  • 11. Data: 2015-05-22 16:00:10
    Temat: Re: Dwa auta do wyboru....pomożecie ?
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 13:40, Pszemol pisze:
    > "Chris" <a...@g...pl> wrote in message
    >
    > Muszisz pracować u dealera mazdy albo u nich masz emeryturę

    Hahaha pudło, po prostu brat jeździ już 3 z kolei Mazdą i wiem jak się
    spisują, CX5 oglądaliśmy, testowaliśmy i podobało mi się wykonanie,
    wyposażenie i reszta.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 12. Data: 2015-05-22 16:20:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message

    > Hahaha pudło, po prostu brat jeździ już
    > 3 z kolei Mazdą i wiem jak się spisują,

    Wiesz jak się mazdy spisują - gdybyś jeździł hondami to wiedziałbyś jak MAJĄ
    SIĘ spisywać.

  • 13. Data: 2015-05-22 16:28:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    > Fri, 22 May 2015 06:40:22 -0500, Pszemol

    > W takim razie Ty występujesz z ramy Hondy. :P

    Tak, Hondy i Toyoty - niebo a ziemia w stosunku do mazdy.
    W końcu Mazda pod wieloletnim wpływem Forda nauczyła
    się od niego robić bardzo zawodne samochody.

    > Jeżdżę Mazdą 6 GG, i choć nie kupię więcej auta tej marki i nie polecę
    > innym (bo są drogie, słabo konfigurowalne), to jednak od wyjazdu z salonu
    > przejechałem przez 7 lat 160 ttkm i wymieniłem do tej pory jedno łożysko,
    > zmieniłem rozrząd, wyczyściłem EGR, ostatnio wymieniłem pasek
    > wielorowkowy,
    > poza tym zmieniałem tylko olej, filtry, lałem paliwo (ON) i jeździłem.

    Nic to nie znaczy. Poczytaj jakie mają mazdy statystyki niezawodności
    a nie wnioskuj na podstawie pojedynczych przypadków...

    > Niewątpliwa zaleta Mazdy (nie wiem jak z Hondami),
    > to piekielnie wytrzymałe i mimo wieku ciche zawieszenie.

    W stosunku do zawieszenia Poloneza czy Syrenki? ;-)

    > W zeszłym roku zauważyłem, że zaczynają powoli puchnąć tylne nadkola

    Niemożliwe. Poważnie? :-)

    > -- co jest dobrym wynikiem

    Nie jeździłeś hondami i toyotami dlatego masz tak niskie wymagania.

    > blacharskim tych samochodów i biorąc pod uwagę, że analogicznie auto
    > kupione w tym samym czasie co moje przez innego forumowicza zostało
    > zjedzone już po 3 latach.

    Mówisz że ktoś mazdę zajeździł na śmierć w 3 lata? Ciekawe...

    > Wychodzi tu kwestia higieny (ja często w zimie
    > szoruję auto na myjni automatycznej z myciem podwozia).

    A ja nie robię nic takiego ze swoimi hondami.
    Od kilkunastu lat.

    > Natomiast nie podlega wątpliwości, że to jedne
    > z najładniejszych samochodów z obecnych na rynku. :P

    Jasne - tu napewno masz rację - każdemu się coś innego podoba.
    Nowe mazdy to najbardziej uśmiechnięte samochody na świecie.
    Wystarczy spojrzeć na ich grilla - jak szczerbaty uśmiech :-)

    > Z dwóch podanych przez autora aut, do miasta
    > wybrałbym jednak mimo wszystko CX-5, tylko z AT.
    > Ogólnie, nie wybrałbym żadnego.

    Porównaj sobie te statystyki awaryjności które publikują
    niezależne źródła... Warto jeśli planujesz kupować auto na lata.

  • 14. Data: 2015-05-22 16:37:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Nie jeździłeś hondami i toyotami dlatego masz tak niskie wymagania.

    > A ja nie robię nic takiego ze swoimi hondami.

    I dodam jeszcze że ani w mojej Hondzie z 2004 roku z 188 tysięcy
    mil na liczniku (ponad 300 tysięcy km!) ani w Acurze z 2007
    z ponad 100 tysięcy mil na liczniku (ponad 160 tysięcy km)
    nic im nie puchnie nigdzie jak w Twojej mazdzie po 6 latach :-(

    Kiedyś miałem toyotę camry, rocznik 1995 - sprzedałem ją
    w 2009 roku jak miała ponad 280 tysięcy mil na liczniku
    (tak, prawie pół miliona kiliometrów!) i też jej nic nigdzie nie
    puchło na fabrycznym lakierze poza lewym przednim
    błotnikiem i maską silnika które to komponenty były
    naprawiane/malowane po stłuczce u poprzedniego właściciela.

    Pojeździsz hondami i toyotkami to Ci się zmienią wymagania
    co do niezawodności i trwałości aut - nie będziesz puchnącego
    lakieru w nowym aucie po 6 latach nazywał "dobrym wynikiem" :-)

    Tak może napisać tylko ktoś kto miał wcześniej poloneza
    i cieszy się teraz że mu w mazdzie dolne części drzwi nie zgniły
    całkiem jak w polonezie po 4 latach...

  • 15. Data: 2015-05-22 17:40:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 May 2015 09:28:47 -0500, Pszemol

    > Tak, Hondy i Toyoty - niebo a ziemia w stosunku do mazdy.

    Mam inne zeznania od dyrektora flotowego Toyoty.

    > W końcu Mazda pod wieloletnim wpływem Forda nauczyła
    > się od niego robić bardzo zawodne samochody.

    Chrzanisz, aż słuchać i komentować się dalej nie chce.
    Zatem EOT.

    --
    Pozdor Myjk

  • 16. Data: 2015-05-22 18:08:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Fri, 22 May 2015 09:28:47 -0500, Pszemol

    > Mam inne zeznania od dyrektora flotowego Toyoty.

    A co to takiego "dyrektor flotowy Toyoty"?
    Nie pomyliło ci się cósik?

    > Chrzanisz, aż słuchać i komentować się dalej nie chce.
    > Zatem EOT.

    Ależ kolego Myjk - nie ma powodu się boczyć i obrażać... :-)

    W Hyundajach, Fiatach, Oplach, Nissanach i Fordach też
    nadkola gniją po kilku latach. Mazda nie jest najgorsza. O nie...
    Po prostu daleko jej do jakości Hondy/Toyoty. Tyle w temacie.

  • 17. Data: 2015-05-22 19:55:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 16:37, Pszemol pisze:
> [...]
    > co do niezawodności i trwałości aut - nie będziesz puchnącego
    > lakieru w nowym aucie po 6 latach nazywał "dobrym wynikiem" :-)

    Eetam, teraz to zależy jak trafi. Ja jeżdżę Avensisem 2.0 D4 którego
    silnika serwis nie umie naprawić, milej wspominam Alfę 156 2.4JTD.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2015-05-22 19:59:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > Eetam, teraz to zależy jak trafi. Ja jeżdżę Avensisem 2.0 D4 którego
    > silnika serwis nie umie naprawić, milej wspominam Alfę 156 2.4JTD.

    To jest dla mnie negatywna ocena serwisu a nie samochodu. A poza tym, skoro
    wciąż nim jeździsz (w czasie teraźniejszym) to znaczy że silnik dużej
    naprawy nie potrzebuje... ;-)

  • 19. Data: 2015-05-22 21:35:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-05-22 o 19:59, Pszemol pisze:
    > To jest dla mnie negatywna ocena serwisu a nie samochodu. A poza tym,
    > skoro wciąż nim jeździsz (w czasie teraźniejszym) to znaczy że silnik
    > dużej naprawy nie potrzebuje... ;-)

    No masz rację, jest to w tym przypadku analogia jak z polskimi drogami.
    Też da się jeździć...

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2015-05-23 01:19:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No masz rację, jest to w tym przypadku analogia jak z polskimi drogami.
    > Też da się jeździć...

    Fakt pozostaje faktem że skoro autoryzowany serwis nie umie sobie
    poradzić z naprawą swojej marki to znaczy że coś kiepsko u nich ze
    szkoleniem mechaników... Właściciel serwisu skąpi i nie wysyła
    chłopaków na szkolenia albo zatrudnia jakichś półgłówków bo są tani.
    Zmień serwis! Mam nadzieję, że masz w swoim mieście coś innego
    do wyboru?