  • 31. Data: 2016-09-24 13:25:51
    Temat: Re: Dzień bez samochodu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiem i sie nie myle. Jak cos pobiera 100mW a w czasie rozruchu o dwa waty wiecej to
    mozna stwierdzic ze pobiera duzo wiecej. Ale jak ma pobierac 16W a w czasie rozruchu
    pobiera srednio o cwierc wata wiecej to dla uzytkownika nie pobiera wiecej.
    Oczywiscie nie dotyczy to pierdolnietych ortodoksow talmudystow bo oni beda o jedynke
    na piatym miejscu po przecinku sie awanturowali. Dla uzytkownika ani swietlowka ani
    zarowka chociaz przez dwa trzy okresy pobiera kilka razy wiecej pradu, nie pobieraja
    wiecej pradu. A doktor twierdzi ze wiecej. Zeby jeszcze ten doktor w czasopismie dla
    doktorow fizyki to napisal i podparl sie wykresami jakie dales. Ale mlotek do gazety
    dla przymulow bagiennych to napisal.

  • 32. Data: 2016-09-24 14:02:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    pobiera srednio o cwierc wata wiecej to dla uzytkownika nie pobiera wiecej.

    Owszem mylisz się. Pisałeś że choćby skały srały to wiecej nie pobierze
    - pobierze. I skały nie muszą się spinać żeby dwójkę zrobić.

    > Oczywiscie nie dotyczy to pierdolnietych ortodoksow talmudystow bo oni beda o
    jedynke na piatym miejscu po przecinku sie awanturowali.

    Na tym przykładzie zamiast 16W bierze 19W. To nie jest 5 miejsc po
    przecinku a prawie 20% więcej. Więc coś ci się wydawało, z naciskiem na
    wydawało.

    > Dla uzytkownika ani swietlowka ani zarowka chociaz przez dwa trzy okresy pobiera
    kilka razy wiecej pradu, nie pobieraja wiecej pradu.

    A tu konkretnie nie 40ms a 15 minut.

    > A doktor twierdzi ze wiecej.

    A to, że doktor bredzi (*), to się zgadzamy. I to też napisałem. Dalej
    patrząc na samą konsumpcję energii na świecienie nie ma bata, żeby
    świetlówka "wyemitowała" więcej CO2 jeśli ją na godzinę wyłączymy
    (biorąc pod uwagę tylko energię elektryczną zużytą na świecenie).

    > Zeby jeszcze ten doktor w czasopismie dla doktorow fizyki to napisal i podparl sie
    wykresami jakie dales. Ale mlotek do gazety dla przymulow bagiennych to napisal.

    Ale je nie piszę o tym co się doktorowi wydawało, a tobie. I tobie na
    pewno się wydawało (źle), a doktorowi zapewne się wydawało (źle). Więc
    nie jesteś akurat w tym przypadku od niego lepszy. Też walnąłeś jak łysy
    grzywką i też wykresów nie przedstawiłeś. A jak je dostałeś, to dalej
    brniesz:P

    * choć w sumie nie do końca, bo jak napisałem trzeba by raczej
    uwzględnić ile co2 wyemitujemy na nową powiedzmy 1/10000 świetlówki w
    fazie produkcji, wydobycia i transportu materiałów, transportu samej
    świetlówki i utylizacji starej. A tego już nie jestem w stanie określić,
    więc fałszywości tezy mu ot tak nie udowodnię, choć mam przeczucie, że
    nie ma racji. Należy się też zastanowić czy CO2 to najgorsze co może
    naszą planetę przy okazji świetlówek spotkać, bo pone jakoś bardzo "eko"
    nie są, skoro do śmietnika jej ot tak wyrzucić nie można;) Znaczy "eco"
    to są tylko że nie jest to koniecznie skrót od ekologi (w sumie użycie
    tego słowa w tym kontekscie jest nadużyciem) a od ekonomii, i
    niekoniecznie z punktu widzenia konsumenta, natomiast napewno z punktu
    widzenia producenta:P

    Shrek

  • 33. Data: 2016-09-24 15:09:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdolisz bzdury. Policz ile srednio przez te 15 minut bierze wiecej. Ty wolisz
    wciskac kit ze jak ma maksimum 19 to znaczy ze przez 15 minut bierze 19 a potem nagle
    opada do 16. Samochod tez pali 40 litrow na setke bo przy ruszaniu wskaznik tyle
    pokazuje? Poza tym duzo wiecej to nie jest 3 przy 16. Do kompletu brakuje jeszcze ze
    oczy sie psuja bo swietlowka mruga.

  • 34. Data: 2016-09-24 15:26:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pierdolisz bzdury.

    Zwykle używa się takich sformułowań jak się nie ma argumentów:P

    > Ty wolisz wciskac kit ze jak ma maksimum 19 to znaczy ze przez 15 minut bierze 19 a
    potem nagle opada do 16.

    Doprawdy?

    > Samochod tez pali 40 litrow na setke bo przy ruszaniu wskaznik tyle pokazuje?

    Inaczej zapytam - jak samochód pali wg producenta 10, to znaczy, że
    choćby skały srały to przy ruszaniu więcej nie będzie?

    > Poza tym duzo wiecej to nie jest 3 przy 16.

    Dużo, czy nie pisałeś, że nie ba siły żeby więcej nie brała. No to ci
    piszę, że głupoty piszesz.

    Shrek.

  • 35. Data: 2016-09-24 15:40:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje talmudysto. Bierze duzo wiecej. Madry glupiemu ustepuje a glupi sie z tego
    raduje.

  • 36. Data: 2016-09-24 17:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Wiem i sie nie myle. Jak cos pobiera 100mW a w czasie rozruchu o dwa
    > waty wiecej to mozna stwierdzic ze pobiera duzo wiecej.

    Nieprawda.
    Liczy sie jeszcze czas.
    Jeżeli bedzie pobierał nawet 100w ale przez sekunde to jest to pomijalne
    dla obliczen zuzywanego prądu.

  • 37. Data: 2016-09-26 22:04:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 22 września 2016 15:27:10 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
    > pracować, bo przecież na godzinę nikt ich nie wyłączy. I w końcu, po
    > trzecie, tzw. żarówki energooszczędne przy włączaniu pobierają z sieci
    > znacznie więcej energii, niż w czasie normalnego użytkowania. Może się
    > więc okazać, że Godzina dla Ziemi nie tylko nie zmniejszy, ale może
    > zwiększyć ilość CO2 w atmosferze - twierdzi na łamach dziennika
    > Rzeczpospolita dr Tomasz Rożek, fizyk i publicysta.

    Niestety albo pismak przekręcił, albo pan fizyk pierdoli głupoty.
    Mierzyłem kilkanaście modeli świetlówek i innych źródeł światła,
    pobór energii po zgaszeniu i włączeniu jest istotnie większy,
    ale wynosi mniej więcej tyle, ile zużyje się przez 10-15 sekund normalnego świecenia
    danego źródła światła. Tak więc nawet na minutę opłaca się wyłączyć
    świetlówkę, a co dopiero na godzinę! Oczywiście mowa jest o zużyciu
    energii, a nie (ewentualnym) większym zużyciu świetlówki.

    L.

  • 38. Data: 2016-09-27 10:24:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >świetlówkę, a co dopiero na godzinę! Oczywiście mowa jest o zużyciu
    >energii, a nie (ewentualnym) większym zużyciu świetlówki.

    No wlasnie. Prad sie oszczedza, a swietlowka cierpi przy kazdym
    wlaczeniu.
    Zgodnie z unijna dyrektywa wsadzilem swietlowke do lazienki - dwoch
    lat nie wytrzymala.

    Wiec jak kto ma miejsce, gdzie sie czesto swiatlo zapala i gasi ... to
    niech pomysli, czy nie lepiej nie gasic.
    Oczywiscie teraz nalezy uzyc LED.

    L.

  • 39. Data: 2016-09-28 14:00:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Informuje i objasniam, drugi raz nie bede powtarzal.
    >Integralna czescia oprawy do swietlowki jest dlawik.
    >W kompaktowych tez, jest tylko mniejszy.

    I elektroniczny jest. Wiec moze dzialac bardzo roznie.

    >Ogranicza on prad do takiego przy ktorym swietlowka normalnie
    >pracuje.
    >I zeby skaly sraly to w czasie wlaczania swietlowki
    >prad nie moze byc wiekszy od tego co pobiera w czasie swiecenia.
    >Amen.

    No, w zwyklej swietlowce ten dlawik ma jakas ch-ke, i prad zalezy np
    od napiecia na rurze.
    A to przy samym zaplonie jest niskie, bo trzeba skretki podgrzac.
    Ale to jest sekunda i na godzinny rachunek wplywu nie ma.

    A jak jest jest elektroniczy, to cuda moga byc w jego ch-ce.
    Ale zazwyczaj nie ma, bo jest najprostszy, na dwoch tranzystorach.

    J.

  • 40. Data: 2016-09-28 18:54:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zamiast pierdolic i mylic wpisal bys w google jak dziala uklad zaplonowy swietlowki.