  • 1. Data: 2010-10-14 17:38:36
    Temat: Dwusów w pile łańcuchowej ?
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam
    Przymierzam się do kupna spalinowej piły łańcuchowej, na działkę. Zastaniawia
    mnie jednak, z jakiego powodu w pilarkach (nawet najnowsze modele renomowanych
    firm) - przynajmniej w mniejszych modelach - są dalej "kopcącymi" dwusuwami ?
    Podobnej pojemności silniki spalinowe (w mniejszych model pilarek stosują
    silniki ok. 50ccm)w skuterkach, motorowerach, kosiarkach, itp. sprzecie - są
    czterosuwowe. Dlaczego w pilarkach stosują nadal dwusuwy ?
    PP

  • 2. Data: 2010-10-14 18:13:54
    Temat: Re: Dwusuw w pile lancuchowej ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Oct 2010 17:38:36 +0000 (UTC), PL(N)umber_One wrote:
> [...]
    >silniki ok. 50ccm)w skuterkach, motorowerach, kosiarkach, itp. sprzecie - są
    >czterosuwowe. Dlaczego w pilarkach stosują nadal dwusuwy ?

    Dwusuw jest znacznie prostszy, a wiec tanszy. Tam gdzie przepisy nie
    wymagaja czystych spalin, a klient nie narzeka na smrod w ogrodku tam
    dwusuw lepszy :-)
    A dodatkowo pilarke sie uzywa w roznych pozycjach - i jak rozwiazac
    smarowanie ?

    Ale co - nie widziales pilarki V8, czterosuwowej ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-10-14 19:57:57
    Temat: Re: Dwusów w pile łańcuchowej ?
    Od: ______ <...@...cd>

    W dniu 14.10.2010 19:38, PL(N)umber_One pisze:
> [...]
    > silniki ok. 50ccm)w skuterkach, motorowerach, kosiarkach, itp. sprzecie - są
    > czterosuwowe. Dlaczego w pilarkach stosują nadal dwusuwy ?

    Są lżejsze.

  • 4. Data: 2010-10-15 12:24:04
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > są
    > czterosuwowe. Dlaczego w pilarkach stosują nadal dwusuwy ?

    Bo dwusuw jest lepszy przy małych pojemnościach. Stosowanie czterosuwów w
    maych jednośladach to jakaś pomyłka i wynik durnej mody. Dwusuw o tej samej
    pojemności "robi" takiego czterosuwa jak chce w większości sytuacji
    drogowych....