  • 41. Data: 2009-11-28 14:09:26
    Temat: Re: Drukowane płytki prototypowe ?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Oczywiście były to płytkarnie świadczące usługi naświetlania na
    > fotoploterach, nieprawdaż?

    Chyba nawet wtedy nie miały takich usług. Yo było naście lat temu jak
    jeszcze chciało mi się ustalać z technologiem płytkarni szczegóły
    dokumentacji którą im dostarczałem - gotowe klisze i pliki owiertu.

    MD

  • 42. Data: 2009-11-28 17:41:14
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Oczywiście były to płytkarnie świadczące usługi naświetlania na
    > fotoploterach, nieprawdaż?

    Jak najbardziej - mnie też ten tekst wciskali. Nawet wierzę że do celów
    produkcyjnych delikatna ze swej natury klisza z poligraficznej
    naświetlarki się niespecjalnie nadaje - ale przy realizacji serii
    prototypowej rzędu 10 sztuk to chyba nie ma znaczenia - oni po prostu
    chcą i za naświetlanie kasę zgarnąć. Osobna sprawa że jak się chce
    projektować płytkę pod fotoploter to należy projektować pod konkretną
    firmę - bo czasem się okazuje że pewnych apretur po prostu nie mają...
    Na fotonaświetlarce apretura nie ma znaczenia - można punkty lutownicze
    w kształcie latających słoni zrobić i się naświetlą!

    --
    Darek

  • 43. Data: 2009-11-29 08:48:36
    Od: The Only One <t...@r...pcmedia.pl>

    On 2009-11-28, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Oczywiście były to płytkarnie świadczące usługi naświetlania na
    > fotoploterach, nieprawdaż?

    Bzdura, jakby tak bylo to by zadna drukarnia nic sensownego nie
    wydrukowala 10 lat temu.

    10, bo teraz to sie besposrednio swieci plyty CTP, bez uzycia klisz.

    Klisze to juz przezytek ktory ma marginalne znaczenie w druku, ale nie
    rozciagaja sie jak stare gacie.

  • 44. Data: 2009-11-29 09:13:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello The,

    Sunday, November 29, 2009, 9:48:36 AM, you wrote:

> [...]

    > 10, bo teraz to sie besposrednio swieci plyty CTP, bez uzycia klisz.

    > Klisze to juz przezytek ktory ma marginalne znaczenie w druku, ale nie

    Dlaczego odpowiadasz mi? I dlaczego tak popsułeś kodowanie?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 45. Data: 2009-11-29 09:35:43
    Temat: Re: Drukowane p?ytki prototypowe ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 Nov 2009 08:48:36 +0000 (UTC), The Only One wrote:
> [...]
    >
    >10, bo teraz to sie besposrednio swieci plyty CTP, bez uzycia klisz.
    >
    >Klisze to juz przezytek ktory ma marginalne znaczenie w druku, ale nie

    No, musze przyznac ze plastiki sie jednak rozciagaja.

    Moze jest roznica czy uzywamy do produkcji 1 plyty, no moze jeszcze ze
    dwoch w dodrukach, czy do produkcji tysiaca plytek ..

    J.

  • 46. Data: 2009-11-29 20:35:16
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Mario pisze:

    > ZTCP w płytkarniach twierdzili, że grube klisze od fotoploterów mniej
    > się deformują z czasem niż klisze poligraficzne z naświetlarek
    > postscriptowych.

    "Z czasem"? Ale właśnie chodziło o płytki prototypowe.
    Do produkcji seryjnej to już lepiej, aby sama płytkarnia wybrała
    najlepszą technologię. A i tak co jakiś czas trzeba robić nowe klisze,
    nawet takie z fotoplotera się zużywają.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 47. Data: 2009-11-29 20:38:37
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Dlaczego odpowiadasz mi? I dlaczego tak popsułeś kodowanie?

    Eee, ale jakie "mi"? Ja widzę post na grupie - a wysyłając na grupę
    odbiorcą jest wiele zainteresowanych osób, a nie tylko Ty, szanowny
    Romanie. A z kodowaniem rzeczywiście tam był problem, bo post od The
    Only One poszedł w iso8859-1. Teraz nawet w Ameryce znają przecież UTF-8.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/