  • 1. Data: 2020-02-16 21:11:50
    Temat: Drukarki Canon PIXMA MG
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    na portalu OLX.pl jest sporo drukarek Canon PIXMA MG...... [ te drukarki
    mają po 5 tuszy ] wszystkie są zaledwie kilkuletnie [ choć nie brakuje
    prawie nowych ] i prawie wszystkie mają błąd 203 [ uszkodzenie głowicy ]
    czy ci producenci robią drukarki na max 2 lata czy to jest tak
    zaprogramowane ?

    ps. jak z tym jest w drukarkach innych producentów ?

  • 2. Data: 2020-02-17 11:20:49
    Temat: Re: Drukarki Canon PIXMA MG
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-16 o 21:11, Grzegorz pisze:
> [...]
    > zaprogramowane ?
    >
    > ps. jak z tym jest w drukarkach innych producentów ?

    Z czy przypadkiem Canon i Epson nie mają stałych głowic?

    Jeśli ktoś później kupuje tanie zamienniki, to i tak dobrze, że głowica
    wytrzymała aż dwa lata.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2020-02-17 12:27:57
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 16.02.2020 o 21:11, Grzegorz pisze:
> [...]
    > czy to jest tak zaprogramowane ?
    >
    > ps. jak z tym jest w drukarkach innych producentów ?

    Nie wiem jak u innych, ale w Pixmie nie musi być tak jak piszesz. Mam
    MG140 (dwa tusze) coś koło 10 lat i ta bestia ani myśli się zepsuć.

  • 4. Data: 2020-02-17 20:39:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzegorz" 5e49a206$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > czy ci producenci robią drukarki na max 2 lata czy to jest tak zaprogramowane ?

    Moja drukarka ma ponad 2 lata i raz zatkałem czarny kartridż,
    który udrożniłem włożeniem do wody. Obecnie na siatkowym teście
    mam 4 dziurki -- na zwykłych wydrukach to nie jest widoczne.

    Jeśli więc kartridż wytrzymał ponad 2 lata i kilkanaście
    napełnień -- chyba nie jest źle z jakością drukarek Canona.

    Można też założyć, że Canon postarza ;) tylko drogie drukarki,
    zaś najtańsze produkuje oszczędnościowo, czyli bez kosztownego
    postarzania...

    -=-

    Test siatkowy podaje chyba 2551-2600 wydrukowanych stron.
    (czyli trochę ponad 5 ryz -- myślałem, że wydrukowałem ~3000 stron)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 5. Data: 2020-02-17 21:14:42
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    https://www.olx.pl/bialystok/q-Canon-Pixma-MG5750/ - te są prawie nowe i
    uwalona głowica :(

    https://www.olx.pl/bialystok/q-HP-8725/ oraz
    https://www.olx.pl/oferty/q-Canon-Manify/ - ciekawie jak tu z trwałością ?

  • 6. Data: 2020-02-17 22:54:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzegorz" 5e4af432$0$17345$6...@n...neostrada.pl

    > https://www.olx.pl/bialystok/q-Canon-Pixma-MG5750/ - te są prawie nowe i uwalona
    głowica :(

    > https://www.olx.pl/bialystok/q-HP-8725/ oraz

    Czy Canona nadal produkuje drukarki HP?
    (kiedyś produkował)

    > https://www.olx.pl/oferty/q-Canon-Manify/ - ciekawie jak tu z trwałością ?

    Kupiłem w Auchan to, co znalazłem najtańszego -- makabrycznie (99
    zamiast 75) przepłacając; dokupiłem czarny atrament w butelkach;
    dolewam; drukuję trzeci rok i szóstą ryzę... Raz dysze zatkały
    się, raz drukarka zawiesiła się... Nie wiem nawet, jak awaryjnie
    wyjąć papier...

    Moim największym problemem jest cena papieru -- papier stale drożeje...
    Ponoć mam 80 g/m^2, ale jakiś cienki -- kiedyś był lepszy!!! Mam sporo
    próbek sprzed lat i mam częściowo zadrukowane sprzed lat -- więc mam
    porównanie.

    Nie drukowałem cudów, nie sprawdzałem na kalce czy folii...
    Nie jest to zapewne jakość laserówek, ale do ostatecznego druku
    jest OK! (na kalce i folii drukowano kiedyś w lusterkach to, co
    szło do drukarni na matryce offsetowe -- tam potrzebna była
    jakość znacznie wyższa niż w druku docelowym/ostatecznym)

    Na oko wydruki są doskonałe!!!

    -=-

    BTW -- atrament, który teraz leję jest jaśniejszy od poprzedniego,
    przez co musiałem skorygować suwaczki jasności/kontrastu... Takie
    rozbieżności powalają, gdy człek ma drukować kolorowe cudeńka (bo
    kalibracja zajmowałaby sporo czasu) ale do B&W jest SUPER!!!

    -=-

    Brakuje mi WiFi -- Carrefour za 99 oferował z WiFi to, co ja mam
    bez WiFi. Nie kupiłem, bo czekałem do piątku, gdy Impresjonistki
    Millego dają do 5%... Została tylko jedna drukarka -- na półce...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 7. Data: 2020-02-20 07:22:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e4b11cd$0$546$6...@n...neostrada.pl

    > dolewam; drukuję trzeci rok i szóstą ryzę... Raz dysze zatkały

    Co najmniej do 2250 stron jest OK -- mam wydrukowany test siatkowy.

    > się, raz drukarka zawiesiła się... Nie wiem nawet, jak awaryjnie
    > wyjąć papier...

    Chyba wyciągnąć delikatnie rękami.

    > Moim największym problemem jest cena papieru -- papier stale drożeje...
    > Ponoć mam 80 g/m^2,

    Naprawdę tyle ma -- ryza to 2523 g.

    > Nie jest to zapewne jakość laserówek, ale do ostatecznego druku

    IMO sporo zależy od papieru.

    > Millego dają do 5%... Została tylko jedna drukarka -- na półce...

    rozpudełkowana

    --