  • 21. Data: 2006-08-25 19:49:11
    Temat: Re: Dziwne działania Pro-Futuro
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    Marcin Kwiatkowski napisał(a):
> [...]
    > jest szkodnikami ;) Z racji takiej ilości abonentów używamy łącza z
    > ProFuturo - radiolinia 13Mbps (+ 5 x 4Mbps DSL na WWW). 90% klientów
    > jest sobie grzecznie za NAT'em - wiadomo - RIPE ma deficyt adresów. I tu
    > zaczyna się jazda z naszymi klientami za NAT'em. Niektórzy nie dbają o
    > bezpieczeństwo swoich winzgroz, więc wiadomo - wirusy, robale, zombie,
    > które wymykają się zbiorczym adresem. Co jakiś czas dostawałem od
    > futrzaków info o spamie, oraz żeby zaprzestać jego wysyłania (zero
    > więcej info, abym mógł wyśledzić gościa). Czasem się udawało, czasem nie

    Mam tak u siebie, nie jest idealne, ale powstrzymalo ilosc raportow
    o spamie z netii do praktycznie zera.

    $IPTABLES -N SMTPDROP > /dev/null
    $IPTABLES -F SMTPDROP
    $IPTABLES -A SMTPDROP -m limit --limit 1/sec -j LOG --log-prefix
    "smtpdrop: " --log-level 7
    $IPTABLES -A SMTPDROP -j DROP

    $IPTABLES -A FORWARD -m state --state RELATED,ESTABLISHED -j ACCEPT
    $IPTABLES -A FORWARD -p tcp -m tcp --dport 25 -m recent --update
    --seconds 60 --name SMTP --rsource -j SMTPDROP
    $IPTABLES -A FORWARD -p tcp -m tcp --dport 25 -m recent --set --name
    SMTP --rsource -j ACCEPT

    a potem sobie mozesz polukac via cat /proc/net/ipt_recent/SMTP albo
    jakis skrypcik w perlu do tego wyklikac, co by blokowal zasyfiony komp
    premamentnie.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 22. Data: 2006-08-25 20:04:41
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    > Zmień operatora a:
    > 1 . zaplacisz mniej za megabit
    > 2 . nie bedziesz mial takich akcji
    > 3 . bedziesz spal spokojnie
    > 4 . bedziesz mial normalna umowe a nie jakies cuda

    Marcin - wez daj sobie luz

    Co ma temat abuse do twoich zaszlych problemow.

    Poza tym jak mozesz porownywac Cene za 1Mb/s bez TPnetu bezposredniego
    (via zagranice) z tym co miales wczesniej. Futuro daje dostep do TPSA,
    wiec od razu cena wyzsza. Wziolbys radiole porzadna od Futrzakow mysle
    ze tez by smigalo. A tak powyzej 4 Mb/s LMDS za duzo , a przy 10Mb/s dla
    Tsunami za duzo. W Microtiki oni sie nie bawia.

    Ja mam w dwoch miejscach lacza od Futrzakow 2Mb/s i 6 Mb/s i powiem ci
    ze nie moge narzekac ani na obsluge, a cene jaka place bylem swiadomy w
    chwili podpisania umowy. Niestety w koszt trzeba wkalkulowac amortyzacje
    radiolinii.

    Ale to OT

    EOT

  • 23. Data: 2006-08-25 20:10:14
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

> [...]
    >nie moge narzekac ani na obsluge, a cene jaka place bylem swiadomy w chwili
    >podpisania umowy. Niestety w koszt trzeba wkalkulowac amortyzacje
    Potwierdzam.

    Mam 20Mbit od Futszakow i zlego slowa nie powiem :))
    MAciej

  • 24. Data: 2006-08-25 20:29:27
    Od: crazy bejbi <t...@i...pl>

    Marcin Kwiatkowski napisał(a):

    [...]
    > się nie będę. Zapraszam do firmy i oferuję miesięczną pensję za
    > rozwiązanie problemu. Bo kilka niezależnych osób po zapoznaniu się z
    > problemem na miejscu rozłożyło ręce. (m.in. ethanak, który tak samo jak
    > ja jest zagorzałym wrogiem spamu).

    ile zarabiasz, to ja ci zrobię. serio.

    powiem jak to jest u mnie w sieci:

    jest skrypt (w sumie iptables), co loguje każdą próbę wysyłki maila i je
    zlicza. limit per user jest ustawiony na 300 /dobę i nie było przypadku
    przekroczeń "poprawnymi mailami". Nikt nomrlany nie wysyła więcej niż
    300 maili na dobę. Gdyby wysyłał - od razu jest odblokowywany.

    teraz sprawa kolejna:
    jest malusieński skrypcik, co wysyła mi info do 6 godzin z userami
    (zczytanymi z dhcp) którzy przekroczyli np. 100 maili na dobę.

    i ja decyduje, że jak gosciu na przykład miał w ciągu 6 ostatnich godzin
    39 000 prób wysyłki maila, to 150% ma jakiegoś syfa.
    Oczywiście on i tak nie wyslał więcej niż te 300, ale mam zalogowaną
    ilość prób.

    wtedy sa dwie proste linijki:
    jedna robi DROP permanentny na port 25 i 465 (niektóre "mądrzejsze
    trojany ślą po sslu)
    i dostaje komunikat na www, że ma wirusa i próbowął własnie wysłać kilka
    tysięcy maili, co spowodowąło blokade portu 25 i nie może wysyłać
    poczty. Prosimy o zgłoszenia faktu USUNIĘCIA wirusa.
    (poniżej button, że "Przeczytałem", jak go kliknie - ma normalnie
    internet). Kominikat się pojawia co godzinę - co nie przeszkadza w
    działanui internetu, ale jest denerwujące a z drugiej strony - nie zapomni.

    99% userów usuwa wirusy w ciągu 1 dnia. Co od razu widzę w mailach co 6
    godzin, bo on się przestaje pojawiać.

    Proste jak drut.

    Oczywiście opracowanie tego zajęło trochę i mnie i mojemu adminowi, ale
    działa rewelacyjnie.

    limit 300 maili najczęsciej wystarcza, zebyś się nie znalazł w
    spamcopie, a resztę rozwiązuję na bieżąco. I co najwazniejsze U SIEBIE.

    Wojtek

    P.S. Jak mam ci to zrobić (wdrożyć), to podaj tą stawkę pewnsji :) i
    napisz na: sieci (małpka) trustnet kropeczka pl

  • 25. Data: 2006-08-27 00:35:09
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Fri, 2006-08-25 at 14:39 +0200, Marcin Kwiatkowski wrote:

    > Postawienie własnego proxy SMTP też nie jest najlepszym rozwiazaniem,
    > ponieważ nie każdy serwer przyjmie połączenie z proxy (owszem, były
    > takie próby, ale bardzo dużo klientów narzekało na niedziałającą
    > pocztę).

    Widzę, że nie czytałeś o tym proxy, które wiele osób Ci poleciło.
    Przeczytaj, warto.

    Jacek

  • 26. Data: 2006-08-27 07:35:40
    Od: "Marcin Gontarz" <N...@n...pl>

> [...]
    >nie moge narzekac ani na obsluge, a cene jaka place bylem swiadomy w chwili
    >podpisania umowy. Niestety w koszt trzeba wkalkulowac amortyzacje

    1. nie przeczytales posta uzupelniajacego
    2. mam prawo do wlasnego zdania
    3. nie ma to zwiazku z moimi problemami
    4. zakonczylem wspolprace i jestem szczesliwy

    Marcin "MrG" Gontarz
    mbx : mrg(at)nowanet.pl | web : www.nowanet.pl
    gsm : 609 33 11 20 | gad : 3864459 | skp : mrgoliat

  • 27. Data: 2006-08-27 08:36:14
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Fri, 25 Aug 2006 15:25:22 +0200, użyszkodnik Marcin Kwiatkowski
    <m...@N...ajc.com.peel> napisał:

    > W żadnym wypadku. Nigdy nie odmawiamy współpracy przy walce ze spamem.
    > ale jak pisałem - przybywa niedouczonych użyszkodników w sieci, i
    > problemu w zasadzie nie można rozwiązać jednorazowym skryptem,

    włacz mózg i przeczytaj:

    1.Zwykły szkodnik skorzystający z portu 25 (których jest poniżej 10%)
    do wysyłania poczty wykonuje połaczenia z ograniczoną liczbą serverów
    pocztowych, gdzie "ograniczona" w 99.9% oznacza liczbe jednocyfrową.
    2.Zarażony jakimś posiadjącym własny silnik SMTP robalem niedouczek
    wykonuje dziennie kilkadziesiąt tysięcy połaczeń z różnymi serverami
    pocztowymi.

    jak nie umiesz napisać odpowiedniego skryptu to zgłoś się na priva,
    podeśli Ci ludka który za obiecane wcześniej wynagrodzenie napisze Ci
    w jeden dzień odpowiedni skrypt

  • 28. Data: 2006-08-27 22:03:36
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Marcin Gontarz napisał(a):

> [...]
    > 2. mam prawo do wlasnego zdania
    > 3. nie ma to zwiazku z moimi problemami
    > 4. zakonczylem wspolprace i jestem szczesliwy

    Masz prawo do wlasnego zdania - teoretynie wolny kraj.
    Ale pomowienia to juz co innego.
    Na podstawie twoich przerzyc ktos moze pomyslec ze jestes wyjatkiem
    stanowiacym regule.