  • 21. Data: 2009-07-11 14:34:13
    Temat: Re: Dyski SSD & System
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 11, 3:09 pm, Tomasz Bątor <m...@k...pl> wrote:
    > Nie, są przeznaczone dla tak zwanych entuzjastów. Można je kupić jeśli ktoś
    > się uprze, ale zwykły Kowalski po nie nie sięgnie.

    Pod linuksem możesz tak zrobić, że będzie działać pięknie! Jak na
    laptopku masz odpowiednio dużo RAMu to sobie tak ustawisz parametry
    jakiegoś zaawansowaniego systemu plików (np. xfs, np. cache i dirty
    writes), że cienkie gardło zniknie!

  • 22. Data: 2009-07-12 14:18:20
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.07.2009 15:09, Tomasz Bątor pisze:

    > Naprawdę? Serio pytam. Bywam w różnych Media marktach i Saturnach, ale
    > jeszcze SSD tam nie zauważyłem. A mimo że masowo pojawiają się informacje o
    > nowych modelach różnych producentów, w sklepach internetowych i na Allegro
    > jest tego jak na lekarstwo.

    1) Czy ja pisałem, że w Polsce?

    2) Czy ja pisałem, że w "fizycznych" sklepach, a nie "online"?

    Na pewno SSD jest mniej, niż dysków magnetycznych, ale
    *są* dostępne i jak ktoś chce kupić, to nie musi podpisywać
    cyrografu, że robi to tylko dla testów, tylko normalnie za-
    mawia i po tygodniu dostaje paczkę.

    > Nie, są przeznaczone dla tak zwanych entuzjastów. Można je kupić jeśli ktoś
    > się uprze, ale zwykły Kowalski po nie nie sięgnie.

    W zasadzie macierze dyskowe też są dla entuzjastów. A mimo
    to jakoś tłumy tworzą sobie RAID 0 i tracą dane...

    Owszem, można zakładać, że napędów SSD będą używać raczej
    bardziej obeznani użytkownicy. Ale nie można z kolei od
    nich wymagać, żeby przechodzili jakąś straszną procedurę
    instalacyjną w celu osiągnięcia *normalnej* wydajności
    danego napędu, skoro może to załatwiać elektronika/opro-
    gramowanie kontrolera danego dysku.

    I najczęściej obecnie załatwia.

    > Hm, czytałem swego czasu forum OCZ i właśnie przy Viście mniej było
    > problemów niż przy XP, bo odpadał problem ustawiania partition alignment.
    > Skąd masz informację, że się nie da?

    Czytałem na Anandtech bodajże. Albo na jakimś innym serwisie
    sprzętowym. Nie byli w stanie zainstalować Visty.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 23. Data: 2009-07-13 07:12:11
    Od: <a...@g...pl>

    > Czytałem na Anandtech bodajże. Albo na jakimś innym serwisie
    > sprzętowym. Nie byli w stanie zainstalować Visty.

    hmm a ja wlasnie kupilem della z fabrycznym ssd i wlasnie vista.... i dziala
    nawet

  • 24. Data: 2009-07-20 21:40:57
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.07.2009 09:12, a...@g...pl pisze:
    > hmm a ja wlasnie kupilem della z fabrycznym ssd i wlasnie vista.... i
    > dziala nawet

    No i? Napisz *jaki model* SSD jest tam zamontowany. Bo nie-
    które nie mają z tym problemu.

    A poza tym -- duże firmy instalują systemy z obrazów, a nie
    bezpośrednio z płytki instalacyjnej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |