  • 161. Data: 2012-05-18 19:35:37
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: Pszemol <P...@B...com>

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote:

    > Maloletnich teraz nie wolno zatrudniac w fabrykach. Musza chodzic do szkol
    > ogolnodostepnych. A tam nie wolno uczyc rzeczy przydatnych przyszlym
    > terrorystom czy chocby konkurentom.
    >
    > Potem absolwenta trzyma sie przez rok na stazu a czesto dluzej i cierpliwie
    > czeka az wszystko zapomi.
    >
    > Ukonczenie szkoly swiadczy ze osobnik jest w stanie sie czegos nauczyc. Po
    > stazu jest wtajemniczany ale tylko w niezbednym zakresie.

    Wciąż nie wyjaśniłeś o co chodziło z zagranicznymi studentami...
    No ale kontunuując Twoją bajkę o uczelniach, fabrykach, stażu - czy Ty
    kończyłeś jakąś szkołe? Byłeś kiedyś na jakimś stażu? Czy to wszystko to
    tylko jakieś Twoje wyobrażenia?

  • 162. Data: 2012-05-18 19:35:38
    Od: Pszemol <P...@B...com>

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    > wiadomości news:4fb5f883$1@news.home.net.pl...

    > To zalezy od czestotliwosci i rodzaju pradu.
    > W szkole nie ma pojecia "oscillatory flow".
    > Taki prad to prawie kazdy w elektronice.
    > A taki woli plynac w izolatorze. To wiemy od Tesli.

    Ale Ty masz szkolny uraz...
    Wyrzucono Cie z techniku elektrycznego?

    Czy możesz mi podać przykład "oscillatory flow" w elektronice?
    Np gdzie znajdę taki przepływ prądu w przerzutniku typu D?

  • 163. Data: 2012-05-18 19:35:39
    Od: Pszemol <P...@B...com>

    Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Info od mojego kolegi fizyka:
    > "Dla folii o powierzchni ok.100cm2 , szkła grubości 4mm w temperaturze
    > pokojowej oporność tegoż układu jest rzędu
    > 20Mohmów."

    Jeśli tak byłoby to przez amperomierz uziemiający folię do masy TV płynąłby
    prąd rzędu:

    20000V:20000000ohm = 1/1000A = 1mA.

    I to by się mniej więcej zgadzało z odczytem miernika kolego wskazującym
    1/10mA, jako ze grubość przedniej szyby dużego kinola to pewnie dużo więcej
    niż 4mm...

    Mamy więc conajmniej dwa efekty: impuls pojemnościowy przy włączaniu i
    wyłączaniu TV ładujący folię potężnym ładunkiem dodatnim w czasie wł. i
    ujemnym w czasie wyłączania oraz upływność/niedoskonałość izolacji anody
    póżniej, w czasie pracy TV.

  • 164. Data: 2012-05-18 19:46:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ale na wielu rysunkach sie zaznacza ze klosz od wewnatrz ma tez
    > przewodzaca warstwe, podlaczona do napiecia anodowego.
    > I razem to stanowi kondensator.
    > Mniej wiecej wlasnie taki - grubosc scianki kilka mm szkla, powierzchnia
    > znacznie wieksza niz 100cm^2, to i uplywnosc powinna byc tam olbrzymia,
    > gdyby kolega mial racje.

    Zgadza się - to jest właśnie kondensator wygładzający tętnienia
    z generatora WN pracujacego z częstotliwością lini (16kHz).
    Jaką ma upływność ten kondensator - ano ma małą, bo anoda
    pozostaje naładowana bardzo długo i może kopnąć nawet
    z wymontowanego kinola jak się tej elektrody dotkniesz.

    Czyżby zatem nie upływność szkła? Może jednak fotoelektryka ? :-)

  • 165. Data: 2012-05-18 19:49:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ziemia ma 207V. Kazde cialo zanurzone w plazmie ma nadmiar elektronow.
    > Wydaje sie ze im mniejsze cialo tym mniejszy potencjal.

    Znowu mieszasz napięcie względem jakiegoś punktu odniesienia
    i potencjał względem nieskończoności...

    Nie dziwne że Cię z tego Elektryka wyrzucili :-)

    > Oczywiscie ze mozna zrobic chassis o zbyt malej powierzchni dla
    > okreslonego nadajnika. Wtedy chassis może mieć potencjał bardzo wysoki.

    Że co? :-)

  • 166. Data: 2012-05-18 19:53:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wiazka elektronow grzeje b. intensywnie. Miejscowa temperatura jest
    > niewyobrazalnie wysoka. Promienie X to produkt tej miejscowej
    > niesamowicie wysokiej temperatury.

    Nie Szczepan... nie temperatury. Rozgrzane szkło generuje fale widzialne.
    Promienie X to produkt szybkiego hamowania elektronów na anodzie.

  • 167. Data: 2012-05-18 19:54:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Elektronicy to fachowcy. Oni wiedza co to chassis.

    I wiedzą też, że niepodłączony do uziemienia chassis nie będzie działać
    jak uziemienie...

    > Pewnie tez nie obalaja Faradaya i Marconiego jak to czynia tutaj szkolni
    > fizycy.

    Ja jestem elektronikiem z zawodu i wykształcenia i obalam Twoje brednie
    wynikające z niezrozumienia Faradaya i Marconiego.

  • 168. Data: 2012-05-18 21:21:15
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Wiazka elektronow grzeje b. intensywnie. Miejscowa temperatura jest
    > niewyobrazalnie wysoka. Promienie X to produkt tej miejscowej niesamowicie
    > wysokiej temperatury.
    > Elektrony wbite w szklo wylaza powoli (Faraday). Jezeli sa szturchane 24
    > razy na sekunde to wola na druga strone szkla.
    >
    > Butelka lejdejska nie doswiadcza szturchania.

    Kineskop po wyłączeniu trzyma kilka godzin napięcie na anodzie.

    --
    Desoft

  • 169. Data: 2012-05-18 22:00:04
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 18.05.2012 18:25, Szczepan Bialek pisze:

    > A ile ma Twoja anoda?

    Nie wiem, nie mam serwisówki, ani nawet schematu. Telewizor nie psuł się
    od 15 lat. Myślę, że standardowo ok 25 kV.
    Ale pomyślałem sobie, że skoro prąd zwarcia ok 0,1 mA i sem max 25 kV,
    to rezystancję tego źródła można oszacować na ok 250 Gohm czyli nie tak
    mało.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 170. Data: 2012-05-18 22:10:41
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 18.05.2012 16:24, Michoo pisze:

    > Tylko weź pod uwagę, energię. Jeżeli wierzyć wiki (a więcej nie sprawdzę
    > w czasie kompilacji projektu ;) ) to potrzebujesz 1.7MeV żeby pokonać
    > 4mm szkła
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Promieniowanie_beta

    Ale szkło jest różne.
    W kineskopie kolorowym powinno być ołowiowe. To może wpływać na upływność.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl