  • 1. Data: 2009-06-08 08:38:21
    Temat: Dysk ~500GB
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    Przymierzam się do zakupu nowego dysku. Zależy mi przede wszystkim na
    niezawodności/trwałości, w dalszej kolejności na szybkości i niskim
    poziomie hałasu.

    Budżet mam ograniczony i to determinuje moje wybory. Pod uwagę biorę dwa
    dyski (obok nazwy ceny, za które mogę je kupić u siebie w mieście):

    Samsung Spin Point F2EG 500GB 16MB (HD502HI) - 185zł
    http://www.ceneo.pl/2166893 (mają błąd w opisie, powinno być 5400 obr/min)

    Samsung 640GB 7200rpm SATA2 16MB CACH (HD642JJ) - 249zł
    http://www.ceneo.pl/1454322

    Jak jest z żywotnością tych dysków? Jest jakaś lepsza alternatywa w
    podobnej cenie?

    I jeszcze jedno pytanie:
    Czy nie będzie problemu z współpracą dysku na SATA2 z dyskiem IDE (jako
    slave chciałbym zostawić mojego starszego SAMSUNGA 200GB)?

    --
    le

  • 2. Data: 2009-06-08 08:44:12
    Temat: Re: Dysk ~500GB
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Ingarden wrote:
> [...]
    > poziomie hałasu.
    > Jak jest z żywotnością tych dysków? Jest jakaś lepsza alternatywa w

    http://www.allegro.pl/item647864743_salon_wd_caviar_
    500gb_16mb_sataii_wd5000aaks_wawa.html

    > I jeszcze jedno pytanie:
    > Czy nie będzie problemu z współpracą dysku na SATA2 z dyskiem IDE (jako
    > slave chciałbym zostawić mojego starszego SAMSUNGA 200GB)?

    hmmmm masz na płycie złącza SATA i IDE, czy chcesz wpiąć nowy dysk pod
    starą taśmę? :)

    pozdry
    Olo

  • 3. Data: 2009-06-08 09:06:29
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > hmmmm masz na płycie złącza SATA i IDE, czy chcesz wpiąć nowy dysk pod
    > starą taśmę? :)

    Ależ wodzu, co wódz!
    Pewnie, że mam SATA i IDE.

    --
    le

  • 4. Data: 2009-06-08 09:10:56
    Od: m...@g...com

    On 8 Cze, 10:38, Ingarden <e...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Czy nie będzie problemu z współpracą dysku na SATA2 z dyskiem IDE (jako
    > slave chciałbym zostawić mojego starszego SAMSUNGA 200GB)?

    Samsungi bym sobie odpuścił - niektórzy już na nie narzekają.
    Najlepszym IMO wyborem będzie Western Digital WD5000AAKS
    http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/142880

  • 5. Data: 2009-06-08 09:13:46
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Zależy mi przede wszystkim na niezawodności/trwałości
    > Budżet mam ograniczony i to determinuje moje wybory.

    Jeszcze ten dysk biorę pod uwagę:

    Samsung 500GB 7200rpm SATA2 16MB (HD502IJ) - 215zł
    http://www.ceneo.pl/1414001

    Wybieram tylko Samsungi, bo słyszałem ploty, że często strzelają fochy
    jeśli są podłączane w duecie z dyskami innych producentów. A jednego
    Samsunga już mam i nawet go lubię.

    Na marginesie - da się jakoś rozróżnić wersje 2. i 3. talerzowe?

    --
    le

  • 6. Data: 2009-06-08 09:43:13
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Samsungi bym sobie odpuścił - niektórzy już na nie narzekają.

    Nie widziałem statystyk zwrotów / sprzedaży, ale podejrzewam, że duża
    ilości zwrotów wynika z dużej ilości sprzedawanych Samsungów. Spróbuję
    się podpytać u znajomych jak to wygląda w serwisach. Fora przeglądałem,
    rzeczywiście wątków o Samsungoproblemach sporo.

    > Najlepszym IMO wyborem będzie Western Digital WD5000AAKS
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/142880

    Zastanawiałem się nad nim, ale tak jak pisałem, boję się, że będą
    problemy ze współpracą z moim starym Spin Pointem.

    --
    le

  • 7. Data: 2009-06-08 10:26:21
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    Ingarden pisze:

    > Samsung Spin Point F2EG 500GB 16MB (HD502HI) - 185zł
    > http://www.ceneo.pl/2166893 (mają błąd w opisie, powinno być 5400 obr/min)

    Napiszę tak: jeśli cenisz sobie ciszę, a zarazem chcesz mieć wydajność
    dysku 7200 to weź powyższy dysk. Osobiście nie przepadam za tą firmą,
    ale po dwóch dniach wysłuchiwania rzępolenia dysku Maxtor/Seagate
    zamieniłem go na w/w i chyba pierwszy raz jestem odkąd pamiętam
    zadowolony z produktu tej firmy :). Poniżej screenshot z hdtach'a -
    brumiący maxtor vs samsung :)

    http://img4.imageshack.us/img4/2164/hdtachj.jpg

  • 8. Data: 2009-06-08 10:56:22
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

> [...]
    > ale po dwóch dniach wysłuchiwania rzępolenia dysku Maxtor/Seagate
    > zamieniłem go na w/w i chyba pierwszy raz jestem odkąd pamiętam

    W końcu to EcoGreen. Nie może tak hałasować jak Maxtor, bo straszyłby
    gołębie.

    > Poniżej screenshot z hdtach'a -
    > http://img4.imageshack.us/img4/2164/hdtachj.jpg>

    Naoglądałem się już hdtachów dla tego Samsunga. Wygląda w porządku.
    Wydajność - wystarczy w zupełności. Głośność - podobnie (zresztą moich
    wiatraków, to nawet mój leciwy Seagate nie potrafi przekrzyczeć). Jedyne
    czego się boję, to niezawodność/sprawność. Jak mi się zaczerwieni coś w
    smarcie, to chyba zawału dostanę (trzeba będzie pomyśleć kiedyś o raidzie..)

    --
    le

  • 9. Data: 2009-06-08 11:00:03
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Ingarden" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wybieram tylko Samsungi, bo słyszałem ploty, że często strzelają fochy
    > jeśli są podłączane w duecie z dyskami innych producentów.

    Bzdura wymyślona przez lamerów. Używałem kiedyś przez pewien czasu Samsunga
    60GB (to z tych ch*jowych Samsungów) i Caviara 80GB. I to na tym samym
    kanale IDE. Czasem przyłączany był jeszcze trzeci dysk IDE. I nigdy nie
    miałem żadnych problemów, poczynając od autodetekcji w biosie po normalną
    pracę pod Windows. Płyty ECS / Asrock, jakby ktoś pytał.

  • 10. Data: 2009-06-08 11:04:39
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "maX" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie miałem żadnych problemów, poczynając od autodetekcji w biosie po
    > normalną pracę pod Windows. Płyty ECS / Asrock, jakby ktoś pytał.

    Z pojemności dysków i interfejsu wnioskuję, że to jakieś wspomnienia
    kustosza a nie realia :)

    --
    marfi