  • 1. Data: 2016-09-08 10:59:04
    Temat: Dysk 4 TB jako systemowy w starszym kompie
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Jakiś czas temu była dyskusja na temat tego, czy w starszym kompie da
    radę zastosować dysk 4 TB jako dysk systemowy i jedyny dysk w komputerze
    z chipsetem nvidia nforce4. Konkluzja była taka, że nie da się z Windows
    7, ale na Windows 10 miało się dać. Ostatnio zainstalowałem na tym
    kompie Windows 10 i temat staje się znów aktualny. Chciałbym kupić dysk
    4TB i sklonować na niego obecny dysk 2TB z systemem Windows 10 i
    wszystkim innym. Potem wyjąć obecny dysk 2TB do wykorzystania gdzie
    indziej i używać nowy dysk 4TB z Windows 10 jako jedyny w tym
    komputerze. Będzie działało?

  • 2. Data: 2016-09-08 11:09:32
    Temat: Re: Dysk 4 TB jako systemowy w starszym kompie
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 8 Sep 2016 10:59:04 +0200, Poldek napisał(a):

> [...]
    > wszystkim innym. Potem wyjąć obecny dysk 2TB do wykorzystania gdzie
    > indziej i używać nowy dysk 4TB z Windows 10 jako jedyny w tym

    Z tego co ja próbowałem to się nie da. Do startu z dysku GPT (a tylko taki
    obsłuży 4TB) potrzebne UEFI.

  • 3. Data: 2016-09-08 11:29:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-08 o 11:09, Leszek K. pisze:

    > Z tego co ja próbowałem to się nie da. Do startu z dysku GPT (a tylko taki
    > obsłuży 4TB) potrzebne UEFI.

    A jakiś linux nie obsłuży?
    Wtedy Windows można postawić na wirtualce.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-09-08 12:00:17
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 08/09/2016 10:29, Adam wrote:

    > A jakiś linux nie obsłuży?

    Skoro GPT ze względu na UEFI jest problemem to LVM na pewno da radę. LVM
    tak czy siak bym zalecał nawet gdy to mniejszy dysk i "łyknie" MBR.

    > Wtedy Windows można postawić na wirtualce.

    No niby racja, ale mowa o jakimś "starszym kompie". Także nie wiadomo co
    tam siedzi (jak zwykle w takich przypadkach informacje trzeba wyciągać
    na siłę od pytających - http://rtfm.killfile.pl/ wiecznie żywy! ;D)

    Zresztą temat wałkowany był tysiące razy i od pierwszych ograniczeń nic
    się w kwestii rozwiązań się nie zmieniło, no może kilka przybyło.

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 5. Data: 2016-09-08 13:18:58
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał:

    Chciałbym kupić dysk 4TB i sklonować na niego obecny dysk 2TB z systemem
    Windows 10 ...

    Szkoda odpowiadać na takie kretyńskie podejście do komputera. Na system
    powinien być osobny, mniejszy dysk. Dlaczego? Poczytać dyskusje o awarii
    dysku i utracie wszystkich danych.

    pzdr

  • 6. Data: 2016-09-08 20:47:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-08 o 10:59, Poldek pisze:

    > Jakiś czas temu była dyskusja na temat tego, czy w starszym kompie da
    > radę zastosować dysk 4 TB jako dysk systemowy i jedyny dysk w komputerze

    Ale po co ?
    Kup szybki i mały dysk na system jak nie lubisz SSD to kup
    szybki mechaniczny.
    Bo chyba nie jesteś lamerem który nie potrafi zainstalować
    programu na partycji innej niż systemowa.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2016-09-08 21:02:56
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Z tego co ja próbowałem to się nie da. Do startu z dysku GPT (a tylko taki
    > obsłuży 4TB) potrzebne UEFI.

    Będą trzy partycje, każda nie większa niż 2 TB.

  • 8. Data: 2016-09-09 07:23:21
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 8 Sep 2016 21:02:56 +0200, Poldek napisał(a):

    > Będą trzy partycje, każda nie większa niż 2 TB.

    To nie tu jest ograniczenie.

  • 9. Data: 2016-09-09 22:02:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-09-08 o 20:47, RadoslawF pisze:

> [...]
    > szybki mechaniczny.
    > Bo chyba nie jesteś lamerem który nie potrafi zainstalować
    > programu na partycji innej niż systemowa.

    Ojeju, Radosław...

    Po co?
    Po to, że chcę mieć jeden duży dysk SSHD w tym desktopie, który służy za
    dodatkowy komputer do wszystkiego (internet, biuro, multimedia, nie gram
    w gry) oraz drugi NAS w LANie.
    Lubię SSD i w drugim, nowocześniejszym kompie mam 2 × SSD 128 GB + SSHD
    2TB. Bo tam, to ma sens. A w tym kompie uparłem się, żeby nie mieć
    więcej niż jeden dysk SSHD. Bo np. szkoda mi kasy na kupowanie SSHD 4TB
    + SSD 128 GB. Bo w takim samym kompie miałem wcześniej SSD i działał
    ładnie, dopóki nie przestał działać bez ostrzeżenia - komp z SATAII i
    bez AHCI, tylko RAID. Dysk SSD dało się prosto odratować, ale dane
    poszły w las...
    Teraz mam w tym kompie SSHD 2TB i działa super, ale chciałbym więcej
    pojemności, żeby nareszcie mieć luz i przestrzeń na manewry.
    Tylko dlatego - że ktoś tu wcześniej pisał, że z Windows 10 da się -
    zainstalowałem na tym kompie Windows 10, co do którego mam mieszane
    uczucia. Ale nie chcę eksperymentować za ponad 6 stów - tyle kosztuje
    SSHD 4TB. Jeżeli to jednak nie może działać, to się wstrzymam i wrócę do
    Windows 7 na tym kompie.

  • 10. Data: 2016-09-10 10:41:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-09 o 22:02, Poldek pisze:

    > Ojeju, Radosław...
    >
    > Po co?

    Żeby sprawniej i szybciej działał.