  • 191. Data: 2014-09-09 10:24:14
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Czy to jak opisał zachowanie innych uczestników drogi trąbiących na niego
    > i omijajacych go środkiem skrzyżowania nie świadczy wymownie o tym, że
    > swoim zachowaniem właśnie STWARZAŁ ZAGROŻENIE dla bezpieczeństwa
    > i UTRUDNIAŁ PORZĄDEK RUCHU DROGOWEGO? Bo dla mnie to oczywiste.

    coś źle rozumiesz. On właśnie rozładowywał korek i zachowywał dobre
    maniery na drodze. :P

    Icek

  • 192. Data: 2014-09-09 13:10:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Icek" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-09-09 05:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
    >edukacja! edukacja!

    Zaraz zaraz ... chcecie uczyc wymuszania na rondach ?
    Szczegolnie na kursie, gdzie jak wiadomo kierowca ma problem ze
    sprawnym ruszaniem ?

    w/w skrzyzowanie ... no, nie wiem czy tam taki problem, bo ruch gesty,
    ale tez regulowany swiatlami.

    Za to ciekawie widac na skrzyzowaniu Obornickiej z obwodnica
    Srodmiejska.
    https://www.google.pl/maps/@51.1574202,17.0105113,19
    Obwodnica idzie sobie gora, a pod wiaduktem rondo. Rondo przyzwoite,
    duzej srednicy, zjazdy od wjazdow odsuniete, ruch wylotowy o poranku
    niewielki ... a jednak wystarczy aby korek od granic miasta mial pare
    km.
    Wiekszosc ludzi z kierunku NW jedzie na wprost lub w prawo, wiekszosc
    pojazdow z przeciwka opuszcza rondo przed nimi kursem niekolizyjny, a
    jednak mozliwosc pojechania kursem kolizyjnym skutecznie obniza
    przepustowosc.

    Ja tam twierdze ze ronda na drogi o duzym natezeniu ruchu sie nie
    nadaja :-)

    J.

    Icek

  • 193. Data: 2014-09-09 13:37:14
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Zaraz zaraz ... chcecie uczyc wymuszania na rondach ?
    > Szczegolnie na kursie, gdzie jak wiadomo kierowca ma problem ze sprawnym
    > ruszaniem ?

    ja tam uważam, że szkolenie na egzamin uczy jak zdać egzamin a nie jak
    jeździć autem

    Icek

  • 194. Data: 2014-09-09 13:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Ironię to można poznać u kogoś gdy się kogoś dobrze zna...
    > Niestety my się nie znamy więc ironia jest nie do odróżnienia od
    > głupoty.

    Podobnie jak zart od chamstwa.

  • 195. Data: 2014-09-09 15:21:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    >A tu masz zjazd z autostrady w kierunku Chicago na przedmieścia
    >poza godzinami szczytu: http://www.youtube.com/watch?v=lSNJqyg7Lps
    >1:25sek gościu zjechał z międzystanowej autostrady na drogę stanową
    >(grubą arterię w mieście, chyba ul Cicero) przecinającą miasto
    >północ-południe.
    >Obserwuj boczne drogi dojazdowe: masz dwie opcje tylko: światło lub
    >STOP.
    >Żadnych trójkątów. I powiedz mi że w USA nie ma korków :-)))))))

    Ale czekaj - to so sa drogi czy wyjazdy z posesji ?

    Bo to ze macie zwyczaj na podporzadkowanej stawiania znaku stop
    zamiast trojkata, to nie znaczy ze podporzadkowanych nie ma.
    Chocby droga z filmu - trzy pasy, wszyscy jada i nikt sie nerwowo nie
    rozglada czy z prawej ktos nie wyjezdza.

    J.

  • 196. Data: 2014-09-09 15:35:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Swoją droga w minucie 7:50 masz właśnie głupka w białym fordzie
    >który na lewym pasie z naprzeciwka "puszcza" tego tira skręcającego
    >w lewo mimo że biały ford ma pierwszeństwo.
    >Dobrodziej z forda nie widzi że auta z prawej tira nie puszczają.
    >Efekt? Właśnie opóźnienie całego ruchu!
    >Co robi profesjonalny kierowca TIRa? Ano czeka grzecznie na swoją
    >kolej.

    Czekaj czekaj, ale te sytuacje trzeba ogladac od 7:00.

    tir autora chce w lewo. Z lewej wyjezdza tir. Z naprzeciwka jakis
    brazowy chce w prawo.
    tir z lewej chyba blokuje wjazd.
    I w tej sytuacji bialy ford sie zatrzymuje i tego tira wypuszcza. A
    przeciez moglby jechac zgodnie z pierwszenstwem. A za nim drugi,
    trzeci, kolejny, a tiry by sobie staly tak do wieczora.

    A jak juz stoi, to chce wpuscic naszego tira. i bylby to zrobil, gdyby
    nie zaczeli go omijac z prawej inni. Orientuje sie w sytuacji i jedzie
    dalej.
    A nasz profesjonalny kierowca musi czekac minute na luke

    No dobra - nie byloby "do wieczora" tylko minute do tej luki. po czym
    nasz autor musialby poczekac na kolejna i w sumie utrudnial ruch przez
    4-5 minut.

    Naszemu profesjonaliscie nawiasem mowiac ... nie wiem - cierpliwosci
    czy wyczucia zabraklo, bo tak podjezdzal jak czekal, podjezdzal, az na
    koniec sie we wjazd nie zmiescil.

  • 197. Data: 2014-09-09 19:26:23
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Co??? Braku korków?? Nie wiem o jakim Ty "USA" piszesz...

    ile razy jestem to wole jednak ten "zakorkowany" Wrocław niż ruszać się
    po LA samochodem

    Z Santa Monica do Griffith Observatory czyli jakieś 17 mil można czasami
    pokonać w 3h

    Styl jazdy, styl szkolenia, styl czegokolwiek związanego z samochodami
    włączając w to same samochody jest nie do porównania. To jest inny
    świat. Czy lepszy? Nie wiem.

    Zastanawiam się tylko czemu czasami dobrych rozwiązań się u nas nie
    kopiuje.

    Weź i zaparkuj w LA w niedozwolonym miejscu, wystawaj poza obrys,
    zaparkuj tyłem mając blachy z Florydy to po 10 minutach zobaczysz co to
    nieuchronność kary.

    Icek

  • 198. Data: 2014-09-09 19:35:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Icek" napisał w wiadomości grup
    >ile razy jestem to wole jednak ten "zakorkowany" Wrocław niż ruszać
    >się po LA samochodem

    >Z Santa Monica do Griffith Observatory czyli jakieś 17 mil można
    >czasami pokonać w 3h

    A jak czesto ? Bo i we Wroclawiu sie to zdarza ... no powiedzmy 10km w
    1.5h, ale raczej raz na 5 lat :-)

> [...]
    >Weź i zaparkuj w LA w niedozwolonym miejscu, wystawaj poza obrys,
    >zaparkuj tyłem mając blachy z Florydy to po 10 minutach zobaczysz co

    O co chodzi z tym parkowaniem tylem ? nie wolno, czy tylko tym z
    innego stanu nie wolno ?

    I to prarkowanie to jest to dobre rozwiazanie ?
    No moze i dobre, jesli wyborcy glosuja na radnych powiekszajacych
    ilosc miejsc do parkowania.
    U nas wydaje sie ze glosuja na odwrotnych.

    No i mamy lepsze rozwiazania - oslupkowano wszystkie chodniki i nie da
    sie zaparkowac.
    Zlosliwi dodaja ze ma to cos wspolnego z otwarciem nowego,
    prywatno-publicznego parkingu, po 6 zl/h.

    J.

  • 199. Data: 2014-09-09 19:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zaraz zaraz ... chcecie uczyc wymuszania na rondach ?

    Wymuszania?

    > Szczegolnie na kursie, gdzie jak wiadomo kierowca ma problem ze
    > sprawnym ruszaniem ?

    A wdziałes np. w jakimkolwiek programie motoryzacyjnym wzmianke na ten
    temat?
    A widziałes zeby w dzien dobry TVN mówili kiedys ze ludzie wjezdzaja na
    ronda zbyt slamazarnie? A o innych pierdołach gadają, wiec dla odmiany
    mogliby powiedziec cos sensownego.

  • 200. Data: 2014-09-09 20:03:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Mruk wrote:

    > jakoś tak słabo. Nie widzę tu "wolno zrezygnować z przysługującego prawa"
    >
    > jeżeli w przepisie jest napisane "jedzie pierwszy" to nie prawo a
    > obowiązek.

    a teraz pokaż w, którym artykule napisane jest "jedzie pierwszy"

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?