  • 1. Data: 2009-06-07 21:46:46
    Temat: Procesor z najwyższym taktowaniem
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Poszukuje procesora (współczesnego dość) z jak najwyższym taktowaniem na
    jednym rdzeniu. Ponieważ dwie aplikacje które mam korzystają tylko z
    jednego (udokumentowane i sprawdzone) dlatego poszukuje takiego
    procesora któy osiągnie największa wydajność tylko na jednym rdzeniu.

    Moze to być trudne dlatego że świat idzie w kierunku wielordzeniowców co
    nie zawsze jest po stronie oprogramowania.

  • 2. Data: 2009-06-08 09:16:57
    Temat: Re: Procesor z najwyższym taktowaniem
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Moze to być trudne dlatego że świat idzie w kierunku wielordzeniowców co
    > nie zawsze jest po stronie oprogramowania.

    Hmn, nie powiem, dosc trudna sprawa.
    Nie rozwazales jednak zakupu takiego: I7-920 (SLBEJ, D0) ? Na odpowiednim
    chlodzeniu bez problemu puscisz go na 4Ghz per rdzen.
    Nie wiem czy oplaca Ci sie isc w stara technologie, jezeli potrzebujesz
    najwyzszej wydajnosci... w tej chwili imho I7 bedzie najszybszy przy
    zachowaniu rozsadnej ceny oraz ogromnej mozliwosci jego OC.

    --
    doom3

  • 3. Data: 2009-06-08 09:26:38
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Osadnik"
    >Poszukuje procesora (współczesnego dość) z jak najwyższym taktowaniem na
    >jednym rdzeniu.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że częstotliwość taktowania procka to dalece
    nie wszystko?
    --
    [------------------------] I'm changing \accent to \mathaccent here;
    [ K...@e...eu.org ] wish me luck.(TeX)

  • 4. Data: 2009-06-08 09:30:12
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Osadnik"
    >
    > Ale zdajesz sobie sprawę, że częstotliwość taktowania procka to dalece
    > nie wszystko?

    Argh! Wiem, ale co ja poradzę na durne aplikacje które widza tylko
    pierwszy rdzeń. Wiem ze są różne inne rzeczy ulepszane w architekturze
    ale co mi z tego jak częstotliwość taktowania i wydajność pojedynczego
    rdzenia jest niska?

  • 5. Data: 2009-06-08 09:31:54
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >pierwszy rdzeń. Wiem ze są różne inne rzeczy ulepszane w architekturze
    >ale co mi z tego jak częstotliwość taktowania i wydajność pojedynczego

    Nie o to mi chodzi. Chodzi mi o to, że częstotliwość taktowania
    procesora to jedno, ale wydajność tego procesora w konkretnych
    operacjach to coś innego. Różne procesory te same operacje będą
    wykonywać w różny sposób.
    Że o istotności wydajności pozostałych podzespołów (w szczególności
    dostępu do pamięci) już nawet nie warto wspominać.

    --
    \------------------------/ Coming soon, Rick Borganis starring in "Ho-
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 6. Data: 2009-06-08 13:14:02
    Od: Marx <M...@n...com>

    Wybierz cos z tego ;)
    http://hwbot.org/rankings/worldrecords
    Marx

  • 7. Data: 2009-06-08 19:19:43
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Osadnik pisze:
> [...]
    >
    > Moze to być trudne dlatego że świat idzie w kierunku wielordzeniowców co
    > nie zawsze jest po stronie oprogramowania.

    Jaki budzet? Choc i tak najlepiej jakiegos mocnoego 2rdzeniowca kupic.

  • 8. Data: 2009-06-08 22:52:10
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

> [...]
    > jak częstotliwość taktowania i wydajność pojedynczego rdzenia jest niska?

    Niby w którym z nowoczesnych procesorów wydajnosc 1 rdzenia jest taka niska?
    Robiłem troszkę testów w ostatnich latach i raczej cieżko znależć test, który
    np. na jednordzeniowym Pentium IV 3 GHz poszedłby szybciej niż na jednym rdzeniu
    Core2Duo 1.8 GHz. Ba, nawet Pentium D 915 @ 3GHz na zadaniach 1-rdzeniowych
    wypada słabiej niż wspomniany Core2Duo 1.8Ghz. Z tego co wiem, to jeden rdzen w
    nowych i7 jest nieco szybszy niz jeden rdzeń w C2D.

    Reasumując - nie patrz tylko na taktowanie. Patrz na ogólną wydajność procka
    zmierzoną w testach wykorzystujących 1 rdzeń. I myślę, że procki z nowszych
    generacji będą tu lepiej wypadać niż starsze.

    latet

  • 9. Data: 2009-06-09 03:40:23
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Latet pisze:

    > Reasumując - nie patrz tylko na taktowanie. Patrz na ogólną wydajność
    > procka zmierzoną w testach wykorzystujących 1 rdzeń. I myślę, że procki
    > z nowszych generacji będą tu lepiej wypadać niż starsze.

    Podasz jakiś link do wiarygodnego testu?

  • 10. Data: 2009-06-09 05:37:35
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Osadnik <o...@w...pl> zwrócił błąd:

    > Podasz jakiś link do wiarygodnego testu?

    Poszukaj testów tych swoich dwóch aplikacji. Skoro udokumentowano ich
    działanie to i testy jakieś powinny być, chyba że to stare programy
    (powyżej trzech lat, bo c2d wyszły trzy lata temu).

    I w większości (we wszystkich?) programów jednowątkowych c2d 1.8GHz
    będzie szybszy niż P4 3GHz, to jasne.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8