009-01-09 06:55:39
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik Cezar napisał:

> [...]
    > Byc moze jest jakis problem z potencjałami na urządzeniach. Próbowałeś
    > odwrotnie podłączyć jeden z tunerów do gniazdka sieciowego?

    Nie gniazdko tylko tak będzie, ponieważ n-box cały czas wysyła sygał
    zasilający do konwertera, nawet na czuwaniu.
    na obecną chwile proponuje przełaczanie anten lub były kiedyś dostępne
    trójniki z przełacznikiem, to dla rtych tunerów co nie sterowały diseqc-a.
    A docelowo kup sobie tylko twina na hot-birda i pociągnij dodatkowy
    kabel do n-boxa, a drugi zostaw bez zmian

  • 10. Data: 2009-01-09 09:29:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W sumie Twoja pierwotna konfiguracja powinna dzialac bezproblemowo...
    > czyli jak masz włączonego dreama to on dziala a jak go wyłączysz to działa

    Zapytaj jeszcze jak wyłączonego.
    Bo np. ustrojstwo od TP SA musi być wyłączone klawiszem sieciowym, żeby
    przestało napięcie na konwerter podawać.
    Wtedy dopiero drugi tuner może pracować u mnie w pełnym zakresie.