  • 1. Data: 2010-10-14 08:10:06
    Temat: Pompy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Taki sobie link reklamowy
    http://www.wilo.pl/cps/rde/xchg/pl-pl/layout.xsl/244
    3.htm

    Mniejsza o reklame, ale ta unijna dyrektywa mnie zaniepokoila, a
    jedno zdanie zaciekawilo:
    "Około 15% całkowitego zużycia energii elektrycznej w Europie
    przypada na pompy."

    Hm, gdzie te pompy ?

    Chyba ze doliczaja lodowki w domach, a moze sprezarki w przemysle ?

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-10-14 12:59:27
    Temat: Re: Pompy
    Od: Loa <l...@l...nospam.com.pl>

    Witam

    > Mniejsza o reklame, ale ta unijna dyrektywa mnie zaniepokoila, a jedno
    > zdanie zaciekawilo:
    > "Około 15% całkowitego zużycia energii elektrycznej w Europie przypada
    > na pompy."
    Zużycie światowe, z tego co jakiś czas temu czytałem, jest jest jeszcze
    wyższy.

    > Hm, gdzie te pompy ?
    Elektrownie, huty, górnictwo (b. dużo pomp), rafinerie i każdy inny
    przemysł.
    W jednej kopalni pomp średnich i dużych jest ~100szt.
    Duże to >300kW, a często >800kW każda.

    > Chyba ze doliczaja lodowki w domach, a moze sprezarki w przemysle ?
    Pompy cyrkulacyjne w domach/budynkach/osiedlach są prawie zawsze, w
    domach ~60W/szt ale już w większych budynkach zdecydowanie większe.

    Pompy w wielu aplikacjach działają 24h/dobę.

    --
    Pozdrowienia
    Tomek

  • 3. Data: 2010-10-14 13:13:25
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 14 Oct 2010 10:10:06 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Hm, gdzie te pompy ?
    >
    >Chyba ze doliczaja lodowki w domach, a moze sprezarki w przemysle ?
    Między innymi u samego początku - pompy chłodziwa w elektrowniach.
    Moce - coś mi się kołacze, że są to nawet pojedyńcze procenty mocy
    bloku. Pompy w kopalniach - też duże moce. Jakiekolwiek zakłady
    intensywnie wykorzystujące wodę/płyny. Zakłady chemiczne. Wodociągi.
    Tego nie widać, a są to spore odbiory. Do tego dodaj multum małych
    odbiorników które mają niską sprawność (bo pompa byłaby za droga w
    zakupie) i masz te 15%.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 4. Data: 2010-10-14 17:10:53
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Jeżeli policzyli skrupulatnie - jak to unijni urzędnicy :) - to w sporej
    liczbie urządzeń AGD mamy pompę: hydrofor, piec CO i CWU, lodówka, pralka,
    zmywarka, myjka do samochodów, klimatyzator, jacuzzi, pompa ogrodowa, itd. 15%
    może się uzbierało.
    PP

  • 5. Data: 2010-10-14 18:29:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Oct 2010 15:13:25 +0200, Grzegorz Krukowski wrote:
    >On Thu, 14 Oct 2010 10:10:06 +0200, "J.F."

    >Między innymi u samego początku - pompy chłodziwa w elektrowniach.
    >Moce - coś mi się kołacze, że są to nawet pojedyńcze procenty mocy
    >bloku.

    No owszem. Wode trzeba z powrotem wepchnac do kotla, a kociol nie
    czajnik - wychodzi para przegrzana o duzej gestosci.

    Co mi zawsze przypomina inzektor - cudowne urzadzenie :-)

    >Pompy w kopalniach - też duże moce. Jakiekolwiek zakłady
    >intensywnie wykorzystujące wodę/płyny. Zakłady chemiczne. Wodociągi.
    >Tego nie widać, a są to spore odbiory.

    Hm, czy ja tak duzo energii biore z wodociagow ?

    Pompki do CO ... hm, moze i faktycznie spory pobor, zakladajac ze
    chodzi przez 4mies bez przerwy ..

    J.

  • 6. Data: 2010-10-14 20:01:41
    Od: ______ <...@...cd>

    W dniu 14.10.2010 10:10, J.F. pisze:
> [...]
    > zdanie zaciekawilo:
    > "Około 15% całkowitego zużycia energii elektrycznej w Europie przypada

    W głowach speców od marketingu firmy Wilo, przecinek zgubili.

  • 7. Data: 2010-10-15 06:07:33
    Od: Orzel <r...@w...pl>

    W dniu 2010-10-14 20:29, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Hm, czy ja tak duzo energii biore z wodociagow ?
    >
    > Pompki do CO ... hm, moze i faktycznie spory pobor, zakladajac ze

    Do tego dochodzi całą hydraulika siłowa - to też pompy

  • 8. Data: 2010-10-15 11:12:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "______" <...@...cd> napisał w
    3.htm

    > W głowach speców od marketingu firmy Wilo, przecinek zgubili.

    Byc moze .. ale dyrektywe tez wymyslili ?
    Czy unijni urzednicy tez zgubili przecinek, a potem wielka akcje
    zaczeli .

    J.

  • 9. Data: 2010-10-15 21:53:32
    Od: "dybon" <d...@c...pl>

    > Byc moze .. ale dyrektywe tez wymyslili ?
    > Czy unijni urzednicy tez zgubili przecinek, a potem wielka akcje zaczeli .
    > J.

    Ja bym się tam wcale nie zdiwił.

    dybon

  • 10. Data: 2010-10-17 18:03:47
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 15:13:25 +0200, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > Między innymi u samego początku - pompy chłodziwa w elektrowniach. Moce
    > - coś mi się kołacze, że są to nawet pojedyńcze procenty mocy bloku.
    Pompy wody zasilajacej, ok. 2-3% procent mocy bloku i typowo najwieksze
    pojedyncze odbiorniki potrzeb wlasnych.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski