  • 1. Data: 2016-09-22 08:45:00
    Temat: Dzień bez samochodu
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    http://tinyurl.com/zuwqqzl

    Pozdrowienia z okazji dnia bez samochodu!
    Czy to ma taki sam sens i skutki jak gremialne wyłączanie prądu w domu
    na godzinę?

  • 2. Data: 2016-09-22 09:39:40
    Temat: Re: Dzień bez samochodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >http://tinyurl.com/zuwqqzl
    >Czy to ma taki sam sens i skutki jak gremialne wyłączanie prądu w
    >domu na godzinę?

    Trudno powiedziec. To nie elektrownia, ze nagle nie bedzie co z pradem
    zrobic.

    Az tak wielu sie nie przestawi, parking dzis pelny jak zwykle.
    A tych 10 czy 20% ... czesc moze odkryc, ze ma dogodny dojazd
    tramwajem, czesc moze stwierdzic ze w tych tramwajach to za duzy tlok
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-09-22 10:41:33
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 września 2016 08:45:01 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
    > http://tinyurl.com/zuwqqzl
    >
    > Pozdrowienia z okazji dnia bez samochodu!
    > Czy to ma taki sam sens i skutki jak gremialne wyłączanie prądu w domu
    > na godzinę?

    Warto zapytać czy ZTM/MPK/KZK wysłały dodatkowe autobusy z tego powodu :)

    Kiedys odpowiedź rzecznika ZTM warszawskiego była na nie :)

    Swoja droga może lepiej było by ten dzień robić w wakacje?
    Wtedy autobusy powinny miec potencjalnie więcej wolnej pojemności...

  • 4. Data: 2016-09-22 10:48:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.09.2016 o 10:41, s...@g...com pisze:

    > Warto zapytać czy ZTM/MPK/KZK wysłały dodatkowe autobusy z tego powodu :)
    >
    > Kiedys odpowiedź rzecznika ZTM warszawskiego była na nie :)

    A niby skąd te autobusy i kierowców mają wziąć?

    Shrek

  • 5. Data: 2016-09-22 10:57:38
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-22 o 08:45, twistedme pisze:
    > http://tinyurl.com/zuwqqzl
    >
    > Pozdrowienia z okazji dnia bez samochodu!

    Zwykle się o tym dowiadywałem z teleekspressu po powrocie z pracy do
    domu. Do d* z takim dniem bez samochodu, o którym się nie wie. Powinni
    od tygodnia trąbić, żeby człowiek sobie dzień rozplanował :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2016-09-22 14:38:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "twistedme"

    http://tinyurl.com/zuwqqzl

    Pozdrowienia z okazji dnia bez samochodu!
    Czy to ma taki sam sens i skutki jak gremialne wyłączanie prądu w domu
    na godzinę?
    ---
    A jaki jest ten sens i skutki ?

  • 7. Data: 2016-09-22 15:27:08
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-09-22 o 14:38, re pisze:

> [...]
    >
    > Pozdrowienia z okazji dnia bez samochodu!
    > Czy to ma taki sam sens i skutki jak gremialne wyłączanie prądu w domu

    Pierwszy link z brzegu:

    ...gaszenie świateł nic nie pomoże. Elektrownie i tak będą musiały
    pracować, bo przecież na godzinę nikt ich nie wyłączy. I w końcu, po
    trzecie, tzw. żarówki energooszczędne przy włączaniu pobierają z sieci
    znacznie więcej energii, niż w czasie normalnego użytkowania. Może się
    więc okazać, że Godzina dla Ziemi nie tylko nie zmniejszy, ale może
    zwiększyć ilość CO2 w atmosferze - twierdzi na łamach dziennika
    Rzeczpospolita dr Tomasz Rożek, fizyk i publicysta.

    Czytaj więcej na:
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Godzina-bez-swia
    tla-jest-dobra-dla-Ziemi-n37722.html#tri

  • 8. Data: 2016-09-22 15:28:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-22 o 15:27, twistedme pisze:

> [...]
    > zwiększyć ilość CO2 w atmosferze - twierdzi na łamach dziennika
    > Rzeczpospolita dr Tomasz Rożek, fizyk i publicysta.

    Bardziej, jak widać, publicysta, niż fizyk. Bo to "zwiększone
    pobieranie" przy włączaniu to raczej mit (to znaczy prawda - przez okres
    znacznie krótszy niż sekunda).

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-09-22 15:39:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jaka Rzeczpospolita tacy doktorzy.

  • 10. Data: 2016-09-22 16:04:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-22 o 15:27, twistedme pisze:
    > Pierwszy link z brzegu:
    > ...gaszenie świateł nic nie pomoże. Elektrownie i tak będą musiały
    > pracować, bo przecież na godzinę nikt ich nie wyłączy. I w końcu, po

    Weglowe - polskie. Bo np wodne mozna wylaczyc.

    >Bardziej, jak widać, publicysta, niż fizyk. Bo to "zwiększone
    >pobieranie" przy włączaniu to raczej mit (to znaczy prawda - przez
    >okres znacznie krótszy niż sekunda).

    Uwazaj - energooszczedne. Czyli swietlowki kompaktowe.
    Ile one biora przez pierwsza sekunde to nie wiem - mozliwe ze wiecej
    niz normalnie, ale to w faktycznie neistotne.
    Za to potem sie dlugo rozgrzewaja i na poczatku swieca dosc slabo.

    No ale ... pradu w tym czasie wiecej nie biora, a takich, zeby
    wlaczyli dwie lampy a za pare minut wylaczyli jedna, bo druga sie
    rozgrzala i wystarczy, to raczej nie ma :-)

    J.