  • 1. Data: 2011-08-31 12:06:07
    Temat: Studia magisterskie. Warto je mieć?
    Od: Antoni <a...@r...tusk>

    Jako że grupa inżynierska zadam to pytanie tutaj. Czy warto poświęcić
    półtora roku jeszcze naukę i skończyć studia magisterskie? Jestem świeżo
    upieczonym inżynierem po państwowej szkole na kierunku mechanika. Studia
    kończyłem dziennie i znajomi oraz rodzice namawiają mnie by iść na
    studia magisterskie kontynuując kierunek. Półtora roku to nie jest dużo.
    Zdaję sobie sprawę że jeśli bym poszedł teraz do pracy to mogę stanąć
    przed koniecznością podjęcia magisterskich studiów bo będzie od tego
    wymagał mój pracodawca więc może warto poświęcić jeszcze trochę czasu na
    naukę? Sądzicie że to ma sens?

  • 2. Data: 2011-08-31 12:53:47
    Temat: Re: Studia magisterskie. Warto je mieć?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Antoni" napisał w wiadomości
> [...]
    >bym poszedł teraz do pracy to mogę stanąć przed koniecznością
    >podjęcia magisterskich studiów bo będzie od tego wymagał mój

    Na mechanice raczej nie bedzie wymagal.
    Chyba tylko w budowlance jest wymog magisterskich do pewnych zadan.

    Bardziej chyba popatrzy w CV jakie masz doswiadczenie i co robiles.
    No chyba ze sie bedziesz kiedys staral o panstwowa posade, mgr to
    brzmi dumnie, choc nie wiem czy bardziej sie bedzie liczylo w
    konkursie wyksztalcenie czy opinia z Partii :-)

    Hm, a swoja droga to moze warto popatrzec w te budowlane przepisy, kto
    wie jak skonczysz, moze jeszcze mosty bedziesz projektowal.
    Oni wymagaja tylko mgr, czy mgr z budowlanki ?

    No moze jeszcze dla jakiegos bieglego sadowego itp.

    J.

  • 3. Data: 2011-08-31 13:01:58
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 31, 1:06 pm, Antoni <a...@r...tusk> wrote:
    > Zdaję sobie sprawę że jeśli

    Zdaje Ci sie tylko.
    Konrad

  • 4. Data: 2011-08-31 13:50:14
    Od: "LukaszPK" <l...@N...gazeta.pl>

    Antoni <a...@r...tusk> napisał(a):

    > Jako, że grupa inżynierska zadam to pytanie tutaj....

    A nie możesz iść na magisterskie zaocznie? Ja nie wiem jak to teraz jest
    dokładnie (kończyłem jednolite). Zawsze możesz iść do "roboty" i na tej
    podstawie wybrać odpowiednią specjalizację, która podejdzie pod tematykę
    wykonywanej pracy. Zresztą biorąc pod uwagę poziom jaki teraz panuje na
    uczelniach technicznych, to studia można zaliczyć do całkiem przyjemnych chwil
    spędzonych beztrosko w gronie kolegów :)... Ale wtedy mgr można zrobić nie
    koniecznie z pożytkiem na przyszłość :)

  • 5. Data: 2011-08-31 13:57:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LukaszPK" napisał w wiadomości grup
    > Jako, że grupa inżynierska zadam to pytanie tutaj....
    >A nie możesz iść na magisterskie zaocznie? Ja nie wiem jak to teraz
    >jest

    Zalezy, jest to jakies obciazenie dodatkowe, ktorego mozna nie miec,
    wiec po co :-)

    A dalej zalezy od stypendium. Znajomemu sie obsunela magisterka prawie
    o rok ... ale poki placili to co sie mial spieszyc :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-08-31 14:01:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 31, 2:57 pm, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > A dalej zalezy od stypendium. Znajomemu sie obsunela magisterka prawie
    > o rok ... ale poki placili to co sie mial spieszyc :-)

    To trzeba inaczej kombinować: iść do pracy i naciągnąć firmę na czesne
    na MBA.
    Konrad

  • 7. Data: 2011-08-31 16:05:23
    Od: " LukaszPK" <l...@N...gazeta.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Zalezy, jest to jakies obciazenie dodatkowe, ktorego mozna nie miec,
    > wiec po co :-)

    No niby tak.. Ale z takim podejściem to i w pracy daleko się nie zajdzie. Mi
    bardziej chodziło o to, żeby zrobić jakąś specjalizację, która będzie miała
    sens w wykonywanej pracy. Coś jak studia podyplomowe - gdy zachodzi taka
    konieczność. Czasem to procentuje...

  • 8. Data: 2011-09-01 09:54:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >miała
    >sens w wykonywanej pracy. Coś jak studia podyplomowe - gdy zachodzi

    No i tu jest wlasnie ten niuans - tu jest wyzsza uczelnia i tu uczymy
    teoretycznie. A pracodawca by chcial praktycznie :-)

    Wiec jak juz to pomysl co bedziesz robil i czego ci brakuje. Dobrze
    Konrad radzi - niech pracodawca zaplaci za MBA. A inaczej to moze cos
    z robotyki, programowania CNC, czy np prawa patentowego :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-09-01 11:59:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 1, 10:54 am, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Konrad radzi - niech pracodawca zaplaci za MBA.  A inaczej to moze cos
    > z robotyki, programowania CNC, czy np prawa patentowego :-)

    Może i radzę, ale sam za leniwy jestem na studiowanie czegoś. Jakoś
    nie narzekam, BEng (odpowiednik naszego inż) mi wystarcza, ostatnio
    jestem lead engineerem w projekcie za trzydzieści melonów funtów.
    Konrad

  • 10. Data: 2011-09-02 06:12:30
    Od: "GK" <g...@o...pl>

    > Sądzicie że to ma sens?

    Ja wspomnę audyty energetyczne budynków. Jako inżynier po polibudzie nie
    mogę zostać audytorem nawet po jakimś durnym kursie za 1000zł, który może
    ukończyć każdy magister (filozofii, polonistyki, itp). Parę lat temu, tak
    mnie to wkurwiło że napisałem do kancelarii premiera. Ale mnie oczywiście
    olali odpisując prawniczym bełkotem.