  • 1. Data: 2009-06-18 18:53:12
    Temat: Gigabyte GA-M61PME-S2P
    Od: "VR" <v...@p...onet.pl>

    Takie pytanie mam do znawców tematu bo nie potrafię znaleźć odpowiedzi w
    necie a na forach ludzie takie dziwy wypisują że już się pogubiłem.

    Mam płytę Gigabyte GA-M61PME-S2P
    (http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-m61pme-
    s2p_10.html) i zakupiłem
    do niej dwa sparowane DDR'y 1066 (Kingston Black Edition) które powinny
    chodzić z timing'ami 5-5-5-15.

    Dodam jeszcze iż mam procesor AMD 64 X2 5600+ (Brisbane)

    Problem w tym że w BIOSIE nie ma (lub ja jestem ślepy) opcji ustawiania
    ręcznie czegokolwiek dotyczącego ram'u a po wsadzeniu kości bios ustawił mi
    je na 800Mhz i z czasami 5-5-5-18 (sprawdzałem paroma programami).

    Pytanie zasadnicze: Jest jakaś szansa aby zmusić DDR'y do pracy na 1066Mhz z
    czasami 5-5-5-15 ? czy może płytę wymienić na coś lepszego ? (propozycje
    mile widziane).

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-18 19:28:15
    Temat: Re: Gigabyte GA-M61PME-S2P
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <h1e311$oim$1@nemesis.news.neostrada.pl>, VR napisał(a):

> [...]
    > ręcznie czegokolwiek dotyczącego ram'u a po wsadzeniu kości bios ustawił mi
    > je na 800Mhz i z czasami 5-5-5-18 (sprawdzałem paroma programami).

    Ctrl+F1 na poziomie BIOSu i dopiero wówczas szukaj :)

    Jacek

  • 3. Data: 2009-06-18 20:11:26
    Od: "VR" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh3l5af.3eq.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

    > Ctrl+F1 na poziomie BIOSu i dopiero wówczas szukaj :)
    >
    > Jacek

    No widzisz :) mała rzecz a cieszy. Bardzo Ci dziękuję. Dotychczas miałem
    jedynie płyty w których nic nie było ukrywane stąd moje zdziwienie.

    A w temacie... wychodzi na to że nic się z tym nie da zrobić bo płyta
    obsługuje jedynie pamięci 1.8V a by ruszyły na 1066Mhz potrzeba napięcia
    pow. 2V.

  • 4. Data: 2009-06-18 22:39:04
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > A w temacie... wychodzi na to że nic się z tym nie da zrobić bo płyta
    > obsługuje jedynie pamięci 1.8V a by ruszyły na 1066Mhz potrzeba napięcia
    > pow. 2V.

    NIc nie poradzisz. Chyba wszytskie szybsze pamieci wymagaja wiecej niz 1.8V

  • 5. Data: 2009-06-18 23:05:20
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-06-2009 o 20:53 VR napisał na pl.comp.pecet:

    > Mam płytę Gigabyte GA-M61PME-S2P Dodam jeszcze iż mam procesor AMD 64 X2
    > 5600+ (Brisbane)

    Ponieważ na stronie Gigabyte jest napisane - "DDR2 1066 jest wspierany w
    połączeniu z procesorami AM2+ i modułami DDR2 1066", ciekaw jestem czy
    komuś udało się uruchomić 1066 na procesorze AM2 jakim jest niewątpliwie
    Brisbane i czy jest to obsługa dwukanałowa.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 6. Data: 2009-06-18 23:06:13
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "VR" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No widzisz :) mała rzecz a cieszy. Bardzo Ci dziękuję. Dotychczas miałem
    > jedynie płyty w których nic nie było ukrywane stąd moje zdziwienie.

    Chyba we wszystkich Gigabyte'ach tak jest. I tylko tam :)

    > A w temacie... wychodzi na to że nic się z tym nie da zrobić bo płyta
    > obsługuje jedynie pamięci 1.8V a by ruszyły na 1066Mhz potrzeba napięcia
    > pow. 2V.

    Tak już jest z pamięciami szybszymi niż 800. Jedyne co możesz spróbować to
    wydłużyć timingi. Być może ruszą na 1066 przy timingach 6-6-6, albo 7-7-7.
    Choć nawet jak ruszą, to może się okazać że będzie to wolniejsze ustawienie
    niż 800/5-5-5.
    BTW jesteś pewien że po CTRL+F1 nie pojawiła sie możliwość podnoszenia
    napięcia pamięci ?

  • 7. Data: 2009-06-18 23:11:30
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Wiesław" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > komuś udało się uruchomić 1066 na procesorze AM2 jakim jest niewątpliwie
    > Brisbane i czy jest to obsługa dwukanałowa.

    Przy niekręconym CPU - prawdopodobnie nie. Ale CPU można podkręcić tak żeby
    HTT było ~266MHz, wtedy automatycznie podniesie się też zegar pamieci o 1/3.
    Jeśli CPU nie wytrzyma overclockingu o 1/3, to mozna lekko zmniejszyć jego
    mnożnik (o 1 lub o 2), a wtedy już napewno wytrzyma.

  • 8. Data: 2009-06-19 08:37:36
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Tylko co to da? Predkosc dzialania zostanie podobna, stabilnosc pewnie
    spadnie.

    --
    pozdr

  • 9. Data: 2009-06-19 09:05:14
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tylko co to da?

    Da (być może) możliwośc uruchomienia MEM 1066 przy 1.8V.

    > Predkosc dzialania zostanie podobna

    Może się okazać że 800/5-5-5 będzie szybsze niż 1066/7-7-7.
    Ale skoro tak bardzo mu zależy na odpalenieu MEM 1066 przy 1.8V ...

    > stabilnosc pewnie spadnie.

    To tylko kwestia odpowiedniego wydłużenia timingów :) Jak wszystkie timingi
    (a nie tylko podstawowe) wydłuży do maksymalnych, dostepnych w biosie,
    wartości to pewnie będzie stabilne MEM 1066 z 1.8V.

  • 10. Data: 2009-06-19 13:21:27
    Od: "VR" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maX" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > BTW jesteś pewien że po CTRL+F1 nie pojawiła sie możliwość podnoszenia
    > napięcia pamięci ?

    Nie ma opcji sterowania napięciem.