  • 61. Data: 2014-09-03 10:00:00
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Ja? Ja raczej oceniłem użyteczność tego co on pokazał...

    A to przepraszam. Późno było...

    > Uprzejmość na drodze to pokazuj jak zobaczysz kogoś
    > na poboczu z przebitą oponą - pomóż mu zmienić koło
    > albo zadzwoń po pomoc drogową, nie zostaw go samego.

    Jedno nie wyklucza drugiego.

    > Ale jak masz zielone światło czy pierwszeństwo na drodze
    > to najlepiej zrobisz jak sprawisz jak najmniej zamieszania.

    Czyli Twoim zdaniem jak przykładowo jada sznurki samochodów i nagle z
    przeciwka widze, ze ktos chce skrecic w lewo, czeka na skrzyzowaniu i tym
    samym blokuje cały ruch w druga strone, to delikatne zwolnienie, mrugniecie
    swiatłami i puszczenie go aby zjechał ze skrzyzowania to zamieszanie?
    Cóż... Niestety widuje takich "kierowców" codziennie.
    Zwalniasz, puszczasz goscia i cały ruch leci dalej. A tak ty owszem,
    jedziesz, ale ruch w druga strone stoi - i wszyscy czekają.
    Oczywiscie warto spojrzec w lusterko - jak widzisz, ze za tobą jedzie jedno
    auto i potem pusto to gaz, zjezdzasz ze skrzyzowania i wtedy wszystko
    odbedzie sie automatycznie.

  • 62. Data: 2014-09-04 05:38:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..

> [...]
    > Cóż... Niestety widuje takich "kierowców" codziennie.
    > Zwalniasz, puszczasz goscia i cały ruch leci dalej.

    Jasne... lekkie zwolnienie, z daleka, ok
    Co innego jak masz jazdę na wprost i się nagle ni stąd ni zowąd
    zatrzymujesz aby wpuścić kogoś z podporządkowanej drogi!!!

> [...]
    > jedno
    > auto i potem pusto to gaz, zjezdzasz ze skrzyzowania i wtedy wszystko

    Dokładnie. Ruch jest często pulsacyjny i nawet jak jest was
    chmara cała to za 2 minuty będzie dziura bo jakieś światła
    się zmienią i Ci z podporządkowanej wyjadą...
    Gdyby prawdą było że cały dzień stoją to zainteresowałaby
    się sprawą policja. Nie wierzę w takie dyrdymały.

  • 63. Data: 2014-09-04 05:40:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenowik6" <g...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli jak, blokujesz dwa pasy na głównej ?

    Staje w poprzek na skos i otwiera jeszcze drzwi aby być szerszy :-)))))

    Swoją drogą ciekaw jestem co to za skrzyżowanie i w którym mieście
    gdzie podporządkowana droga ma dwa pasy i korek taki że czekają
    bez świateł... A może on na zielonym staje??? :-))) Kuźwa, ale wybryk!

  • 64. Data: 2014-09-04 09:52:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2014, Pszemol wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote

    > Na szczęście sędzią nie jesteś...

    Na szczęście nie znam również ani jednego przypadku ukarania
    kierowcy za ustąpienie, kiedy kto inny zyskał, a jedynymi
    "poszkodowanymi" byli jadący za nim.

    > Ale kto dał mu prawo do sterowania ruchem na tym skrzyżowaniu?

    Kierowanie swoim pojazdem NIE JEST "kierowaniem ruchem".
    Nie, najwraźniej ja Ci tego nie wytłumaczę :>

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2014-09-04 09:53:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2014, Pszemol wrote:

    > Możesz się zatrzymać na głównej drodze utrudniając ruch
    > jadącym z tyłu bez zjechania na pobocze? Od kiedy?

    Od zawsze, od kiedy nie odbywa się to bez "uzasadnionej potrzeby".
    Pierwszym z ad absurdum jest przypadek korka.

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2014-09-04 09:58:28
    Temat: Re: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Sep 2014, Zenowik6 wrote:

    > Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał

    > Czyli jak, blokujesz dwa pasy na głównej ?

    Jesteś zwolennikiem wersji że "szersza ma pierwszeństwo"?
    ;)
    A dwa pasy mogą wynikać li tylko z "roszerzenia" przy samym skrzyżowaniu.
    Jeśli na "głównej" nie ma dozwolonego skrętu w lewo, to może
    i "rozszerzenia" nie mieć, więc układ pasów 1:2 jest dość pozorny
    i mało dziwny.

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2014-09-04 10:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Jasne... lekkie zwolnienie, z daleka, ok
    > Co innego jak masz jazdę na wprost i się nagle ni stąd ni zowąd
    > zatrzymujesz aby wpuścić kogoś z podporządkowanej drogi!!!

    Jasne.
    Wszystko zalezy od sytuacji.
    Ale czasami jedzie sie 20 na godzine, wtedy lekkie zwolnienie powoduje
    zatrzymanie.

> [...]
    > Gdyby prawdą było że cały dzień stoją to zainteresowałaby
    > się sprawą policja. Nie wierzę w takie dyrdymały.

    Ale to nie chodzi o to ze stoi sie cały dzien.
    Chodzi o to ze sa fragmenty drog na ktorych ruch jest na granicy
    przepustowosci.
    Po co cała kolumna samochodów ma czekać 2 minuty tylko dlatego, ze nikt nie
    chce puscic skrecajacego w lewo?

  • 68. Data: 2014-09-04 10:14:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > chmara cała to za 2 minuty będzie dziura bo jakieś światła
    > się zmienią i Ci z podporządkowanej wyjadą...

    Spotykałem w Polsce takie miejsca, że jedzie sznurek samochodów i nie ma
    szans wyjechać. Ciężarówki czasem proszą na CB, żeby ich wpuścić.

    > Gdyby prawdą było że cały dzień stoją to zainteresowałaby
    > się sprawą policja. Nie wierzę w takie dyrdymały.

    Jeśli nie ma okazji do łatwego wystawienia mandatu, to policja taki problem
    ma gdzieś.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 69. Data: 2014-09-04 10:21:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Thursday, September 4, 2014, 10:14:16 AM, you wrote:

    [...]

    > Spotykałem w Polsce takie miejsca, że jedzie sznurek samochodów i nie ma
    > szans wyjechać. Ciężarówki czasem proszą na CB, żeby ich wpuścić.

    Ja jednak częściej spotykam sytuacje, gdy jadę główną w dłuugim korku
    i obserwuję matołków przede mną, jak wpuszczają z podporządkowanych
    takich, którzy ledwie do skrzyżowania dojechali. W efekcie korek na
    głównej się wydłuża a na podporządkowanych pustki.

    Nadmiar dobroci też nie jest dobry.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 70. Data: 2014-09-04 10:47:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.09.2014 18:09, Shrek pisze:
> [...]

    [fragment wycięty przez cwaniaczka manipulującego cytatami]

    ale wg opisu tej sytuacji nie dotyczy bo "wymija mnie przejeżdżając
    przez środek skrzyżowania albo mnie obtrąbi bo musi na 5-10 sekund
    zwolnić" - czyli jest jeden pas w tę stronę i wyprzedzenie wymaga
    wjechania na "część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym".

    [koniec wyciętego niewygodnego fragmentu]

    > Czyli tu. Piszę wyraźnie, że można, bo ma kierunek wrzucony, a ty
    > piszesz, że nie można, chyba, że ma kierunek wrzucony:P Przegrywaj jak
    > mężczyzna:P

    Nie manipuluj cytatami, kłamczuszku.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.