  • 1. Data: 2009-01-09 14:56:41
    Temat: Dysk do kilkuletniej płyty
    Od: Tomasz Tatar <t...@g...com>

    Cześć. Chciałbym dołożyć większy dysk do swojego komputera - tak 500
    GB lub większy. Płyta główna ma już kilka lat - jest to Asus A7V600 z
    chipsetem VIA KT600 i VIA VT8237.
    http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=13&l3=61&m
    odel=223&modelmenu=1
    Czy mogą wystąpić jakieś problemy z obsługą dysku większego niż
    potrafi płyta? Obecnie z płytą poprawnie działa dysk Maxtor 80 GB.

    Płyta ma złącza Serial ATA, ale obecnie sprzedawane dyski mają SATA-II
    - czy to są zgodne standardy? Lepiej kupić do tej płyty dysk SATA czy
    EIDE?

    Czy do obsługi dysku tej wielkości konieczny byłby update BIOS-u
    (nigdy nie był update'owany)?

    Serdecznie pozdrawiam.

    --
    Tomek Tatar

  • 2. Data: 2009-01-09 17:26:43
    Temat: Re: Dysk do kilkuletniej płyty
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Tatar" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    > Czy mogą wystąpić jakieś problemy z obsługą dysku większego niż
    > potrafi płyta?

    Nie.

    > Płyta ma złącza Serial ATA, ale obecnie sprzedawane dyski mają SATA-II
    > - czy to są zgodne standardy?

    Tak, ale na posiadając via będziesz musiał przestawić zworką na dysku na sata
    1,5 Gbps

    Lepiej kupić do tej płyty dysk SATA czy
    > EIDE?

    sata

    > Czy do obsługi dysku tej wielkości konieczny byłby update BIOS-u
    > (nigdy nie był update'owany)?

    Nie powinno być problemów (trzeba poczytać co zmienili w każdej wersji - może
    były problemy z obsługą sata).

  • 3. Data: 2009-01-10 23:51:04
    Od: "_Kinio_" <p...@g...com>

[...]

    ja mam taka plyte tylko obcieta wersje na a7v600x i dziala 500GB na sata i nie
    ma z tym zadnych problemow :]
    mam tu podlaczone 2 dyski pod sata 500 i 200 a pod ata mam jeszcze 200 i 160, i
    dvd nagryware... oczywiscie musialem kupic lepszy zasilacz bo zwykla 350
    resetowala komputer.. no ale dosc 'ot'.. wszystko powinno dzialac

    podlaczalem pod usb i firewire dyski po 1tb i tez bylo ok :)
    pozdro
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-01-11 21:00:47
    Od: Tomasz Tatar <t...@g...com>

    Dziękuję za odpowiedzi. :-)

    --
    Tomek Tatar

  • 5. Data: 2009-01-18 19:30:33
    Od: Gryf <g...@w...pl>

    Dnia Fri, 9 Jan 2009 18:26:43 +0100, "qwerty" <q...@p...fm>
    zaskoczył(a) nas czymś takim:

> [...]
    >
    >Nie.

    >Tak, ale na posiadając via będziesz musiał przestawić zworką na dysku na sata

    Tylko uwazaj na nowe samsungi.
    Zworka w nich nie dziala:) Trzeba software'owo przestawiac.
    http://www.samsung.com/global/business/hdd/faqView.d
    o?b2b_bbs_msg_id=126&orderNum=2
    --
    Pozdroofka od gryfa