  • 1. Data: 2011-02-09 16:38:39
    Temat: Dziwna usterka Dynax 7D
    Od: "Mirek Sz." <a...@w...pl>

    Witam

    Mam 6 letniego dynaxa 7D (pierwszy wlasciciel).Nie działa AS, myslałem że to
    error 58 ale aparat normalnie rozbi zdjęcia i nic się nie dzieje. Po prostu
    przełacznik AS jak sie ustawi na AS nie zapala sie dioda i nie działa AS,
    nie słychac jego pracy, aparat robi zdjęcia. AS bardzo żadko używam ale
    chciałem zrobić zdjęcia z AS i się nie włącza. Dodam tylko , że aparat byl z
    miesiąc nie używany ale nie pamietam czy przedtem nie dzialal AS, po prostu
    bardzo zadko go uzywalem.Miał ktoś z szanownych grupowiczów podobny problem
    ?

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2011-02-09 20:26:15
    Temat: Re: Dziwna usterka Dynax 7D
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-02-09 17:38, Mirek Sz. wrote:
> [...]
    > przełacznik AS jak sie ustawi na AS nie zapala sie dioda i nie działa AS,
    > nie słychac jego pracy, aparat robi zdjęcia.

    A pokazuje się czujnik wstrząsów? Jak się zachowuje? Jak ruszasz aparatem
    to co się dzieje?

    > AS bardzo żadko używam ale
    > chciałem zrobić zdjęcia z AS i się nie włącza.

    Ja używam zawsze.

> [...]
    > bardzo zadko go uzywalem.Miał ktoś z szanownych grupowiczów podobny problem

    Włącz czyszczenie matrycy i zobacz jak ona wygląda, czy nie jest jakoś
    skrzywiona czy przesunięta. Masz może przejściówkę z dandelionem? Jeśli
    tak to możesz spróbować zrobić zdjęcie z dłuższym czasem i zobaczyć czy
    matryca robi jakiekolwiek ruchy.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 3. Data: 2011-02-10 11:38:48
    Od: "Mirek Sz." <a...@w...pl>

    Dziekuję za zainteresowanie moim problemem. Czujnik wstrząsów działa po
    przełączeniu na AS. Potrząsnałem aparatem i chyba działa AS ale nadal nie
    pali się dioda po przełączniue na AS.
    Popełniłem kilka zdjęć z AS i bez na 1/10 i z AS choc nie pokazuje że działa
    ale słychac "bzyczenie" to zdjęcia są ostrzejsze z AS.Druga sprawa nie
    zawsze jak się włączy AS działa, raz działa raz nie choć zawsze wskażnik
    wstrząsów pokazuje się. Zrobiłem około 300 zdjęć wczoraj z AS i bez nie
    miałem problemów z errorem 58.Podejżewam uszkodzenie przełącznika
    AS.Przelotki na M42 nie posiadam. Dziwna sprawa, nie chce go oddawać do
    serwisu bo zaraz coś zepsują a mieszkam w lublinie, tutaj tylko zdzierają
    kase z jeleni nic nie robiąc.

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 4. Data: 2011-02-10 20:23:14
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-02-10 12:38, Mirek Sz. wrote:
    > Dziekuję za zainteresowanie moim problemem. Czujnik wstrząsów działa po
    > przełączeniu na AS. Potrząsnałem aparatem i chyba działa AS ale nadal nie
    > pali się dioda po przełączniue na AS.

    To może ta dioda siadła? :)
    AS nie działa jak kadrujesz, tylko jak migawka jest otwarta i naświetlasz.
    Wtedy może szumieć.

> [...]
    > ale słychac "bzyczenie" to zdjęcia są ostrzejsze z AS.Druga sprawa nie
    > zawsze jak się włączy AS działa, raz działa raz nie choć zawsze wskażnik

    AS cudownie nie poprawia zdjęć, pomaga zminimalizować drgania, ale nie
    zrobi ich wszelkich ostrych. W 7D jakość AS jest bardzo słaba i sięga ok.
    1-2EV. Niewiele nowsza A100 miała 2.5-3.5EV skuteczności. Sony ogólnie w
    tym pierwszym modelu, chociaż bardzo przypomina klasę gorszego 5D to
    jednak wiele poprawili. Oczywiście następcą 7D jest A700.

    > Zrobiłem około 300 zdjęć wczoraj z AS i bez nie
    > miałem problemów z errorem 58.

    To znaczy że nie siada Ci migawka. Swoją drogą miałeś naprawiany już
    aparat na tę okoliczność czy jeszcze nie? błąd się objawiał? Bo musisz się
    deko spieszyć jeśli masz jakiekolwiek objawy. Sony zobowiązało się do
    bezpłatnej naprawy tego defektu wrodzonego, ale na 5 lat. Termin upływa
    więc jakoś w marcu 2011.

    > Podejżewam uszkodzenie przełącznika
    > AS.

    Gdyby tylko on był uszkodzony to by nie działał AS wcale, a nie jakoś
    "połowicznie.

    > Przelotki na M42 nie posiadam.

    A sprawdzałeś w trybie czyszczenia matrycy? Bo często wraz z uszkodzeniem
    AF również matryca deko się krzywiła i to widać nawet przy czyszczeniu.

    > Dziwna sprawa, nie chce go oddawać do
    > serwisu bo zaraz coś zepsują a mieszkam w lublinie, tutaj tylko zdzierają
    > kase z jeleni nic nie robiąc.

    Jedyny serwis, który zajmuje się dzisiaj autoryzowanymi naprawami D7D to
    serwis postminoltowy w Bremen w Niemczech. To fachowcy i cen też nie mają
    jakichś z kosmosu. Natomiast u nas pośredniczy w tym warszawski Adder i to
    oni mają dostęp do ewentualnych części.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 5. Data: 2011-02-11 15:18:08
    Od: "Mirek Sz." <a...@w...pl>

    Aparat z tego co pamietam nie miał nigdy objawów errora. Niestety nawet jak
    sie pojawi error 58 juz nie podlega bezplatnej naprawie. Na stronie serwisu
    jest ostateczna data 31 grudnien 2010. Bede nadal robil zdjecia a jak cos
    sie zepsuje to kupie sobie inne body zapewne A700 lub cos tej klasy. Szkoda
    by bylo sie rozstawac z sprzetem ktory ma doskonala wrecz ergonomie. A jak
    wczoraj pomacalem kilka body w Mediamarkt to bedzie ciezko cos znalesc tej
    klasy, w same wymuszki ktore strach trzymac w rekach.

    Dziekuje i Pozdrawiam
    Mirek