  • 21. Data: 2019-09-13 13:52:17
    Temat: Re: Dumping chyba.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    >Dostaję newsletter z Bangood. Przeglądam, czasem coś kupię. W
    >dzisiejszym przetwornica 230->12 5A za... 2,99 USD. Jakim cudem
    >Chińczyk za tę cenę: kupi części, zaprojektuje, wykona, sprzeda,
    >zapłaci pewnie jakieś podatki, kupi miskę ryżu dla więźnia, który mu
    >to montuje? Zgaduję, że nie robi tego w ramach Caritas i coś na tym
    >zarabia.
    >I żeby to jeszcze były rzeczy zmontowane na tekturze z najgorszych
    >przestarzałych układów. Ale nie, wszystko jest OK, do respiratora bym
    >może tego nie wsadził, ale w normalnym użytkowaniu nic mi nigdy nie
> [...]

    Niedawno podsylalem to
    https://www.edn.com/design/pc-board/4441830/Teardown
    --12V-AC-adapters---The-Horror

    Wcale nie robi - recykling ?

    J.

  • 22. Data: 2019-09-13 14:37:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 września 2019 00:41:33 UTC+2 użytkownik Cezar napisał:

    > Nie wiem ile kosztowało - wyliczyli ze opłacalne będzie jak będzie
    > kosztowało "tyle" i za tyle sprzedają.

    Ale jesteś świadomy że w dzisiejszych czasach cena ma niewiele wspólnego z kosztami
    produkcji

  • 23. Data: 2019-09-13 15:33:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Ale jesteś świadomy że w dzisiejszych czasach cena ma niewiele
    >wspólnego z kosztami produkcji

    Jak jest za wysoka.

    Bo produkowac, zeby to tego doplacac ... to tylko w socjalizmie mozna,
    ale niedlugo.

    J.

  • 24. Data: 2019-09-13 23:33:49
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 13.09.2019 o 15:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > produkowac, zeby to tego doplacac ... to tylko w socjalizmie mozna,
    > ale niedlugo.

    Pisałem już nie raz, powinienem podać jedynie link, ale nie znajduję
    coś... No to od nowa:

    Koszty produkcji dzielą się na dwie ważne, i wielce odmienne kategorie:
    1. Koszty wdrożenia. A w nich:
    a) znalezienie nowego pomysłu na produkt. Może to kosztować
    nawet i miliony!
    b) projekt inżynierski wyrobu, optymalizacja jakość / zakładane
    koszty produkcji
    c) testy wszelakiej maści. To też jest kosztowne, często
    b. dużo!
    d) Projekt linii produkcyjnej
    e) hala montażowa
    c) Maszyny i narzędzia
    A dopiero potem zaczynają się

    2. koszty *bieżące*:
    a) Wszelkie media, głównie prąd
    b) Materiały i surowce
    c) Płace personelu szczebli najróżniejszych
    d) Opłaty takie jak podatek gruntowy, czy wykup przydziałów
    emisyjnych
    e) konserwacja i naprawy linii

    Hm, pewnie jeszcze wiele innych pozostało, no, ale chodziło mi o jakiś
    tylko zarys problemu. Który sprowadza się do tego, że zanim z taśmy
    zjedzie pierwszy egzemplarz, to trzeba wybulić (dajmy na to)
    kilka/naście (/dziesiąt) milionów $. No i ten wkład trzeba *jakoś**
    rozłożyć na zakładaną wielkość sprzedaży w (również zakładanym) okresie
    czasu. A jak będzie się kształtować popyt, w zależności od ceny? Ha! --
    najtęższe głowy wysilają się, aby to zgadnąć. No i jest do wyboru, albo
    dać dość wysoką cenę, a wtedy zysk z jednego egzemplarza będzie spory,
    lecz sprzeda się tego mniej. No i można pójść na wysoki obrót: niską
    ceną niszczymy konkurencję, zysk jednostkowy jest duuużo mniejszy, ale
    za to opanujemy lwią część rynku, i wielokroć większa ilość sprzedanych
    egzemplarzy pozwoli nam zarobić z nawiązką. Bądź tu mądry, i wybierz
    strategię lepszą!

    Koszty bieżące, w przeliczeniu na sztukę, będą groszowe! -- oczywiście
    jeśli dział wdrożeń solidnie wykonał swą robotę. No cóż, jest przecież
    ta sławna "reguła ?" (widać Pi?), która mówi, że kości, które dziś
    kosztują ponad tysiąc $, za 3 lata będą kosztowały 3,14 $ :)
    Tak stwierdził jakiś Wielki Guru od tych spraw, nazwiska nie pomnę.

    Firmy, które mają dobrą markę, wolą pójść na jakość, czyli projektowanie
    będzie nakierowane na "więcej, lepiej, niezawodniej". inni producenci,
    dopiero walczący o miejsce na rynku / żerowisku -- są zepchnięci do
    strategii niskich cen. Tedy i ich wyroby z założenia nie mogą być zbyt
    wypasione.

    Nie miejcie pretensji do producentów, że sprzedają coś-tam drożej, choć
    koszty produkcji są śmiesznie małe. Tak, *bieżące* koszty! Ale przecież
    muszą mieć też przyzwoitą stopę zwrotu z nakładów na wdrożenie!
    Wielomilionowych.

    Ktoś, kto ma ambicję rozumienia otaczającego go rynku, powinien czaić
    takie rzeczy!