  • 11. Data: 2009-04-27 18:15:52
    Temat: Re: Duze wyzwanie - dla ambitnych (calkowicie serio)
    Od: j...@o...pl

    On 27 Kwi, 19:51, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze j...@o...pl:

    > W jaki sposób będziesz prognozować wystąpienie deficytu budżetowego albo
    > świńską grypę?
    > --

    Wlasnie poniewaz nie wszystkie sytuacje da sie przewidziec chodzi o
    maksymalizacje prawdopodobienstwa i wyszukiwaniu podobienstw. Nie
    chodzi o to zeby miec 100% trafnosci, chodzi o to zeby wyszukiwac jak
    najwiecej powtarzalnych i przewidywalnych zachowan i maksysymailzowac
    prawdopodobienstwo. Zreszta ja nie napisalem, ze system jest genialny
    i ze na pewno bedzie dzialal. Kazdy kto zajmuje sie rynkami wie, ze
    np. wskazniki sprawdzaja sie w okreslonym zakresie-przedziale po czym
    jest okreslony przedzial w ktorym reaguja sprzecznie. To jest
    niestacjonarnosc. Osoba, ktora potrafi znalezc punkty zmiany
    stacjonarnosci bedzie zarabiac systematycznie bazujac nawet na dwoch
    wskaznikach. Zalozeniem mojego systemu jest jak juz pisalem
    nastawienie na wylapywanie punktow zmiany charakterystyki zmiennosci,
    czyli niestacjonarnosci. Nikt o zdrowym umysle nie bedzie probowal
    przewidywac wydarzen, ktorych po prostu wielokrotnie nie da sie
    przewidziec w zaden sposob np. swinska grypa ale sa tez takie, ktore
    mozna probowac estymowac i badac warianty zachowania rynku przy
    roznych wystapieniach rzeczywistej wartosci tak zeby byc gotowym w
    odpowiedniej sytuacji. Zreszta podobnie mozna analizowac wplyw innych
    wydarzen nieprzewidywalnych tzn. sprawdzac ich wplyw na podstawie
    danych historycznych i ewentualnego wplywu tych wydarzen na rynek i
    przygotowywac warianty na wypadek ich wystapienia. Abstrahujac jednak
    od tego nie chodzi o 100% trafnosc jak juz pisalem ale o umiejetnosc
    wylapywania duzych, fundamentalnych tendencji. Ja nie mowie o systemie
    do tzw. gry intraday, ktora rzeczywiscie mozna porownac do hazardu ale
    o systemie, do zarzadzania dlugoterminowego wlacznie z analiza
    portfelowa, analiza ryzyka, zmienosci itd.
    pozdro

  • 12. Data: 2009-04-27 18:29:11
    Od: j...@o...pl

    On 27 Kwi, 19:48, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > Na serio mam pomys? (nie z gie?dy) dla ciebie: co sie; be;dziesz dzieli?
    > 50/50. Zatrudnij  programiste; i 100% dorobku be;dzie dla ciebie.

    Dzieki za odpowiedzi, wycofuje swojego posta, poradze sobie sam. Nie
    zamierzam nikogo zatrudniac bo sam chce przy tym pracowac tak jak
    pracuje juz od dawna. I nie licze na frajera tylko napisalem, ze
    system przy pewnych zalozeniach moze przynosci zyski ale nie jest to
    pewne. Dziekuje szanownym Polakom za odpowiedzi. I zycze tez robienia
    ciekawszych rzeczy poza komentowaniem postow na grupach dyskusyjnych,
    no ale przeciez to domena Polakow, nic nie robic tylko sie wymadrzac i
    udawac, ze sie na czyms zna. Instytucje inwestycyjne zamiast tworzenia
    systemow powinni poczytac polskie grupy dyskusyjne i wszystkie
    problemy mieli by z glowy. Ach ta polska zyczliwosc, solidarnosc
    i .... wie co jeszcze. Grupy dyskusyjne to doskonale miejsce do badan
    socjologicznych Polakow. Pozdrawiam. Bez odzewu.

  • 13. Data: 2009-04-27 18:37:22
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Piszesz, że masz super pewną metodę minimalizacji ryzyka i że dzięki
    niej można zarobić krocie. Niestety publikując tego posta wykazałeś, że
    jedyne ryzyko które chcesz zminimalizować, to ryzyko poniesienia porażki
    w realizacji tego projektu poprzez przerzucenie kosztów jego realizacji
    na inną osobę. Gdyby Twoja metoda była taka znakomita, po prostu
    zatrudniłbyś kogoś, zapłacił uczciwą stawkę, a 100% zysku zostawił dla
    siebie.

    Dariusz Żołna

  • 14. Data: 2009-04-27 18:57:27
    Od: Borafu <b...@g...pl>

    Dariusz Zolna pisze:
    > Piszesz, że masz super pewną metodę minimalizacji ryzyka i że dzięki
    > niej można zarobić krocie.
    Czy mógłbyś podać miejsce gdzie jrserwis tak napisał?
    Bo ja znalazłem tam "Poszukuje osoby (...) do zrealizowania (...)
    projektu, ktory jesli sie powiedzie i pewne zalozenia zostana
    spelnione moze przyniesc niemale pieniadze"

    Za to o "super pewności" nie znalazłem nic.

    Nie mówię, że propozycja mi się podoba czy nie, tylko IMHO jedziesz po
    człowieku za to on czego nie napisał, a Ty przeczytałeś.

    Pozdro
    --
    Borafu

  • 15. Data: 2009-04-27 19:08:02
    Od: j...@o...pl

    On 27 Kwi, 20:02, A.L. <a...@a...com> wrote:

    > Prawdopodobienstwo CZEGO?... Wiadomo ze gielda daje sie slabo opisywac
    > w terminach probabilistycznych, a Mandelbrot pokazal ze jest w
    > zasadzie nie prognozowanla (Mandelbrot, "The Misbehavior of Markets",
    > ksizaka taka).

    Mandelbrot - ten co to te ksiazke napisal to wlasnie udowodnil, ze
    rynkow nie mozna rozpatrywac i traktowac jak bladzenia przypadkowego.
    Ja bym powiedzial, ze On udowodnil co innego. Po pierwsze, ze rynki sa
    skalowalne, to jego glowna teza - fraktalnosc, a raczej quazi
    fraktalnosc rynkow, po drugie, ze maja nieskonczony drugi moment i ze
    mozna je opisac rozkladem Levyego co tak naprawde do niczego nie
    prowadzi bo nie ma postaci analitycznej rozkladu Levyego dla
    wszystkich parametrow alfa. Mandelbrot podwarzyl teorie portfelowa
    MARKOVITZA i co z tego jak kilkadzesiat lat pozniej jeszcze niewielu
    to zauwazylo i wszyscy wykorzystuja krzywa Gaussa do opisu stop
    zwrotu. Poza Mandelbrotem bylo jeszcze wielu ludzi, ktorzy rozne
    ksiazki i prace napisali i najciekawsze jest to, ze kazdy w swojej
    pracy przynajmniej czesciowo udowodnil swoja teze. Jedni, ze rynki sa
    efektywne, inni, ze sa nieefektywne, inni, ze sa obciazonym bladzeniem
    przypadkowym, jeszcze inni, ze sa procesami multiulamkowymi, a jeszcze
    inni, ze sa chaotyczne. I do niczego to na razie nie prowadzi. Wlasnie
    dlaego, ze kazdy uparcie twierdzi, ze rynki sa efektywne. Co mozna
    udowodnic i podwazyc. Wlasnie to jest najpiekniejsze na rynkach. Ich
    zmiennosc w roznych sytuacjach i przedzialach.

    > Nie bedziesz pierwszzm ktory probuje bez skutku zastosowac NN do opisu
    > gieldy. NA dodatek z reszty Oryginalnego Postu wynika ze o NN masz
    > pojecie takie sobie.

    Nie wiem na jakiej podstawie wynikajacej z mojego postu twierdzisz, ze
    nie mam wiedzy o NN. Byc moze nie zauwazyles, ze pisze o sieci
    wlasnego pomyslu i akurat informacje zawarte w ksiazkach nie dotycza
    jej. Poza tym nie uwazam sie za eksperta w zadnej dziedzinie. Po
    prostu probuje swoja wiedze i wyobraznie wykorzystywac w sensowny
    sposob. Poza tym chyba malo prac czytales na temat wykorzystania NN na
    gieldzie. Jesli chodzi o gielde to moim zdaniem problemem jest
    nieodpowiednie definiowanie modeli, zreszta nie jest to latwe. Ja
    czytalem jednak prace w ktorych autorzy otrzymywali zadawalajace
    wyniki. Wszystko zalezy tez od tego co mierzysz. Czy odnosisz sie do
    Benchmarka, czy mierzysz stosunek stopy zwrotu do ryzyka, czy mierzysz
    max Draw Down, czy nieszczesna trafnosc przewidywan. Zreszta dlatego
    wlasnie, ze zwykle sieci nie daja oszolamiajacych rezultatow (z czego
    sie ciesze bo bylo by zbyt prosto) dlatego wpadlem na pomysl wlasnego
    modelu.
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-04-27 19:12:17
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 27 Kwi, 20:29, j...@o...pl wrote:

    > Dzieki za odpowiedzi, wycofuje swojego posta, poradze sobie sam. Nie
    > zamierzam nikogo zatrudniac bo sam chce przy tym pracowac tak jak
    > pracuje juz od dawna.

    I znowu się spóźniłem... a taka okazja była :)

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 17. Data: 2009-04-27 19:23:42
    Od: j...@o...pl

    On 27 Kwi, 20:02, A.L. <a...@a...com> wrote:

    NA dodatek z reszty Oryginalnego Postu wynika ze o NN masz
    > pojecie takie sobie.

    Na dodatek z tego fragmentu wynika, ze po prostu bezpodstawnie
    probujesz mnie zdyskredytowac w oczach innych ze wyklej zawisci, czy
    jakkolwiek to nazwac. Skoro ty na podstawie tego co napisalem w poscie
    twierdzisz, ze mam male pojecie o NN to albo robisz to celowo albo Ty
    nie masz pojecia. Tam jest tylko krociutka wzmianka o sieciach RBF i
    funkcji gestosci prawdopodobienstwa. Na czym bazuje Funkcja Greena w
    takiej sieci - najbardziej popularnej? Na podstawie czego twierdzisz,
    ze nie mam pojecia. Tylko nie zadawaj mi teraz serii pytan w stylu
    egzaminu na studia tylko napisz mi na podstawie mojego posta co w nim
    mowi o mojej niewiedzy o sieciach neuronowych?
    pozdr

  • 18. Data: 2009-04-27 19:47:00
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 27 Apr 2009 12:23:42 -0700 (PDT), j...@o...pl wrote:

> [...]
    >egzaminu na studia tylko napisz mi na podstawie mojego posta co w nim
    >mowi o mojej niewiedzy o sieciach neuronowych?

    Poniewaz uprawiasz ataki personalne, zgodnie z moja praktyka wsadzam
    cie do KF

    A.L.

  • 19. Data: 2009-04-27 20:06:54
    Od: "MajsterBieda" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "A.L." <a...@a...com> napisal w wiadomosci
    > On Mon, 27 Apr 2009 12:23:42 -0700 (PDT), j...@o...pl wrote:
    >
    > Poniewaz uprawiasz ataki personalne, zgodnie z moja praktyka wsadzam
    > cie do KF
    :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    ))))))))))))))))))))))))))

  • 20. Data: 2009-04-27 20:17:55
    Od: j...@o...pl

    On 27 Kwi, 21:47, A.L. <a...@a...com> wrote:

    > Poniewaz uprawiasz ataki personalne, zgodnie z moja praktyka wsadzam
    > cie do KF

    Zgodnie z moja wiedza i po przeczytaniu dziesiatkow Twoich postow
    twierdze, ze to Ty uprawiasz permanentnie ataki personalne.
    Dyskredytujesz ludzi, probujesz im udowodnic, ze sa glupi, a na pewno
    glupsi od Ciebie. Nie spotkalem chyba zadnego Twojego posta w ktorym
    bys bez podtekstow, bez aluzji do czyjejs madrosci, bez podwazania
    czyjegos autorytetu odpowiedzial po prostu na pytanie. I nie jest to
    chyba tylko moje zdanie, a wrzucanie kazdego do KF z kosmosu sie chyba
    nie bierze. Zastanow sie. Wystarczy odrobina zyczliowsci. Ja nie chce
    sie z Toba sprzeczac bo ja lubie z ludzmi zyc w zgodzie i staram sie
    ich szanowac ale jak maja ludzie reagowac na Twoje odpowiedzi?
    Napisalem konkretnego posta z konkretna propozycja, czy oferta (jak
    zwal tak zwal), napisalem, ze pisze powaznie i prosze o powazne i nie
    chamskie odpowiedzi, a Ty minute po moim poscie probujesz zrobic ze
    mnie debila pytajac czy nie wymyslilem czegos do gry w totka. To jest
    typowe chamstwo. Nie interesuje Cie temat, szczegoły tylko to zeby
    komus dopiepszyc i co najgorsze z gory zakladasz, ze masz do czynienia
    z debilem i oszustem, ktory probuje oszukac i wykorzystac innych.
    Gdyby Twoje podejscie bylo normalne, ludzkie to zapytal bys jak ma
    taka siec dzialac, co jest w niej nowatorsiego, jak i co w niej
    rozwiazalem bo wiem, ze o sieciach masz pojecie ale nie, Ciebie to nie
    obchodzi, Ciebie obchodzi doj....nie komus. Moze zamiast wrzucac
    wszystkich do KF wrzuc tam A.L. i bedzie po problemie.
    Serdecznie pozdrawiam