  • 1. Data: 2019-10-22 10:54:56
    Temat: Dysk HDD 2-3TB - jaki?
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    SMART w Samsungu właśnie zaczyna pluć pending sektorami, więc szukam dysku
    zastępczego. Kilka lat HDD nie kupowałem, więc nie wiem co teraz jest
    uznawane za mniej awaryjne. Ostatnie WD-ki jakie kupowałem sypały błędami,
    więc za WD dziękuję.

    Co zamiast?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 2. Data: 2019-10-22 11:41:33
    Temat: Re: Dysk HDD 2-3TB - jaki?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przeleć go windowsianym diskpart clean all.
    Może się okazać, że będzie jak nowy.

    -----

  • 3. Data: 2019-10-22 11:53:01
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 22-10-2019 o 10:54, Roman Tyczka pisze:

> [...]
    > zastępczego. Kilka lat HDD nie kupowałem, więc nie wiem co teraz jest
    > uznawane za mniej awaryjne. Ostatnie WD-ki jakie kupowałem sypały błędami,

    Toshiba P-300. Jest tani i dobry, bo jest dobry i tani. Jednak niektórzy
    twierdzą, że dość głośny.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 4. Data: 2019-10-22 18:05:37
    Od: "PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org>

    Roman Tyczka pisze:
> [...]
    > zastępczego. Kilka lat HDD nie kupowałem, więc nie wiem co teraz jest
    > uznawane za mniej awaryjne. Ostatnie WD-ki jakie kupowałem sypały błędami,
    To bardzo ciekawe co szanowny Panie Romanie piszesz.
    Mam WDC WD1003FZEX, 1TB, działa 24h, jakieś już z pół roku,
    przeciętnie użytkowany (15 maszyn wirtualnych),
    jakoś do tej pory nie pojawiły się żadne niepokojące objawy.
    Mógłbyś coś więcej napisać ? Jakie to dyski, jak bardzo eksploatowane,
    przez jaki czas, jak często włączane, itp.

  • 5. Data: 2019-10-22 22:45:14
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 22 Oct 2019 18:05:37 +0200, PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl wrote:

> [...]
    > Mógłbyś coś więcej napisać ? Jakie to dyski, jak bardzo eksploatowane,
    > przez jaki czas, jak często włączane, itp.

    Mam greena (3TB) , reda (3TB) i blue (4TB). Red jest w największej
    rozsypce, ma reallocated sectors i pending secotors. Green ma pending
    sectors. Blue jest w najlepszej kondycji, miał pending sectors, ale się
    "oczyściły" i na razie jest stabilny.

    Green: 1108 dni pracy, 3693 start/stop
    Blue: 372 dni pracy, 637 start/stop
    Red: 1168 dni pracy, 3018 startt/stop

    Używane mało intensywnie, są albo dyskami do storage (red), albo na kopie
    (green) albo częściowo systemowe (blue).

    NIGDY WIĘCEJ WESTERN DIGITAL!

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 6. Data: 2019-10-22 22:51:17
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 22 Oct 2019 22:45:14 +0200, Roman Tyczka wrote:
> [...]
    >
    > Używane mało intensywnie, są albo dyskami do storage (red), albo na kopie
    > (green) albo częściowo systemowe (blue).

    Zapomniałem dodać. Dyski są w dość dobrze wentylowanej obudowie, temp pracy
    około 29-31*.
    Kupowałem kolejne WD, bo wszyscy piali z zachwytu, a ja uparcie brnąłem
    (choć każdy był do dupy), ale myślałem: "ok, nie green to może red", itd.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 7. Data: 2019-10-22 23:30:57
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 22 Oct 2019 22:45:14 +0200
    doszła do mnie wiadomość <4gwkiz2psmc0$.dlg@tyczka.com>
    od Roman Tyczka <n...@b...no> :

> [...]
    >rozsypce, ma reallocated sectors i pending secotors. Green ma pending
    >sectors. Blue jest w najlepszej kondycji, miał pending sectors, ale się

    Pending sectors to jest niezbyt przyjemna sprawa, może świadczyć o
    błędach firmware, słabym nośniku i kulejącej korekcji błędów.
    Tego typu błędy potrafi skorygować Victoria lub MHDD(odzyskując dane z
    uszkodzonych w ten sposób sektorów i ewentualnie je reallokując), z
    programów komercyjnych to samo zrobi SpinRite(tutoriale znajdziesz w
    internetach).
    Ten błąd oznacza niezdolność firmware dysku do odczytu zawartości
    sektora z powodu uszkodzonej sumy kontrolnej czy wspomnianych na
    początku innych przyczyn.
    Jeśli tego typu sektory występują poza obszarem danych, to pół biedy,
    jeśli trafi to na jakiś plik, to plik bdzie uszkodzony.
    Gdy tych sektorów jest kilkadziesiąt i stale przybywają, to zastanów
    się nad wymianą dysku.

  • 8. Data: 2019-10-23 02:16:28
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Roman Tyczka <n...@b...no>
    w artykule <news:4gwkiz2psmc0$.dlg@tyczka.com> pisze:

    > Mam greena (3TB) , reda (3TB) i blue (4TB).

    Co z tego, że podałeś typy, kiedy nie podałeś serii.

    > NIGDY WIĘCEJ WESTERN DIGITAL!

    Nigdy nie używaj słowa ,,nigdy" i zawsze unikaj słowa ,,zawsze".
    Podaj producenta, który nie miał gorszych serii.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 9. Data: 2019-10-23 10:48:14
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 22 Oct 2019 23:30:57 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

> [...]
    > jeśli trafi to na jakiś plik, to plik bdzie uszkodzony.
    > Gdy tych sektorów jest kilkadziesiąt i stale przybywają, to zastanów

    Wątek jest o ...wymianie dysku :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 10. Data: 2019-10-23 10:52:09
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 23 Oct 2019 02:16:28 +0200, Andrzej P. Wozniak wrote:

    > Co z tego, że podałeś typy, kiedy nie podałeś serii.

    Ale nie o tym jest wątek, szukam w miarę dobrego dysku.

    > Nigdy nie używaj słowa ,,nigdy" i zawsze unikaj słowa ,,zawsze".
    > Podaj producenta, który nie miał gorszych serii.

    Racja, ale pouczenia stosuj w obszarze wychowywania potomstwa.
    Ja NIGDY już WD nie kupię i co mi Pan zrobisz?
    A co do innych producentów to bardzo dobrze wspominam dyski samsunga,
    szkoda, że przestali produkować.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka