  • 11. Data: 2019-09-12 12:22:56
    Temat: Re: Dumping chyba.
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2019-09-11 20:50, Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    >
    > Dostaję newsletter z Bangood. Przeglądam, czasem coś kupię. W
    > dzisiejszym przetwornica 230->12 5A za... 2,99 USD. Jakim cudem Chińczyk
    > za tę cenę: kupi części, zaprojektuje, wykona, sprzeda, zapłaci pewnie
    > jakieś podatki, kupi miskę ryżu dla więźnia, który mu to montuje?
    > Zgaduję, że nie robi tego w ramach Caritas i coś na tym zarabia.
    > I żeby to jeszcze były rzeczy zmontowane na tekturze z najgorszych
    > przestarzałych układów. Ale nie, wszystko jest OK, do respiratora bym
    > może tego nie wsadził, ale w normalnym użytkowaniu nic mi nigdy nie padło.

    Dumping i masoowa.

    To chyba właśnie w Chinach kwota wolna od podatku po przeliczeniu na PLN
    dla firm jest w okolicy 500kPLN. Mają ZUS i inne zdrowotne ?
    Mają VAT 23 % ? PIT ? CIT ? Może mają ale na pewno nie na tym poziomie
    co my.

    Poza tym jak masz własną fabrykę PCB , własne fabryki półprzewodników i
    własną tanią siłę roboczą to można zejść z ceną bardzo nisko.

    No i dopłaty też działają.

    U nas, za to jest tyle pierdo.....lenia ,że się nic nie opłaca.
    A za moment jak ZUS podniosą to ja zwijam interes w PL.

    A dopłaty też są , tylko jest drobny haczyk. Jak się dostanie dopłatę np
    z UE to już na nic innego nie ma czasu jak wypełnianie durnowatych
    dokumentów.

    Pzdr,

    Adam Górski

  • 12. Data: 2019-09-12 13:08:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zreperujesz sobie wyszukiwarke to sprawdz czy to sa prawidlowe informacje.
    Znalazlem takie skladki w chinach.

    PRACODAWCA:

    ubezpieczenie emerytalne 22%
    ubezpieczenie medyczne 12%
    ubezpieczenie od wypadków w miejscu pracy 0.5%
    ubezpieczenie od bezrobocia 2%
    ubezpieczenie macierzyńskie 0.5%

    PRACOWNIK:

    ubezpieczenie emerytalne 8%
    ubezpieczenie medyczne 2%
    ubezpieczenie od wypadków w miejscu pracy 0%
    ubezpieczenie od bezrobocia 1%
    ubezpieczenie macierzyńskie 0%
    Jak to sa male skladki to ja jestem Papiezem.
    Wiek emerytalny maja 55 i 60 lat.
    Przy takich skladkach powinna byc tam duza szara strefa. Z drugiej strony, i to
    doslownie, ci co rzna Chiny na kase maja spora szanse spotkac sie raz na stadionie i
    zatruc sie olowiem. Bardzo noskie ceny, nie na wszystko oczywiscie, maja z duzej
    wydajnosci. Ale nie jest toz wydajnosc malych chinskich raczek robiacych na miske
    ryzu. Wykorzystuja niewolnicza prace najnowoczesniejszych maszyn. To nie Chinczycy
    maja tanio, to inni maja za drogo.

  • 13. Data: 2019-09-12 13:13:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tutaj cos o podatkch w Chinach.
    https://www.forbes.pl/przywodztwo/jak-wyglada-system
    -podatkowy-w-chinach/wss5t9k
    Wszyscy twierdza ze tutaj jest pojebane z podatkami a tam maja podatek od VATu.

  • 14. Data: 2019-09-12 13:28:17
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    Fakt. nie szukałem.
    Czyli wychodzi na to że jestem nierobem.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 15. Data: 2019-09-12 13:40:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    BTW: czy wiesz, że te Twoje cudzysłowy powodują, że za każdym razem
    muszę edytować adresata? :(

    > Powitanko,

    > Dostaję newsletter z Bangood. Przeglądam, czasem coś kupię. W
    > dzisiejszym przetwornica 230->12 5A za... 2,99 USD. Jakim cudem Chińczyk

    [...]

    > może tego nie wsadził, ale w normalnym użytkowaniu nic mi nigdy nie padło.

    To jest mój zawód i nie wsadziłbym takiego zasilacza absolutnie
    nigdzie. Przede wszystkim ze względu na całkowite lekceważenie
    bezpieczeństwa użytkowania. W drugiej kolejności za gówniane elementy,
    które nie dają żadnej gwarancji np. utrzymania napięcia wyjściowego w
    rozsądnych granicach. Ostatnie, nie najmniej ważne - zakłócenia :(
    NIE DA SIĘ w tej cenie zrobić bezpiecznego, trwałego i
    niezakłócającego zasilacza, który będzie trzymał parametry. Nawet w
    Chinach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2019-09-12 15:28:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

    [...]

    > Nowy zasilacz montażowy 12V 100W w pudełku dostępny od ręki w PL na
    > All...o za 6,21$ to dopiero zagadka.
    > Kupiłem takie dwa i widać że są ewidentnie nowe, model S-100-12
    > Z filtrem na wyjściu i wejściu i 3842 kontrolerem...

    UC3842 w dużym hurcie kosztuje $0.22 (dostępne w DigiKey np.).
    Chińska kopia zapewne ułamek tego. Ferryty są w Chinach bardzo tanie.
    Rezystorów nie ma co liczyć. Pozostaje kilka elementów + PCB +
    robocizna.

    > Jaki musi być koszt produkcji i transportu że w Polsce opłaca się to
    > sprzedawać...

    Pytaj lepiej jak bardzo to sieje i ile wytrzymają kondensatory.
    Zapytaj, czy gwarantują zgodność z normą PN-EN 62368-1, obowiązującą w
    Polsce od zeszłego roku. I zrób test przepięciowy 3.75 kV AC.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2019-09-12 18:49:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/09/2019 00:41, Cezar wrote:
    > Kilka osób. Linkedin podaje 188 pracowników - policz koszty utrzymania

    Nie mam podstaw aby to policzyć. Dalej jednak nie widzę ani troche
    sporego teamu do utrzymania strony.

    > kupuj się cache, loadbalancery, cloud. Wszystko się dzieje samo.

    Dokładnie. Ostatnio jak sprawdzałem postawienie strony bez przejmowania
    się pierdołami tego typu to może ze 20 minut. Kupujesz usługę i to ich
    problem od tego momentu.

    > To nie jest środowisko do wykorzystania profesjonalnego.  to jest
    > produkt czysto edukacyjny i tak jest reklamowany.

    Oczywiście ale jest też wyjątkowo mierny i prosty. T oznacząco zmienia
    ton dyskusji o inwestowaniu, cięzkiej pracy ze stroną i milionach USD
    wydanych na projekty płytek.

    > Nie wiem ile kosztowało - wyliczyli ze opłacalne będzie jak będzie
    > kosztowało "tyle" i za tyle sprzedają.

    Nic nie wyliczyli. Wyszło im przypadkiem.

    > https://store.arduino.cc/
    > Uważasz że nie potrzeba zadnego R&D aby wypuścić tyle produktów?

    R prawie nic. D troche.

    > Jak myślisz - ile osób potrzeba żeby opracować te płytki?

    Jedną na pół etatu przez kilka miesiący. Obliczam na podstawie swoich
    własnych, wyjątkowo marnych, umiejętności.

    > Teraz pomnóż przez roczne zarobki. zaręczam że wyjdą M$

    Przypuszczalnie nigdy nie robiłeś płytek skoro przesadnie oceniasz ich
    poziom zaawansowania. To raczej trywializmy, może tylko troche w.cz.
    powoduje że byle student by tego nie zrobił.

  • 18. Data: 2019-09-12 19:33:29
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Hello Pawel,
    >
    > Wednesday, September 11, 2019, 8:50:34 PM, you wrote:
    >
    > BTW: czy wiesz, że te Twoje cudzysłowy powodują, że za każdym razem
    > muszę edytować adresata? :(

    Co mam nie tak skonfigurowazne?

> [...]
    > NIE DA SIĘ w tej cenie zrobić bezpiecznego, trwałego i
    > niezakłócającego zasilacza, który będzie trzymał parametry. Nawet w
    Domyślam się, że pewnie sieje od DC po UV;-), ale kurde za 11 zł to
    można co najwyżej gniazdo 230V kupić, może na jakiś elektrolit wystarczy
    jeszcze. Jedyne wyjaśnienie jakie mi przychodzi do głowy, to że ktos
    wyprodukował tego wagon, a potem odbiorca się rozmyślił i teraz gość
    chce odzyskać przynajmniej trochę kasy.
    Ile kosztuje samo trafo do tego? A choćby najtańsze tranzystory
    kluczujące? Nie wiem, bez sprawdzania strzelam, że za 11 zł się nie da.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2019-09-12 21:46:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Thursday, September 12, 2019, 7:33:29 PM, you wrote:

    > Co mam nie tak skonfigurowazne?

    Wszystko masz dobrze skonfigurowane - to mój czytnik nie radzi sobie z
    zagnieżdżonymi cudzysłowami i robi mielonkę z adresu.

> [...]
    > Ile kosztuje samo trafo do tego? A choćby najtańsze tranzystory
    > kluczujące? Nie wiem, bez sprawdzania strzelam, że za 11 zł się nie da.

    Problemem nie jest kontroler/tranzystor (poniżej $0.2 w dużym hurcie) czy
    transformator (w Chinach tanie) ale to, że elektrolity dają gówniane.
    Oszczędzają na wszystkim. Efekty są straszliwe - to po prostu
    niebezpieczny sprzęt.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2019-09-12 23:42:04
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    > Zapytaj, czy gwarantują zgodność z normą PN-EN 62368-1, obowiązującą w
    > Polsce od zeszłego roku. I zrób test przepięciowy 3.75 kV AC.

    Wizualnie jest w/g mnie ok.
    Zachowane przerwy izolacyjne, tranzystor kluczujący i dioda prostownicza
    wyjściowa w zalanych obudowach TO220, dławik sprzężony na wejściu,
    dławik na wyjściu.
    Nie mam możliwości sprawdzenia izolacji chyba że bym wydłubał ze 2 trafa
    z mikrofalówek i spiął ich wyjścia szeregowo...

    https://obrazki.elektroda.pl/9615300300_1568322853.j
    pg
    https://obrazki.elektroda.pl/2621070500_1568322732.j
    pg
    https://obrazki.elektroda.pl/5021997500_1568322689.j
    pg
    https://obrazki.elektroda.pl/3426182600_1568322732.j
    pg
    https://obrazki.elektroda.pl/3899769700_1568322816.j
    pg
    https://obrazki.elektroda.pl/4401588800_1568322824.j
    pg
    https://obrazki.elektroda.pl/1650269500_1568322824.j
    pg

    Topologia wydaje się ok.
    Parametry kondensatorów ciężko określić bez pomiarów.
    Wyjściowe elektrolity wymieniłem na LowESR 2200uF/25V 105stC
    Ponieważ takie miałem a oryginały nie budziły mojego zaufania w 100%.

    Siać bardzo nie sieje, zdecydowanie miej niż zasilacz USB "ładowarka
    USB" podpięta na wyjściu.
    Gdy na wyjście zasilacza podpinam "ładowarkę" nieobciążoną radio na FM
    zaczyna tylko szumieć natomiast gdy ją odłączę radio radio na FM gra ok.
    Sam zasilacz nie zakłóca odbioru na FM przy podłączonym zacisku PE do
    tegoż przewodu...

    --
    pzdr, j.r.