  • 21. Data: 2019-01-09 13:07:15
    Temat: Re: Drukowanie koperty
    Od: ń <k...@t...sie>

    Bez przesady, stukam tego dużo, minąłem połowę ostatniego kartonu 1000 szt. ;-)
    Natomiast w moim Samsungu trzeba dla włożenia koperty otworzyć podajnik ręczny, po
    otwarciu ustawić na szerokość koperty prowadnice
    (koperta wprowadzana jest do drukarki dokładnie środkiem tacy podajnika), po czym po
    wydrukowaniu rozsunąć prowadnice na szerokość
    kartki A4, bo inaczej taca ręcznego podawania się nie zamknie.
    Zonk, bo w moim poprzednim Lexmarku taca ręcznego podawania się zamykała przy
    dowolnym (na szerokość) ustawieniu prowadnic.
    Generalnie Lexmark był znacznie bardziej ergonomiczny od Samsunga w wielu drobnych
    szczegółach, jednakże tonery do Samsunga wychodzą
    mi parokrotnie taniej.
    Można podawać stosik kilkunastu kopert na raz.
    Z okienkami nie mogłem się dogadać, adres na kopercie nie zawsze jest idealnie taki
    jak na piśmie (gdzie podaję jeszcze numery
    telefonów, mail, nr ewidencyjny adresata).
    No i przy okienkach nie nadrukujesz adresu nadawcy - pieczątkę walisz? U mnie
    jednoprzebiegowo i pełna elastyczność, np.
    sygnatura/znak sprawy na kopercie.

    -----
    > Ale przy jakichkolwiek walkach z drukarkę "kopertową" to jest pikuś - kiedy
    ostatnim razem kombinowałem to zadowalający rezultat
    > osiągnąłem po jakiejś godzinie, z mocno nadszarpanymi nerwami i kilkunastoma
    błędnie
    wydrukowanymi kopertami

  • 22. Data: 2019-01-12 12:25:48
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 07:56, Kamil pisze:
> [...]
    > wydrukowałem na kartce A4:
    >
    > https://www.fotosik.pl/zdjecie/6c968ee9d4db0037
    >
    > No i fajnie, powinno być dobrze. Włożyłem więc do drukarki kopertę i co
    > wyszło:
    >
    > https://www.fotosik.pl/zdjecie/38cbd5f6366ca6e7
    >
    > Drukarka Samsung M2026W.
    >
    > Jak to rozumieć? Czy programiści sterownika do drukarek i edytorów
    > tekstu to kretyni? Dawno temu po długich i ciężkich walkach udawało mi
    > sie zaadresować kopertę na starszych atramentówka Canon. Jak by nie
    > patrzeć to paranoja.Czy trzeba skończyć specjalne studia adresowania

    kup laserowkę to będziesz miał problem z głowy (ekstremalne rozwiązanie) ;)

    --
    @foe_pl

  • 23. Data: 2019-01-14 11:34:19
    Od: Kamil <n...@t...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 11:08, Sławek Maculewicz pisze:

    > Włóż arkusz A4 z naklejoną na niego kopertą - wydruk powinien trafić
    > tam, gdzie chcesz. ;-)

    Też o tym pomyślałem :)

    Pzdr

  • 24. Data: 2019-01-14 11:35:26
    Od: Kamil <n...@t...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 15:50, Akarm pisze:

    > Wydaje mi się, że prościej byłoby ustawić w drukarce odpowiedni format
    > koperty.

    To już ćwiczyłem, A Ty?

    Pzdr

  • 25. Data: 2019-01-14 11:42:10
    Od: Kamil <n...@t...pl>

    W dniu 2019-01-12 o 12:25, the_foe pisze:

    > kup laserowkę to będziesz miał problem z głowy (ekstremalne rozwiązanie) ;)

    A o jakiej napisałem? Problem mam z głowy. Kopertę zaadresowałem
    pisakiem ręcznym (nie laserowym).

    Pzdr

  • 26. Data: 2019-01-14 11:54:22
    Od: ń <k...@t...sie>

    RTFM :-)

    W ogóle wiesz, czy krewi u Ciebie - czy Word, czy drukarka?
    W Wordzie:
    Plik -> Ustawienia strony -> Marginesy -> Orientacja (!!)
    -> Papier -> Rozmiar papieru
    Orientację ustawiam poziomą (!), rozmiar papieru 'coś tam envelope' (!), marginesy
    daję zwykle po 2 cm.
    Ustaw, zobacz podgląd wydruku lub wydrukuj do PDF (ilość dostępnych formatów papieru
    zależy od konkretnej drukarki - drukarka
    wirtualna do PDF nie będzie miała w menu wszystkich formatów kopert, przykładowo
    oryginalny Acrobat nie ma formatu DL Envelope można
    wpisać 'niestandardowy szerokość 22 cm x wysokość 11 cm').

    -----

  • 27. Data: 2019-01-16 16:13:05
    Od: Kamil <n...@t...pl>

    W dniu 2019-01-14 o 11:54, ń pisze:
    > RTFM :-)

    Daj sobie z tym siana.

    > W ogóle wiesz, czy krewi u Ciebie - czy Word, czy drukarka?

    Nie wiem. Dawno temu na starym atramentowym Canonie, po długich i
    ciężkich walkach udawało m się zaadresować kopertę. A teraz na nowszym
    systemie i drukarce już nie. Obecnie programiści to w większości kretyni
    oderwani od rzeczywistości. I dotyczy to nie tylko komputerów, ale i
    innych urządzeń. Modą, czy regułą stało się w telewizorach, tunerach
    SAT, czy telefonach zatwierdzanie zmian nie przez Enter, czy OK, ale
    przez Exit, lub Escape. Szkoda mówić.

> [...]
    > oryginalny Acrobat nie ma formatu DL Envelope można wpisać
    > 'niestandardowy szerokość 22 cm x wysokość 11 cm').

    Kolego szanowny. Worda używam od dawna i znam te funkcje. W Open Office
    jest jeszcze gorzej. Próbowałem również drukować pdf, bmp i jpg. W
    PhotoEd (tym z XP, bo ten z w7 to horror) można co do milimetra ustawić
    pozycję i wymiary obrazka na podglądzie, a wydruk jest do d...
    Podejrzewam brak kompatybilności sterownika drukarki z programami, o
    których mowa. Swoją opinię o programistach już wyraziłem.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2019-01-16 16:34:25
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-01-16 o 17:13, Kamil pisze:
    > W Open Office jest jeszcze gorzej

    Dlaczego nie nowszy: Libre Office?
    Jak nic nie pomaga to poszukałabym programu do drukowania kopert.

    --
    animka

  • 29. Data: 2019-01-19 18:17:05
    Od: Kamil <n...@t...pl>

    W dniu 2019-01-16 o 16:34, Animka pisze:

    > Dlaczego nie nowszy: Libre Office?

    Taki właśnie mam.

    > Jak nic nie pomaga to poszukałabym programu do drukowania kopert.

    Znasz jakiś sensowny? Bo to co znalazłem to jeszcze gorsze od Worda.

    Pozdrawiam

    PS Jest jakaś grupa o MS Office?

  • 30. Data: 2019-01-19 20:51:38
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-01-19 o 19:17, Kamil pisze:

    > Taki właśnie mam.

    > Znasz jakiś sensowny? Bo to co znalazłem to jeszcze gorsze od Worda.

    https://www.programosy.pl/program,print-envelope.htm

    Zainstalowałam ten, ale nie praktykowałam, bo nic bez potrzeby nie
    robię, czyli narazie nie drukowałam kopert.

    Z możliwych i polskich moze to forum będzie ok.
    https://forum.pasja-informatyki.pl/394852/microsoft-
    office

    --
    animka