  • 11. Data: 2019-10-23 11:10:36
    Temat: Re: Dysk HDD 2-3TB - jaki?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-23 o 10:52, Roman Tyczka pisze:

    > Ale nie o tym jest wątek, szukam w miarę dobrego dysku.

    > Racja, ale pouczenia stosuj w obszarze wychowywania potomstwa.
    > Ja NIGDY już WD nie kupię i co mi Pan zrobisz?
    > A co do innych producentów to bardzo dobrze wspominam dyski samsunga,
    > szkoda, że przestali produkować.

    Samsunga?
    Chyba Waść żartujesz.
    Nie widziałem ani jednego z czystym SMARTem. Mam ich uszkodzonych kilka
    z maszyn klientów, a co najmniej kilkanaście dalszych wróciło do klientów.

    Chyba, że masz na myśli SSD - to tak, jak najbardziej są OK.

    Natomiast WD Blue i WD Black działają prawidłowo. Tylko jeden 2,5" WD
    Blue mam uszkodzony, ale z laptoka studenta, ponadto ma "ogromne
    mnóstwo" na liczniku przeciążeń, a to o czymś świadczy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2019-10-23 12:16:39
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 23 Oct 2019 11:10:36 +0200, Adam wrote:

    > Samsunga?
    > Chyba Waść żartujesz.

    Ale że co? Odbierasz mi prawo do opinii i własnego zdania?

    > Nie widziałem ani jednego z czystym SMARTem. Mam ich uszkodzonych kilka
    > z maszyn klientów, a co najmniej kilkanaście dalszych wróciło do klientów.
    >
    > Chyba, że masz na myśli SSD - to tak, jak najbardziej są OK.

    Nie, mam na myśli HDD. Ale ja nie wypowiadam się jako hurtowy użytkownik,
    serwis czy właściciel serwerowni googla. Ja mam swoje prywatne i osobiste
    zdanie, dla mnie samsunga dyski było ok i tyle.

    > Natomiast WD Blue i WD Black działają prawidłowo. Tylko jeden 2,5" WD
    > Blue mam uszkodzony, ale z laptoka studenta, ponadto ma "ogromne
    > mnóstwo" na liczniku przeciążeń, a to o czymś świadczy.

    Ty masz takie doświadczenia, ja inne. I koniec tematu. Szkoda prądu.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 13. Data: 2019-10-23 13:01:18
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Roman Tyczka <n...@b...no>
    w artykule <news:17zwjgz12th3a.dlg@tyczka.com> pisze:

    > Ale że co? Odbierasz mi prawo do opinii i własnego zdania?

    Chyba wam obu odebrało rozum...

> [...]
    > zdanie, dla mnie samsunga dyski było ok i tyle.

    > Ty masz takie doświadczenia, ja inne. I koniec tematu. Szkoda prądu.

    Powtarzam - nadmiernie generalizujecie:
    1. Macie różne doświadczenia z różnymi partiami dysków od tych samych
    producentów. To nie ma sensu. Producent, któremu zdarzyła się wadliwa seria,
    próbuje wyeliminować wady w następnych seriach. Albo pozbywa się biznesu,
    jak to zrobił IBM po serii Deathstar i bublach z fabryki na Węgrzech.
    2. Na stan dysku wpływają również warunki eksploatacji, a tych też nie
    podajecie. Może padające dyski pracowały w smogu, zapyleniu czy u palaczy,
    może były w komputerach upchniętych po szafkach czy po kątach bez dobrej
    wentylacji, może winne były zasilacze podatne na zakłócenia z sieci
    energetycznej?

    Wszystkich czynników nie da się uwzględnić, ale ignorowanie nawet
    podstawowych faktów oznacza, że zajmujecie się plotkami, a nie rzeczową
    analizą problemu.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 14. Data: 2019-10-23 13:05:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A dermatolog nie widział jeszcze niezasyfionego penisa ;-)

    -----

  • 15. Data: 2019-10-23 16:48:08
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 22/10/2019 09:54 AM, Roman Tyczka wrote:

    > SMART w Samsungu właśnie zaczyna pluć pending sektorami, więc szukam dysku
    > zastępczego. Kilka lat HDD nie kupowałem, więc nie wiem co teraz jest
    > uznawane za mniej awaryjne. Ostatnie WD-ki jakie kupowałem sypały błędami,
    > więc za WD dziękuję.
    >
    > Co zamiast?

    Ja mam 3 WD wszystkie chodza 24/7 i wszystko gra. 2 w NASach (red) jeden w
    PC (black). Tak ze polecalbym WD chociaz sam ostatnio kupilem Seagate
    (IronWolf) tylko dlatego ze tanszy (ale okazalo sie ze glosniejszy).

  • 16. Data: 2019-10-23 17:19:00
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 23 Oct 2019 13:01:18 +0200, Andrzej P. Wozniak wrote:

> [...]
    >
    > Wszystkich czynników nie da się uwzględnić, ale ignorowanie nawet
    > podstawowych faktów oznacza, że zajmujecie się plotkami, a nie rzeczową

    Podałem w suplemencie temperatury pracy i info o wentylacji.
    Ale to i tak bez znaczenia, bo w tej samej obudowie, z tymi samymi
    warunkami pracy, tym samym zailaczu, dyski Samsunga i Seagate nie miały
    problemu, a WD, trzy różne serie się mniej lub bardziej sypały. Stąd moja
    opinia.
    Owszem, subiektywna, oderwana od rzeczywistości, ale ...mam to gdzieś, nie
    muszę się z niej tłumaczyć. EOT.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 17. Data: 2019-10-24 08:49:46
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-10-23 02:16, Andrzej P. Wozniak wrote:

    > Co z tego, że podałeś typy, kiedy nie podałeś serii.

    W moim przypadku w NAS Synology mam dwa WDC RED WD30EFRX-68N32N0. Obydwa
    wymienione na gwarancji. Jeden na refurbished (z powodu padniętej
    tablicy partycji), drugi na nowy (bad sectory). Musze przyznać, że od
    tamtej pory pracują OK. Nowszy ma 7538 godzin pracy i 0 pending sectors,
    drugi 16250 godzin również 0 pending sectors.

    Jak zmienię NAS na 4 dyskowy to dokupię też WD - zadowolony jestem z
    obsługi gwarancyjnej :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 18. Data: 2019-10-24 09:18:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-22, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

    > Zapomniałem dodać. Dyski są w dość dobrze wentylowanej obudowie, temp pracy
    > około 29-31*.
    > Kupowałem kolejne WD, bo wszyscy piali z zachwytu, a ja uparcie brnąłem
    > (choć każdy był do dupy), ale myślałem: "ok, nie green to może red", itd.

    Ktoś wczesniej przy jakiejś okazji pytał o rekordy... w każdym razie
    kupuję prawie wyłącznie WDs (ostatnio WD/HGST), do kupy mam coś ze 20-30
    szt. Padł mi chyba jeden Red, którego od kogoś dostałem. Reszta bez
    problemów w tym są Greeny chodzace w cctv i serwerach 24/7 po 4-8 lat.
    Aha, temperatury u mnie tak z 40-55C przeciętnie. Może Cie po prostu nie
    lubią? Mnie nie lubią Toshiby (z wzajemnością), a wczesniej nie lubiły
    Maxtory i Seagaty.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-10-24 09:26:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-23, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

    > Wątek jest o ...wymianie dysku :-)

    No ja bym kupił HGST lub WDka :) Ostatnio (po 10letniej przerwie)
    niesmiało próbuje też Seagaty.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-10-24 09:32:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oczywiście.
    Wszystkie tyczki, które miałem, zawsze się łamały.
    Złamasy jakieś.
    I nie muszę się tłumaczyć z oplucia jakiejś tam złamanej tyczki i z tego, że może
    komuś innemu jednak zrobi dobrze (ale nie wiadomo,
    czy za darmo).
    EOT
    LOL
    ROTFL