  • 11. Data: 2016-09-22 16:40:08
    Temat: Re: Dzień bez samochodu
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "twistedme"

    > http://tinyurl.com/zuwqqzl
    >
    > Pozdrowienia z okazji dnia bez samochodu!
    > Czy to ma taki sam sens i skutki jak gremialne wyłączanie prądu w domu
    > na godzinę?
    > ---
    > A jaki jest ten sens i skutki ?

    Pierwszy link z brzegu:

    ...gaszenie świateł nic nie pomoże. Elektrownie i tak będą musiały
    pracować, bo przecież na godzinę nikt ich nie wyłączy. I w końcu, po
    trzecie, tzw. żarówki energooszczędne przy włączaniu pobierają z sieci
    znacznie więcej energii, niż w czasie normalnego użytkowania. Może się
    więc okazać, że Godzina dla Ziemi nie tylko nie zmniejszy, ale może
    zwiększyć ilość CO2 w atmosferze - twierdzi na łamach dziennika
    Rzeczpospolita dr Tomasz Rożek, fizyk i publicysta.

    Czytaj więcej na:
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Godzina-bez-swia
    tla-jest-dobra-dla-Ziemi-n37722.html#tri

    ---
    Zwiększyć ? Pierdoły. Bezpośredni efekt takiego wyłączenia jest pomijalny.
    Codziennie o tych samych godzinach ruszają fabryki pobierające potworne
    ilości energii i nic się z siecią energetyczną nie dzieje. To jest gest,
    edukacja i długofalowo może ograniczyć zużycie prądu, ale znowu jest
    wątpliwe że jest to do czegoś potrzebne.

  • 12. Data: 2016-09-22 16:46:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik twistedme t...@o...pl ...

> [...]
    > zwiększyć ilość CO2 w atmosferze - twierdzi na łamach dziennika
    > Rzeczpospolita dr Tomasz Rożek, fizyk i publicysta.

    Moze sie okazac? Co to za naukowiec? Na oko?

  • 13. Data: 2016-09-22 19:08:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.09.2016 o 16:46, Budzik pisze:

    > Moze sie okazac? Co to za naukowiec? Na oko?

    No przecież napisali - dr. Albo on pierodli od rzeczy, albo dziennikarze
    przekręcili jego słowa.

    Shrek

  • 14. Data: 2016-09-22 19:12:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.09.2016 o 16:04, J.F. pisze:

    > Weglowe - polskie. Bo np wodne mozna wylaczyc.

    No dobra - i jak to wyłączenie tych akurat wodnych wpłynie na emisję CO2? :P

    Bo generalnie łatwo można wyłączyć te "ekologiczne" elektrownie - tylko
    że to akurat w ramach godziny dla Ziemi jest jakby... bez sensu.

    Shrek

  • 15. Data: 2016-09-22 21:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No przecież napisali - dr. Albo on pierodli od rzeczy, albo dziennikarze
    > przekręcili jego słowa.

    Ja się nie pytam, jak się nazywa, czy jaki ma stopien tylko co to za
    naukowiec, ktory zamiast powiedziec: jest tak i tak, wygłasza niczym nie
    poparte tezy.
    Innymi słowy - jeżeli moze sie okazać albo moze sie nie okazac to niech
    zamilknie albo przedstawi wynik badania!

  • 16. Data: 2016-09-22 21:52:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]

    Innymi słowy - jeżeli moze sie okazać albo moze sie nie okazac to niech
    zamilknie albo przedstawi wynik badania!
    Przestawił wynik, jest właśnie taki niejednoznaczny. To ten od Sondy chyba.

  • 17. Data: 2016-09-22 23:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

> [...]
    > ---
    > Przestawił wynik, jest właśnie taki niejednoznaczny. To ten od Sondy

    Ze co? Ilosci zuzytego pradu nie mozna dokładnie zmierzyc?

  • 18. Data: 2016-09-23 00:00:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Facet, o czym Ty mowisz. Ogladam kiedys dziennik. Lekarz onkolog twierdzi ze
    papierosy na baterie sa tak samo a moze i bardziej szkodliwe od normalnych. Lekarz do
    ktorego chodze jak uslyszal ze juz nie pale dwoch paczek zwyklych fajek tylko
    elektronika stwierdzil ze chyba bog Bog mnie natchnal na taka zmiane. Z ciekawosci i
    w celach poznawczych zlecil mi troche bardziej szczegolowe badania wtedy i po dwoch
    latach takie same. Wszystkie parametry oddechowo, naczyniowo sercowe mi sie
    poprawily. W necie sie doktoryzowalem z plynow do papierosow. Przebadane dziesiatki
    lat temu i uznawane za obojetne dla zdrowia. Niektore z nich uzywane jako skladniki
    lekow i co ciekawe plyny do inhalacji przy ciezkich chorobach pluc. Nikotyna pomimo
    ze trucizna w ilosciach w jakich jest wdychana z e papierosa jest calkowicie
    nieszkodliwa pomimo ze silnie uzaleznia. Poza tym nikotyna ma korzystne dzialanie na
    czlowieka. Jest dobrym skladnikiem do produkcji endorfin. Z ciekawostek, wzmaga ruchy
    robaczkowe jelit. Sranie robi sie latwiejsze. I glupi kutas, doktor na dodatek
    onkolog, twierdzi ze e papierosy sa trujace i wywoluja ciezkie choroby chociaz
    nigdzie nie znalazlem informacji ze powoduja raka pluc.

  • 19. Data: 2016-09-23 00:07:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]
    > chyba.

    Ze co? Ilosci zuzytego pradu nie mozna dokładnie zmierzyc?
    Jakiego znowu prądu ? Dwutlenek węgla nie powstaje z prądu tylko z działania
    elektrowni. Zna się na elektrowniach ? Był w ogóle kiedy w elektrowni ?

  • 20. Data: 2016-09-23 00:09:36
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    >
    > Bo generalnie łatwo można wyłączyć te "ekologiczne" elektrownie - tylko że
    > to akurat w ramach godziny dla Ziemi jest jakby... bez sensu.

    jeśli jest to elektrownia wodna szczytowo-pompowa to kompensuje ona naddatek
    mocy z innych źródeł- nie tyle się ją wyłącza tylko zmienia bieg wody i
    pompuje ją do góry

    --
    pozdr

    Tomasz