  • 1. Data: 2010-07-28 18:06:08
    Temat: Dziwny dźwięk przy hamowaniu silnikiem [Punto II]
    Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl>

    Witam
    O niedawna mam problem z autem, polegający na tym, że przy odpuszczeniu
    gazu i hamowaniu silnikiem po chwili pojawia się trudny do sprecyzowania
    dźwięk - tak jakby chrobotanie, dobiegający spod podłogi.
    Pierwsze skojarzenie to, że coś się poluzowało w zawieszeniu i ociera o
    coś ale to nie jest zależne od prędkości, tylko od obrotów silnika
    (występuje na każdym biegu).

    Problem zaczął się po wymianie tłumika, a właściwie tej długiej rury
    łączącej silnik z tłumikiem końcowym. I tu dwa pytania:

    1. czy ten dźwięk może pochodzić z tłumika,
    2. czy prawdą jest, że w tej wersji (1,2 8V) tłumik środkowy oryginalnie
    nie występuje, tylko jest ta właśnie rura. Mechanik był wyraźnie
    zdziwiony jak zobaczył gdy przyjechałem na wymianę, że zamiast prostej
    rury jest u mnie ten tłumik środkowy i zaproponował montaż samej rury,
    na co przystałem.

    pozdr.
    jarek d.

  • 2. Data: 2010-07-28 18:07:37
    Od: "malgosia" <m...@o...pl>

    > O niedawna mam problem z autem, polegający na tym, że przy odpuszczeniu

    sprawć pasej klinowy

    jk

  • 3. Data: 2010-07-28 18:13:18
    Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl>

    W dniu 2010-07-28 18:06, jarek d. pisze:
    > Witam

    Aha, zapomniałem.
    Sonda lambda jest i sprawna ;-)

    jarek d.

  • 4. Data: 2010-07-28 20:21:53
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-28 18:06, jarek d. pisze:

    > Problem zaczął się po wymianie tłumika, a właściwie tej długiej rury
    > łączącej silnik z tłumikiem końcowym. I tu dwa pytania:

    Też kiedyś wymieniałem cały wydech w Punto II i też miałem środkowy
    tłumik :)
    Po wymianie pojawiło się dziwne chrobotanie - w moim przypadku zwykle
    podczas ruszania. Okazało się, że to nowy wydech ociera o aluminiową
    osłonę tego środkowego tłumika :)

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 5. Data: 2010-07-28 20:26:09
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > sprawć

    I jak tu nie ulec wrażeniu, że audi jest dla tępaków.
    P.

  • 6. Data: 2010-07-29 07:38:48
    Od: MarMarK <m...@o...pl>

    On 28 Lip, 20:21, Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > Po wymianie pojawiło się dziwne chrobotanie - w moim przypadku zwykle
    > podczas ruszania. Okazało się, że to nowy wydech ociera o aluminiową

    I jeszcze kilka uwag:
    1. Tłumik środkowy jak najbardziej występował w PII 1.2 8V
    przynajmniej do 2001 roku. Ja do mojego kropka znalazłem kompletny
    wydech Asmet, też z tym tłumikiem.
    2. Jak już wspomniałem, u mnie nowy tłumik ocierał o osłonę termiczną
    pod podwoziem, ale bezpośrednią przyczyną były kończące się poduszki
    silnika (co skutkowało silnymi wibracjami przenoszonymi na układ
    wydechowy).

    Pozdrawiam
    MK

  • 7. Data: 2010-07-29 22:13:58
    Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl>

    W dniu 2010-07-29 07:38, MarMarK pisze:

> [...]
    > pod podwoziem, ale bezpośrednią przyczyną były kończące się poduszki
    > silnika (co skutkowało silnymi wibracjami przenoszonymi na układ

    Pojechałem dzisiaj do mechanika od tłumików i oczywiście w drodze do jak
    i u niego samego nic nie zachrobotało. I nadal nie chrobocze :-).
    Auto obejrzane na kanale pod kątem nieszczelności - takowych nie
    stwierdzono. Może faktycznie to te poduszki...
    Dzięki za info

    pozdr.
    jarek d.