  • 21. Data: 2015-08-08 08:45:12
    Temat: Re: Dźwig
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 sierpnia 2015 22:26:23 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale to chyba inna firma, inny kraj nawet.

    Tu, na tej grupie, przejedź trochę wstecz, wątek z 13 grudnia 2014.

  • 22. Data: 2015-08-08 10:45:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-08-07 11:14, J.F. wrote:
    > -mocowanie pierwszego (tylnego) dzwigu nie wytrzymalo - o ile w ogole
    > byl mocowany, a nie tylko postawiony. I zaczal sie przewracac.

    Wydaje się że urwało mocowanie ramienia - jest moment na pierwszym
    filmie w 1:05 gdzie widac jak ramie tylnego dzwigu gwałtownie się
    przechyla z głośnym trzaskiem, a podstawa ani drgnie, dopiero dwie
    sekundy później się zaczyna przechylać. Na drugim filmie niewiele widać
    poza piskiem :/

  • 23. Data: 2015-08-09 10:43:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 08 Aug 2015 10:45:25 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > przechyla z głośnym trzaskiem, a podstawa ani drgnie, dopiero dwie
    > sekundy później się zaczyna przechylać. Na drugim filmie niewiele widać

    Ja nawet mam wrazenie, ze mu ramie zlamalo - od 1:04 gora juz sie
    przechyla, a pod elementem jakby bez zmian, choc "noga" zaslania.
    Chwile pozniej silowniki sie przechylaja, a dolna czesc ramienia jakby
    nadal stoi.

    w 0:57 slychac jakby uderzenie - i mam wrazenie, ze to element walnal
    gornym rogiem w ramie - a to moglo zapoczatkowac jakies usterki.

    J.

  • 24. Data: 2015-08-09 11:07:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2015 23:34:11 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Właśnie o to chodzi. w 0s ładunek spoczywa na podporze, w 25s jest w
    > powietrzu. Środek ciężkości się przesunął, a nic się nie
    > przechyliło. Szło dobrze.

    Ale powinno sie przechylic, chyba ze jak tu kolega zauwazyl -
    przeciwwagi rownowaza.
    w 0s liny mogly byc juz naprezone.

    > No właśnie, nie wiadomo jak oni ten balast szasowali. Jeśli
    > motopompą która stała na pokładzie, to wygląda na prowizorkę.

    Prowizorka to to jest na pewno, zwykle dzwigi, na barkach, ktore nawet
    nie bardzo pozwalaja te dzwigi rozstawic, wiec jakies podporki pod
    podpory ... tylko na kogo by to zwalic - polska firme, ktora wygrala
    przetarg (nie wiem), holenderski syf, bo przeciez nie na znakomite
    zachodnie BHP i przestrzeganie procedur bezpieczenstwa :-)

    > Nie wiemy co oni planowali, znaczy w jakiej pozycji mieli zamiar
    > podpłynąć do mostu.

    Mnie tylko chodzi o to, ze jesli jeden dzwig sie obraca, to obciazenie
    na drugim sie zasadniczo nie zmienia, wiec srodek ciezkosci drugiej
    barki nie zmienia.
    Dopiero gdy liny przestaja byc pionowe, to drugi dzwig i barka doznaja
    sil przechylajacych. A o to latwo w tej sytuacji - wystarczy ze czubki
    ramion zmieniaja odleglosc i liny musza zmienic kat.

    > W 40s zaczynają krzyczeć, w 47s uciekać, w 49s zaczynają się
    > uderzenia, albo pęknięcia lin. Nie widać, może się oparło. Mi się
    > wydaje że w 54 róg przęsła walnął w tłoczysko siłownika dalszego
    > dźwigu.

    w 47s sytuacja nie wyglada na niebezpieczna, to moze byc planowe
    opuszczenie niebezpiecznego miejsca, choc jakby biegiem to pozniej
    robia. Ale ci kolo pchacza ani drgna jeszcze.

    w 54s mam wrazenie ze gorny rog walnal w ramie tylnego dzwigu.
    I Sebastian ma chyba racje, ze cos tam sie z(a)lamalo.

    > Trzymaj palec na ekranie tam gdzie się kończy u góry ramię bliższego
    > dźwigu. Od 0s do 25s ani drgnie. Potem do 30s przesuwa się tak
    > nieznacznie w prawo, że trudno to zauważyć. Od 30s już idzie w
    > prawo szybko, coraz szybciej. Ale obrotu dźwigu nie widać, czyli to
    > przechył barki.

    Tak wlasnie robie. Barka sie wiec jednak przechyla :-)

    >Natomiast ten dalszy tańcuje znacznie bardziej.

    Dalszy sie obraca, to trudno ocenic.
    Tym niemniej od 54s blizszy przechyla sie w odwrotna strone - do 1:01.

    J.

  • 25. Data: 2015-08-10 09:07:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-15 o 17:13, Jr.F. pisze:

    > Ja sie nie znam, ale czy ta automatyka nie jest jakas automatyczna ?
    > Rozsadnie byloby mierzyc np sily w podporach, z tym, ze tu akcja byla
    > na tyle szybka, ze automatyka, tzn zabezpieczenia, raczej nic by nie
    > pomogla.

    Nie spotkałem się z takim rozwiązaniem. W żurawiu samojezdnym należy go
    wypoziomować.

    > Chyba ze masz na mysli jakas automatyke kompensujaca przechylenia na
    > biezaco - to faktycznie - w kolowym niemal na pewno takiej nie ma.
    > W plywajacym ... nie znam sie, moze i jest ...

    To nie były pływające, tym nie mniej kiedyś oglądałem na Discovery i
    taki morski ma po prostu system balastowania.

    > Jak widac - przydaloby sie.

    Moim zdaniem nie. Nic by to nie dało.

    > Po cos tam jednak stala. 6 osi, gora 70t, troche malo.
    > Czesci do dzwigow na niej przyjechaly ?

    Ja sądzę,że oni pochylali ją na miejscu, tylko wcześniej. Naczepa mogła
    przywieźć te dodatkowe podpory.

  • 26. Data: 2015-08-10 09:11:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-15 o 21:55, J.F. pisze:

    > Mozliwe, czegoz ta nowoczesna technika nie potrafi.
    > Ale dzwigi plywajace sa starsze niz taka technika, i kiedys pewnie
    > bujaly. Tym niemniej wtedy ktos zapewne liczyl, co trzeba zrobic aby
    > sie nie przebujaly :-)

    Normalny lądowy żuraw, jak nie umiesz operować nim, to też wywalisz
    wprawiając w bujanie ładunek. To zależny od operatora.

  • 27. Data: 2015-08-10 12:04:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Aug 2015 09:07:19 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie spotkałem się z takim rozwiązaniem. W żurawiu samojezdnym należy go
    > wypoziomować.

    Nie wiem jak to sie robi, ale jak pisalem - rozsadne byloby mierzenie
    sil w podporach. Jak w ktorejs robi sie niepokojaco malo - to jest
    bliski przewrocenia.

    Wypoziomowanie to osobna sprawa - moze byc konieczne z uwagi na
    kierunek sil w roznych elementach.

    > To nie były pływające, tym nie mniej kiedyś oglądałem na Discovery i
    > taki morski ma po prostu system balastowania.

    System takowy moze i ma, ale jego predkosc raczej nie pozwala na
    kompensacje szybkich ruchow ramienia. No chyba, ze ramie nie ma
    szybkich ruchow.

    No i wyobrazalem sobie, ze to o kompensacje falowania chodzi.
    A przy okazji i przechylow.

    > Moim zdaniem nie. Nic by to nie dało.

    No, jesli doszlo do zlamania ramienia, to faktycznie nic/niewiele.
    Ale jesli o zwykly przewrot, to imo mogloby.
    Drugi dzwig by tak latwo sie nie przewrocil.

    J.