  • 11. Data: 2019-09-22 04:03:10
    Temat: Re: Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej P. Wozniak" 5d8639b4$0$17363$6...@n...neostrada.pl

    > Swoją drogą zmiana modeli mogła być jednym z elementów wprowadzania nowych
    zabezpieczeń.

    Po co pchać się tam, skąd wykopują kopniakami?
    Albo producent wspiera klienta, albo zwalcza!
    Dzisiejsze kompy zazwyczaj stale są połączone
    z netem, więc chwila nieuwagi może zaowocować
    ,,aktualizacją''... ;)

    Nawet Adobe dba o swych piratów. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-09-22 13:25:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Andrzej P. Wozniak" 5d861c5d$0$505$6...@n...neostrada.pl

    > Która drukarka ma kartridże RGB i addytywnie drukuje?
    > Aby było jasne -- tylko pytam. [pachnie witrażem]

    Dlaczego addytywnie?
    Drukuje substraktywnie, ale poszerza spektrum.

    Niektóre Epsony miewały inne kolory niż CMYK. Pałęta mi się po głowie
    czerwony (nie magenta).

    Ponadto były mniej typowe drukarki.
    Tak ze 20 lat temu bodajże Citizen wypuścił atramentówkę, drukującą
    atramentem UV. Ale bardzo szybko została wycofana. Były też drukarki
    drukujące atramentem (a może raczej tuszem) metalicznie złotym i srebrnym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2019-09-22 14:12:32
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Andrzej P. Wozniak <u...@p...onet.pl.invalid>
    w artykule <news:5d861c5d$0$505$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

> [...]
    > Jeśli dobrze pamiętam, niektóre drukarki foto mają standardowo kartridże
    > z atramentem czarnym i RGB oraz dodatkowy kartridż foto (chyba CMYK)

    Poprawka. W HP standardowo jest czarny K i kolor CMY. Na zamianę czarnego
    może być foto z czarnym K i jaśniejszymi CM (czasem opisywanymi jako Photo
    Cyan i Photo Magenta), ale zależnie od modelu (czy producenta) mogą być też
    inne warianty.

    Dla HP ENVY Photo 6230 znalazłem tylko K i CMY z numerem 303 (zwykłe i XL),
    są też zestawy CISS do ciągłego zasilania w atrament lub tusz (jedyny
    skuteczny sposób, aby realnie obniżyć koszty). Poprzednik miał kartridże
    z numerem 64, czyli HP chyba faktycznie wstawił nowe chipy. Jednak sklepy
    sprzedają jakieś zamienniki, więc może trzeba było zacząć od przeczyszczenia
    styków?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 14. Data: 2019-09-22 14:31:07
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 22.09.2019 o 14:12, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Dla HP ENVY Photo 6230 znalazłem

    O! Gdzie?

    > tylko K i CMY z numerem 303 (zwykłe i XL)

    XL to znaczy powiększone, tak? Ilokrotnie, bo się w tym jeszcze nie
    rozeznałem.

    > są też zestawy CISS do ciągłego zasilania w atrament lub tusz

    Są? Gdzie?

    > może trzeba było zacząć od przeczyszczenia styków?

    Zrobiłem to w trzeciej kolejności, po odpakowaniu maszyny, i naprawieniu
    karetki (/temi rencamy/)

  • 15. Data: 2019-09-22 15:45:03
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako JaNus <p...@b...pl>
    w artykule <news:5d87698a$0$541$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > O! Gdzie?

    > XL to znaczy powiększone, tak? Ilokrotnie, bo się w tym jeszcze nie
    > rozeznałem.

    > Są? Gdzie?

    Use Google, Luke. Wpisuj poprawne słowa kluczowe, np ENVY, nie envEy.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 16. Data: 2019-09-23 00:54:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" qm7lms$smk$1$A...@n...chmurka.net

    atramentem czarnym i RGB oraz dodatkowy kartridż foto
    drukarkach HP, więc wysuwasz pochopne wnioski.

    > Dlaczego addytywnie?

    Bo taki jest RBG.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/RGB#/media/Plik:RGB_il
    lumination.jpg

    Suma kolorów RGB daje biel.

    CMY i CMYK:

    https://pl.dreamstime.com/ilustracji-rgb-i-cmyk-kolo
    ru-tryb-toczy-mieszać-ilustracje-image91651258

    to odejmowanie kolorów -- aż do czerni, choć w CMYK jest osobny czarny barwnik.

    > Drukuje substraktywnie, ale poszerza spektrum.

    Czyli ma dodatkowe pojemniki z atramentem?

    "Adam" qm50kj$hg5$1$A...@n...chmurka.net

    > To *nie jest* drukarka foto - ma zintegrowany nabój z trzema kolorami.
    > Drukarki foto mają kilka niezależnych nabojów i z reguły w większej
    > ilości kolorów/odcieni, niż 3.

    Ale Andrzej P. Wozniak pisał o kartridżu RBG:

> [...]

    > zamiast czarnego. Takie rozwiązanie na pewno było w drukarkach HP, więc

    a takich nie znam.

    Ty piszesz o ośmiokolorowych czy sześciokolorowych drukarkach...

    https://www.euro.com.pl/drukarki-atramentowe/epson-l
    810.bhtml

    Nie ma tu wspólnego kartridża dla kilku kolorów -- w szczególności
    nie ma tu kartridża RGB. Są osobne pojemniki dla różnych kolorów,
    niekoniecznie: Red, Green i Blue.

    > Niektóre Epsony miewały inne kolory niż CMYK.

    Nawet dokładnie: Red, Green i Blue, ale nie
    w jednym kartridżu, lecz w osobnych pojemnikach.

    > Pałęta mi się po głowie czerwony (nie magenta).

    Znam różne rowiązania, ale nie znam zestawu:
    - kartridż RGB i kartridż Black
    lub
    - kartridż RGB i kartridż CMYK

    Są nawet drukarki szare ;) -- zamiast kolorów mają różne
    czernie/szarości. (ponoć te szare naprawdę są fotograficznymi)

    -=-

    IMO fotograficznych drukarek z wielokolorowymi kartridżami raczej ;)
    nie ma. Drukarka może nazywać się ,,fotograficzną'' (jak mój Canon
    za kilka dych) i nawet może drukować na nieświatłoczułym papierze
    fotograficznym, ale fotograficzną przez to nie staje się.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 17. Data: 2019-09-23 01:00:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej P. Wozniak" 5d877ec1$0$17349$6...@n...neostrada.pl

    > Use Google, Luke. Wpisuj poprawne słowa kluczowe, np ENVY, nie envEy.

    Mnie wyskakują, choć ich nie szukam. Kosztują kilka dych na AliExpress.

    Jeśli już ktoś rozmontował drukarkę ze skanerem, chyba może zamontować
    CISS -- dla mnie najgorsze jest zapaćkanie skanera różnymi kurzami,
    dlatego wolę strzykawki.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 18. Data: 2019-09-23 21:54:12
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 23.09.2019 o 00:54, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "Andrzej P. Wozniak" 5d861c5d$0$505$6...@n...neostrada.pl

    > a takich nie znam.

    W mojej raczej tego nie ma. Kieszenie na kartridże mają różną ilość
    styków, i dla czerniny jest ich zdecydowanie mniej. Czyli one by raczej
    CMYK-a nie obsłużyły.

  • 19. Data: 2019-09-24 00:07:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JaNus" 5d8922e4$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > W mojej raczej tego nie ma. Kieszenie na kartridże
    > mają różną ilość styków, i dla czerniny jest ich
    > zdecydowanie mniej. Czyli one by raczej CMYK-a nie obsłużyły.

    Masz CMY_i_Black -- po co Ci CMY_i_CMYK?

    CMY Cyan Magenta Yellow
    CMYK Cyan Magenta Yellow Black
    Zmieszanie CMY dać powinno Black, ale oszczędnościowo
    niektórzy dają dodatkowy Black -- stąd CMYK zamiast CMY.

    https://zapakuj.to/wp-content/uploads/2017/02/Subtra
    ctiveColor.svg_.png

    W RGB czarny bierze się znikąd. ;) (jest, gdy nie ma ,,barwników'')

    https://zapakuj.to/wp-content/uploads/2017/02/Additi
    veColor.svg_-300x300.png

    -=-

    IMO taka drukarka (HP ENVY Photo 6230 -- z wielokolorowym
    kartridżem CMY i kartridżem Black) raczej słabo nadaje się
    do fotografii -- raczej to niestety tylko drukarka do biura,
    a tam IMO nadaje się każda, oby tania w zakupie i tania
    w eksploatacji.

    Ale może mylę się -- może HP ENVY Photo 6230 nadaje się
    też do fotografii.

    -=-

    Jeśli tylko do biura -- IMO warto zapytać sprzedawców
    atramentu, jak obejść chipowy problem. Ja po prostu
    dolewam strzykawką z igłą i czyszczę okolicę dysz...

    Przed kilkunastu laty dolewałem przez dysze, teraz
    dolewam rozwierconym odpowietrznikiem.

    Ale fotek nie zamierzam drukować.

    -=-

    W fotografii IMO liczy się odcień -- zarówno kolorów, jak
    i czerni, więc odpadają zamienniki a kartridże byłyby zbyt
    drogie, gdyż parką kartridży byś wydrukował kilka fotek.

    Kiedyś ZTCW w drukarni Magenta była Magentą -- i koniec.
    Czy zamienniki są czystymi kolorami? -- nie wiem. Nie
    wiem też, czy fabryczne bądź autoryzowane/oryginalne ;)
    barwniki/atramenty/tonery są czystymi kolorami...

    Fotograficzne drukarki mają wiele kolorów -- osiem, sześć...
    Raczej ;) są to konkretne kolory, nie zaś jakieś uniwersalne
    czy podstawowe, dlatego mogą dać dobre efekty...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2019-09-24 15:56:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d894261$1$533$6...@n...neostrada.pl

    > "JaNus" 5d8922e4$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > Masz CMY_i_Black -- po co Ci CMY_i_CMYK?

    Chyba, że masz na swej myśli jasną stronę ;) barw:
    Light_Cyan, Light_Magenta i Light_Yellow oraz jakieś
    szarości... Nie wiem, czy istnieje Light_Yellow.

> [...]

    > drogie, gdyż parką kartridży byś wydrukował kilka fotek.

    > Kiedyś ZTCW w drukarni Magenta była Magentą -- i koniec.

    Czy Light_Magenta zawsze i wszędzie jest praktycznie
    tą samą Light_Magentą? -- nie wiem...

    Obok barwników podstawowych drukarnie miały masy innych.

> [...]

    > Raczej ;) są to konkretne kolory, nie zaś jakieś uniwersalne
    > czy podstawowe, dlatego mogą dać dobre efekty...

    Właśnie ww. lighty, ale niekoniecznie.

    -=-

    W biurze czarny to czarny -- im czarniejszy, ;) tym lepszy...
    W fotografii tak słodko nie jest -- głębokie czernie na światłoczułych
    papierach fotograficznych B&W były (zapewne są nadal) i czerwone, i zielone...

    BTW tych papierów -- czerwonym czy zielonym kolorem/paskiem iip.
    oznaczano na opakowaniach kontrastowość takiego papieru. Czerwony
    był mniej kontrastowy od zielonego, ale reszty kolorów nie pamiętam.

    W sklepie fotograficznym:

    - Czy jest czerwony papier?
    - Czarno-biały?
    - Oczywiście.

    W spożywczym:

    - To fioletowe...
    - To są czarne jagody.
    - Więc dlaczego są różowe?
    - Bo są na razie zielone.

    W obu tych sklepach kiedyś były latem potrzebne chłodziarki...

    --