  • 11. Data: 2009-06-19 22:05:04
    Temat: Re: Dyski SSD & System
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:2009061919282400@grush.one.pl...

    > Nie OCZ, ale OCZ Core. Inne modele są już lepsze (ale i droż-
    > sze). Poczytaj sobie o problemach z instalacją Windows na tej
    > serii dysków.

    Potwierdzam CORE to badziewie.
    Natomiast opisywany przezmnie VERTEX to jakby... zupelnie inny produkt, nie
    mylic z CORE.

    --
    doom3

  • 12. Data: 2009-06-20 10:09:51
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Użytkownik Radosław Sokół napisał:
    > Jeżeli będzie to porządny dysk SSD, a nie jakieś tanie badzie-
    > wie w stylu OCZ Core (czy nawet zwykła karta pamięci, przez
    > niektórych szumnie nazywana "dyskiem SSD") to jak najbardziej.

    Uwzględniłeś fakt, że po poprawnym ustaleniu offsetu pierwszej partycji
    gros problemów z dyskami SSD opartymi na kontrolerze JMicron 602/602B
    znikało, a przynajmniej przestawało być wyjątkowo upierdliwymi?

    Na forum OCZ jest spory topic opisujący cały problem
    http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.p
    hp?t=48309
    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 13. Data: 2009-07-05 18:38:14
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.06.2009 12:09, Roman Sąsiada pisze:

    > Uwzględniłeś fakt, że po poprawnym ustaleniu offsetu pierwszej partycji
    > gros problemów z dyskami SSD opartymi na kontrolerze JMicron 602/602B
    > znikało, a przynajmniej przestawało być wyjątkowo upierdliwymi?

    Nie, nie uwzględniałem i nie mam zamiaru uwzględniać. Dysk
    przeznaczony do masowej sprzedaży ma działać z istniejącym
    oprogramowaniem i systemem podziału dysku na partycje bez
    konieczności kombinowania. I skoro dyski Intela (i wiele
    innych) to potrafią, a OCZ Core nie, to znaczy, że z Core
    jest coś nie tak.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 14. Data: 2009-07-06 17:04:48
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Sun, 05 Jul 2009 20:38:14 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > Nie, nie uwzględniałem i nie mam zamiaru uwzględniać. Dysk
    > przeznaczony do masowej sprzedaży ma działać z istniejącym

    No właśnie. Wiele można powiedzieć o SSD, ale nie to, że są przeznaczone do
    masowej sprzedaży.

    > oprogramowaniem i systemem podziału dysku na partycje bez
    > konieczności kombinowania. I skoro dyski Intela (i wiele
    > innych) to potrafią, a OCZ Core nie, to znaczy, że z Core
    > jest coś nie tak.

    I tak i nie, tzn zakładając, że na nowym dysku zainstalujemy nowy system
    (tu: Vista) to będzie dało się przeżyć. A samo Core z tego co pamiętam
    pojawiło się na długo przed Intelem, nie mówiąc już o Indilinx.

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 15. Data: 2009-07-06 17:17:59
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Użytkownik Radosław Sokół napisał:
    I skoro dyski Intela (i wiele
    > innych) to potrafią, a OCZ Core nie, to znaczy, że z Core
    > jest coś nie tak.

    Raz, że Intel stosuje własną konstrukcję, która oprócz niezaprzeczalnych
    zalet ma również niebagatelną wadę w postaci ceny, dwa, kontrolery
    JMicrona stosowane nie tylko w Core ale i dyskach innych producentów
    (również cierpiących na takie same przypadłości), z tego co wiem,
    pojawiły się na rynku sporo wcześniej niż rozwiązanie Intela i nie mogły
    korzystać z doświadczeń poprzedników, a tym samym uniknąć ich błędów.
    Nowe rozwiązania, stosowane np. w OCZ Vertex i Summit czy też
    zapowiadany nowy kontroler JMicrona (bodaj czy nie JMF612?) mają
    dołożoną dodatkową pamięć cache i tym samym nawet przy nieprawidłowym
    offsecie są w stanie bezproblemowo działać, z powodzeniem
    współzawodnicząc z Intelowskim X-25M.

  • 16. Data: 2009-07-10 11:34:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.07.2009 19:04, Tomasz Bątor pisze:
    > No właśnie. Wiele można powiedzieć o SSD, ale nie to, że są przeznaczone do
    > masowej sprzedaży.

    Jak to nie? Są dostępne w sklepach w normalnych ilościach.
    Są reklamowane. Są testowane w różnych serwisach WWW i cza-
    sopismach. Chyba mi nie powiesz, że są to próbki laborato-
    ryjne do testów wewnętrznych?

    > I tak i nie, tzn zakładając, że na nowym dysku zainstalujemy nowy system
    > (tu: Vista) to będzie dało się przeżyć. A samo Core z tego co pamiętam
    > pojawiło się na długo przed Intelem, nie mówiąc już o Indilinx.

    IIRC właśnie problem w tym, że na nowym Core *nie da się*
    zainstalować Visty z powodu beznadziejnej wydajności kontro-
    lera przy zapisie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 17. Data: 2009-07-10 11:36:20
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.07.2009 19:17, Roman Sąsiada pisze:
> [...]
    > pojawiły się na rynku sporo wcześniej niż rozwiązanie Intela i nie mogły
    > korzystać z doświadczeń poprzedników, a tym samym uniknąć ich błędów.

    Wynika z tego, że projektujący je inżynierowie w ogóle nie
    sprawdzili, jak te dyski zachowują się w realnych zastoso-
    waniach, albo - jeżeli nawet sprawdzili - zignorowali ich
    tragiczną wydajność i skierowali do sprzedaży produkt
    niepełnowartościowy.

    Choć mi to wygląda bardziej na robotę "speców" od marketingu...

> [...]
    > dołożoną dodatkową pamięć cache i tym samym nawet przy nieprawidłowym
    > offsecie są w stanie bezproblemowo działać, z powodzeniem

    Jak widać -- da się. Tylko dlaczego nie dało się tak od po-
    czątku...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 18. Data: 2009-07-10 12:11:56
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Radosław Sokół pisze:

    > Jak widać -- da się. Tylko dlaczego nie dało się tak od po-
    > czątku...
    Bo dział marketingu najpierw zrobił reklame i wymyślił "jakie to
    cudowne", od razu zakontraktował pierwsze partie towaru, długo wcześniej
    ni inżynierowie wymyślili jak go zrealizować (w cenie założonej przez
    dział finansowy) i uruchomić, więc ostatecznie trzeba było zrobić coś co
    w ogóle działa...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 19. Data: 2009-07-11 13:09:26
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 13:34:40 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > Jak to nie? Są dostępne w sklepach w normalnych ilościach.

    Naprawdę? Serio pytam. Bywam w różnych Media marktach i Saturnach, ale
    jeszcze SSD tam nie zauważyłem. A mimo że masowo pojawiają się informacje o
    nowych modelach różnych producentów, w sklepach internetowych i na Allegro
    jest tego jak na lekarstwo.

    > Są reklamowane. Są testowane w różnych serwisach WWW i cza-
    > sopismach. Chyba mi nie powiesz, że są to próbki laborato-
    > ryjne do testów wewnętrznych?

    Nie, są przeznaczone dla tak zwanych entuzjastów. Można je kupić jeśli ktoś
    się uprze, ale zwykły Kowalski po nie nie sięgnie.

    > IIRC właśnie problem w tym, że na nowym Core *nie da się*
    > zainstalować Visty z powodu beznadziejnej wydajności kontro-
    > lera przy zapisie.

    Hm, czytałem swego czasu forum OCZ i właśnie przy Viście mniej było
    problemów niż przy XP, bo odpadał problem ustawiania partition alignment.
    Skąd masz informację, że się nie da?

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 20. Data: 2009-07-11 13:14:46
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 13:36:20 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > Jak widać -- da się. Tylko dlaczego nie dało się tak od po-
    > czątku...

    Ewolucja. Swoją drogą Intel też nie jest bez wad, patrz tragiczny spadek
    wydajności zapisu po zapełnieniu. Dopiero Indilinx i nowy Samsung wydają
    się całkowicie pozbawione cech technologii wieku dziecięcego.

    t.

    --